Indian Summer op de Franse kasseien, zondag 19 oktober
Het was een fantastische dag ! Wat een perfect weer, 23 graden en zon, en dat half oktober
Ardon (Zorro), Ronald (Livio Livius) en Wijnand (Walter G) bedankt voor de leuke rit en het aangename gezelschap !
De route die we hebben gereden kun je hier bekijken:
http://www.strava.com/activities/209239750
De foto's staan hier:
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 1ac63367a7
Filmpje volgt nog...
Ardon (Zorro), Ronald (Livio Livius) en Wijnand (Walter G) bedankt voor de leuke rit en het aangename gezelschap !
De route die we hebben gereden kun je hier bekijken:
http://www.strava.com/activities/209239750
De foto's staan hier:
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 1ac63367a7
Filmpje volgt nog...
Do I look like a guy with a plan ??
-
- Forum-lid HC
Inderaad geweldig ritje. Wat mij betreft nog een keer overdoen in "barre" weersomstandigheden!
Geweldige foto's en strava bijgewerkt.
Geweldige foto's en strava bijgewerkt.
What makes the boat go faster?
Allemaal bedankt. Het was inderdaad een echte Indian Summer. Wel een straffe wind die langzaam nog wat aan trok.
Je moet die keien rijden om te weten hoe het echt is hetgeen ik nu doe dankzij Walter G. Thanks Walter G. Die hobbelende keien is een maar de diverse gaten en groter hobbels halen echt je snelheid eruit. Even niet trappen is geen optie en sta je bijna gelijk stil. Foto's van b.v. Pave Carrefour zijn in werkelijkheid twee keer erger om te rijden. Kasseien lijken toch wel redelijk vlak te liggen maar schijn bedriegt hier echt heel erg.
Laatste stuk Carrefour met straffe wind vol op kop en lichtjes omhoog nekte me. Het momentum was weg en ik kreeg de snelheid er niet opnieuw in. Wellicht tevens ook toch iets te veel druk in mijn banden maar dat was mijn eigen schuld.
Als je dan weer even over asfalt of een strook grind rijd dan is dat gewoon feest.
Echt groot respect voor mensen die hier met een racer overheen gaan (en de profs die eroverheen jagen). Ik kijk er met heel andere ogen tegenaan na vandaag.
Ik weet nu waar ik moet verbeteren en wil toch zeker terug komen.
Mijn pasta roept en zo mijn maag.
Je moet die keien rijden om te weten hoe het echt is hetgeen ik nu doe dankzij Walter G. Thanks Walter G. Die hobbelende keien is een maar de diverse gaten en groter hobbels halen echt je snelheid eruit. Even niet trappen is geen optie en sta je bijna gelijk stil. Foto's van b.v. Pave Carrefour zijn in werkelijkheid twee keer erger om te rijden. Kasseien lijken toch wel redelijk vlak te liggen maar schijn bedriegt hier echt heel erg.
Laatste stuk Carrefour met straffe wind vol op kop en lichtjes omhoog nekte me. Het momentum was weg en ik kreeg de snelheid er niet opnieuw in. Wellicht tevens ook toch iets te veel druk in mijn banden maar dat was mijn eigen schuld.
Als je dan weer even over asfalt of een strook grind rijd dan is dat gewoon feest.
Echt groot respect voor mensen die hier met een racer overheen gaan (en de profs die eroverheen jagen). Ik kijk er met heel andere ogen tegenaan na vandaag.
Ik weet nu waar ik moet verbeteren en wil toch zeker terug komen.
Mijn pasta roept en zo mijn maag.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
U2-11 O'Clock Tick Tock
Ja, ook MTB track gedaan maar het merendeel (we zijn af en toe wat fout gereden) waren die MTB paden grind (al dan niet afgewisseld met half ondergestopte kasseien). We hadden meer op zand/modderpaden gerekend.
Bepaalde beelden van GastheerG over die MTB route heb ik echt nooit gezien. Zo hebben we ook Secteur pavé de Hem gemist. Daarna in een andere richting Carrefour gereden. Die hebben we echt van alle kanten gezien en gereden.
Bepaalde beelden van GastheerG over die MTB route heb ik echt nooit gezien. Zo hebben we ook Secteur pavé de Hem gemist. Daarna in een andere richting Carrefour gereden. Die hebben we echt van alle kanten gezien en gereden.
We thought that we had the answers
U2-11 O'Clock Tick Tock
U2-11 O'Clock Tick Tock
-
- Forum-lid
Ondanks wat vertraging (drie kwartier slechts...) en het ontbreken van het juiste spoor op de GPS een tocht zoals we die ongeveer hadden gepland.
Prachtig weer, goed gezelschap en nieuwe inzichten: naar boven in de wielerbaan klimmen op een mountainbike met niet al te veel druk in de banden en dan ook op nog een nat stuk baan is een heel bijzondere ervaring.
Balen van de strook van Hem, we kwamen nu van een heel andere kant de wielerbaan op.
De strook van Carrefour maakte alles goed, die hebben we van alle kanten gehad (inclusief de strook op de VTT route De la Marque).
Bij gebrek aan regen was de wind onze vriend vandaag...
De rest van mijn pics volgen.
-
- Forum-lid
Mijn foto's staan niet op Facebook, maar hier.
Aan het eind van de Pavé Gilbert Duclos Lasalle
Pavé des 4 Chemins (525 meter)
Onze rijdende cameraman
Het bordje Roubaix is nog steeds zoek!
Voor de afwisseling even van de kasseien af
Langs de maïsvelden
De grootste kassei van de dag
En weer terug naar het Carrefour
Ben benieuwd naar de film van Gerard...
Aan het eind van de Pavé Gilbert Duclos Lasalle
Pavé des 4 Chemins (525 meter)
Onze rijdende cameraman
Het bordje Roubaix is nog steeds zoek!
Voor de afwisseling even van de kasseien af
Langs de maïsvelden
De grootste kassei van de dag
En weer terug naar het Carrefour
Ben benieuwd naar de film van Gerard...
Haha, dat was exact wat wij daar ook tegen elkaar zeiden TumTumTum Ik heb die werkplaats al een paar keer van dichtbij mogen inspecteren en dat bordje heb ik daar nog nooit aangetroffen. Maar ja, dat zegt ook niet alles natuurlijk
Do I look like a guy with a plan ??