Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Carb Boom energie repen

wallym
Forum-lid

wallym 23 jun 2010 10:21

Samenstelling is niet echt super.
Veel vetten en er zitten ook redelijk wat eiwitten in.
Aan koolhydraten kom je maar op 19 gram uit.
Prijs is natuurlijk wel aantrekkelijk, maar relatief nog duur.

Ik gebruik de Maxim Energy bars en die zijn 55 gram per stuk met 40 gram koolhydraten en maar 3,3 gram vet.
Ik bestel ze per doos bij sportvoedingwebshop en dan kosten ze 1,56 euro per stuk.
En dat voor ruim 2 keer zoveel koolhydraten!
Daarnaast is het ook wat makkelijker om wat zwaardere repen te hebben, zodat je er niet zoveel mee hoeft te nemen.
De Caramel versie is erg lekker en kan zeer goed tegen de warmte omdat er geen coating omheen zit. De Cookie versie is nog lekkerder maar niet geschikt voor hoge temperaturen.

We plaatsen altijd met enkele wielervrienden 1 grote bestelling en dan heb je ook geen verzendkosten meer.

soilworker
Forum-lid

soilworker 23 jun 2010 13:38

[quote="Deijn"]Wat een onzinnige antwoorden op een toch redelijk normale vraag? StefanW vraag toch geen (goedkoop) alternatief voor een reep? [/quote]

Mag een beetje humor niet? Er worden toch ook serieuze antwoorden gegeven. En waarom mag er geen goedkoop alternatief gegeven worden? Misschien heeft hij daar nog niet aan gedacht...zo help je elkaar toch?
Ik koop persoonlijk ook liever van die supermarkt reepjes, zijn goed te eten.

deijn
Forum-lid

Gebruikersavatar deijn 23 jun 2010 19:25

Natuurlijk zijn goedkope alternatieven prettig, en ja er is ook serieus antwoord op zijn vraag gekomen. Wat ik storend vind zijn opmerkingen als:
"dan ben je gewoon niet goed bij je hoofd en denk je niet goed na"

Humor moet zeker kunnen, heb zeker gelachen om het appelgebak grapje.
Als je te vroeg juicht, heb je in ieder geval lol gehad.

stoli
Forum-lid

stoli 24 jun 2010 17:54

dan denk je toch ook niet goed na? kijk gewoon naar de voedingswaarde en dan zie je dat 95% van de energie repen van dure sport merken een mindere voedingswaarde hebben dan supermarkt repen die 10x zo goedkoop zijn.

ik ga toch geen 1,56 euro per reep betalen als ik met 2 repen van 20 cent per stuk meer koolhydraten kan krijgen :/

foosho
Forum-lid

foosho 24 jun 2010 18:05

[quote="stoli"]dan denk je toch ook niet goed na? kijk gewoon naar de voedingswaarde en dan zie je dat 95% van de energie repen van dure sport merken een mindere voedingswaarde hebben dan supermarkt repen die 10x zo goedkoop zijn.

ik ga toch geen 1,56 euro per reep betalen als ik met 2 repen van 20 cent per stuk meer koolhydraten kan krijgen :/[/quote]

Je hebt natuurlijk koolhydraten en koolhydraten.. Maar dat supermarktreepjes normaal gesproken prima voldoen ben ik het helemaal mee eens :)

stefanw
Forum-lid

stefanw 24 jun 2010 19:28

[quote="stoli"]dan denk je toch ook niet goed na? kijk gewoon naar de voedingswaarde en dan zie je dat 95% van de energie repen van dure sport merken een mindere voedingswaarde hebben dan supermarkt repen die 10x zo goedkoop zijn.

ik ga toch geen 1,56 euro per reep betalen als ik met 2 repen van 20 cent per stuk meer koolhydraten kan krijgen :/[/quote]

Ik heb toch nooit gezegd dat ik ze zou gaan kopen, ik wou graag weten of dit een beetje repen waren van goede kwaliteit. Mijn vraag is dus hiermee beantwoord en ik ga dus gewoon verder met de supermarkt reepjes en de ontbijtkoek voorlopig.
Gezelligheid kent geen tijd

wallym
Forum-lid

wallym 24 jun 2010 23:52

Tja, ben toch wel benieuwd welke 'supermarkt' repen dat zijn.
Maar ik neem voor een grote tocht toch al snel 6 repen mee, en dan zou ik 12 van die 'supermarkt' repen in mijn zak moeten stoppen. En mijn achterzakken zitten al behoorlijk vol ;-)
En over smaak hebben we het dan nog niet gehad.

Maar goed, ieder zijn keuze.
Voor mij gaat niets boven die 'dure' Maxim repen.

stoli
Forum-lid

stoli 25 jun 2010 16:58

ik heb hier c1000 repen voor mij liggen. iets van 20 cent per stuk. per 33 gram reep
25 gram koolhydraten
2,5 gram vet
130 kcal
en wat vitamines ijzers calcium en natrium

dus iets meer vet dan die maxim reepjes.

en als jij 6 reepjes meeneemt, dan is gelijk aan 10 cheapass reepjes.
6x 55 gram =330 gram neem je mee.
10x 33 gram = 330 gram.

oftewel even zwaar en ongeveer even veel ruimte nemen ze in. dus als die 10 niet in je zak passen ;x :p

Plaats reactie