Pinarello
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40216
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Voor mij persoonlijk; deels wel ja. Ik vond de designs de afgelopen jaren vaker niet dan wel mooi en met het duits-lookalike frame van de F8 is het herkenbare er wel vanaf. De Dogma had altijd (zoals boswielrenner het zo mooi zegt) sex-appeal, een eigen identiteit. Of je het mooi vindt of niet; het is herkenbaar een eigen stijl. De F8 doet mij een beetje teveel aan het fietsen van Froome denken; emotieloos, saai, keurig netjes binnen een zeer strak kader, gestuurd door de wattagemeter.
Waarom zou ik nu als emotiegestuurde koper/liefhebber nog een Pina kopen ipv een Canyon Aeroad CF SLX?
Waarom zou ik nu als emotiegestuurde koper/liefhebber nog een Pina kopen ipv een Canyon Aeroad CF SLX?
Less is bore
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40216
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
De F8-frameset staat daar voor 3500 op de site hoor.
Less is bore
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40216
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Goed lezen
De feitelijk vraag is wat een F8 toevoegt tov de genoemde Canyon.
De feitelijk vraag is wat een F8 toevoegt tov de genoemde Canyon.
Less is bore
Canyon frameset is incl stuurpen/stuur, zadelpen en direct mount remmen dura ace.
Kan me wel voorstellen dat je met een fiets zoals een dogma een betere 'band' hebt dan met een 13 in een dozijn uitziende fiets. Ik blijf zoiets hebben met mijn principia rex pro (en die is al van 2001, moet dringend afkicken)
Kan me wel voorstellen dat je met een fiets zoals een dogma een betere 'band' hebt dan met een 13 in een dozijn uitziende fiets. Ik blijf zoiets hebben met mijn principia rex pro (en die is al van 2001, moet dringend afkicken)
Felt z2 disc di2 / Principia rex pro - record - cosmic
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40216
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Mooi de overeenkomsten en de verschillen onder elkaar.
Vind persoonlijk de Canyon nog mooier en strakker, klopt beter. Alleen de dm-remmen is een onnodige, vervelende oplossing voor een niet bestaand probleem. Daar maken fabrikanten trouwens een sport van de laatste jaren (tubeless race, schijfremmen, 1001 verschillende bb's, dm-remmen); allemaal 'oplossingen' die zeker niet beter zijn dan het origineel.
Vind persoonlijk de Canyon nog mooier en strakker, klopt beter. Alleen de dm-remmen is een onnodige, vervelende oplossing voor een niet bestaand probleem. Daar maken fabrikanten trouwens een sport van de laatste jaren (tubeless race, schijfremmen, 1001 verschillende bb's, dm-remmen); allemaal 'oplossingen' die zeker niet beter zijn dan het origineel.
Less is bore
Als ze als foto onder elkaar staan vind ik de F8 echt veel mooier, maar in het echt…..
Wat mij opviel toen ik vrijdag eindelijke eens een gespoten F8 in het echt kon bekijken is dat de kleurlijnen slordig overlopen en er een duidelijke verdikking voelbaar is.
De overgang van het balhoofd naar de voorvork loop erg lijk over, en over dat puntje achter de zadelpen nog maar te zwijgen. Bij veel merken is dit veel mooier opgelost.
Vorig jaar op diverse media gelezen dat de Dogma maar eens vernieuwd moest worden, nu dit gebeurt is zijn de meeste niet tevreden met de veranderingen. Wordt de Dogma, de 911 onder de fietsen? Wat mij betreft wel
Wat mij opviel toen ik vrijdag eindelijke eens een gespoten F8 in het echt kon bekijken is dat de kleurlijnen slordig overlopen en er een duidelijke verdikking voelbaar is.
De overgang van het balhoofd naar de voorvork loop erg lijk over, en over dat puntje achter de zadelpen nog maar te zwijgen. Bij veel merken is dit veel mooier opgelost.
Vorig jaar op diverse media gelezen dat de Dogma maar eens vernieuwd moest worden, nu dit gebeurt is zijn de meeste niet tevreden met de veranderingen. Wordt de Dogma, de 911 onder de fietsen? Wat mij betreft wel
Als je te vroeg juicht, heb je in ieder geval lol gehad.
Smaak is persoonlijk dus daar hoeven we niet over te twisten. Ik heb die Canyon ook gezien en hoewel een opvallende verschijning vond ik 'm te hoekig, te bonkig. Geen vergelijk voor de spannende lijnen van de F8.
2003 Merlin Cielo
2016 Colnago C60
2016 Colnago C60
hallo pinerello rijders,
Fiest al enkele jaren op een mtb en veelal op de weg.
Wil er nu een racefiets naast gaan pakken.
Ik zal waarschijnlijk wel voor gebruikt gaan om het te gaan proberen.
Nu valt mijn oog nogal vaak op pinerello zijn gewoon hele mooie fietsen.
Nu zie ik bij sommige advertenties staan dat de Hollandse maat niet overeen komt met maten van pinerello zelf.
wie kan mij vertellen hoe dat precies zit of kan mij vertellen welke maat ik moet hebben.
ben 170 cm
binnenbeenlengte 78 cm
Huidige mtb trapper bovenkant zadel 87 cm.
wie kan mij helpen de juiste maat te bepalen
Fiest al enkele jaren op een mtb en veelal op de weg.
Wil er nu een racefiets naast gaan pakken.
Ik zal waarschijnlijk wel voor gebruikt gaan om het te gaan proberen.
Nu valt mijn oog nogal vaak op pinerello zijn gewoon hele mooie fietsen.
Nu zie ik bij sommige advertenties staan dat de Hollandse maat niet overeen komt met maten van pinerello zelf.
wie kan mij vertellen hoe dat precies zit of kan mij vertellen welke maat ik moet hebben.
ben 170 cm
binnenbeenlengte 78 cm
Huidige mtb trapper bovenkant zadel 87 cm.
wie kan mij helpen de juiste maat te bepalen
Is er iemand die ervaring heeft met de Pinarello Marvel 2014 met ultegra uitvoering? Is dit echt een uitgeklede paris of is het toch een erg fijn rijdende all round fiets? Alvast bedankt.
Wat voor fiets je ook hebt, Je moet altijd blijven trappen.