Retro / oudere fietsen
Mooi om te lezen dit topic! Ik ben zelf bezig mijn eerste zelfgekochte echte racefiets (een stalen Koga Prologue uit 1990) weer in originele staat te brengen. Deze fiets kocht ik tweedehands voor 1000 gulden in 1992 of zo, en na overstap op een alu Specialized in 2002 heb ik deze gelukkig nooit weggedaan maar gebruikt voor woon-werk en af en toe naar de stad. Veel buiten gestaan dus met alle gevolgen van dien.
Nu heb ik de fiets helemaal gestript (alles nog origineel, behalve de wielen, die heb ik ooit tot wokkel getrapt na een spaakbreuk, zitten nu rigida DP18 in), maar ben eigenlijk op zoek naar de kleurcodes zodat ik hem mooi over kan spuiten. Ook moeten de decals er dan weer op. Iemand een idee hoe ik hieraan kan komen (van Koga zelf niks teruggehoord op mijn mail...)
bedankt alvast!
Nu heb ik de fiets helemaal gestript (alles nog origineel, behalve de wielen, die heb ik ooit tot wokkel getrapt na een spaakbreuk, zitten nu rigida DP18 in), maar ben eigenlijk op zoek naar de kleurcodes zodat ik hem mooi over kan spuiten. Ook moeten de decals er dan weer op. Iemand een idee hoe ik hieraan kan komen (van Koga zelf niks teruggehoord op mijn mail...)
bedankt alvast!
- Vieux chnoque
- Forum-lid
- Berichten: 613
- Lid geworden op: 25 jan 2014 10:23
- Locatie: STEYL
Internet is je vriend, deze heb ik al eens gebruikt:
http://www.velocals.com/servlet/the-MIY ... Categories
http://www.velocals.com/servlet/the-MIY ... Categories
Vieux Chnoque
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la
Inmiddels de trapperschroefdraad van de linker crank getapt, een deel van de schroefdraad was nog goed dus dat ging relatief eenvoudig.
Het zijn wel aparte cranks, de schroef waarmee je hem vast zet aan de trapas zit vast aan de crank en dient zo ook om de crank los te duwen bij het demonteren, geen aparte tool voor nodig.
Het zijn wel aparte cranks, de schroef waarmee je hem vast zet aan de trapas zit vast aan de crank en dient zo ook om de crank los te duwen bij het demonteren, geen aparte tool voor nodig.
- de zwarten
- Forum-lid HC
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17
Weet iemand de RAL code van Pinarello rood?
Dus zoiets:
Dus zoiets:
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
- Vieux chnoque
- Forum-lid
- Berichten: 613
- Lid geworden op: 25 jan 2014 10:23
- Locatie: STEYL
Vraag je plaatselijke Ferrari dealer
Wel erg mooi rood+chroom.
Wel erg mooi rood+chroom.
Vieux Chnoque
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la
- de zwarten
- Forum-lid HC
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17
Ik heb een Pinarello Asolo met afgebladderde stickers, in een grauw-groen.
Veel chrome en dat is nog in goede staat (is niet zo bij alle Asolo-s, dat achtervorken ook chrome zijn, voorvork is half gelakt, half chrome), en dat Pina rood vind ik het mooist... Bovendien zit er een hele goede lakker in de buurt (David Meirhaeghe).
Veel chrome en dat is nog in goede staat (is niet zo bij alle Asolo-s, dat achtervorken ook chrome zijn, voorvork is half gelakt, half chrome), en dat Pina rood vind ik het mooist... Bovendien zit er een hele goede lakker in de buurt (David Meirhaeghe).
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®