Mees racefietsen
-
- Forum-lid
Ik ben op zoek naar een nieuwe racefiets en heb besloten een comfortracer/endurence racer te kopen (past ook beter bij mijn in verhouding langere benen en kortere bovenlichaam). De keuze zal zijn tussen een Cannondale Synapse (carbon, Ultegra), een Specialized Roubaix (carbon, Ultegra) en wellicht de Bianchi Intenso (die wordt geleverd met ultegra of Campagnolo Athena, terwijl ik in geval van Campagnolo eigenlijk liever Chorus zou willen).
Maar in Amsterdam Noord aan de Schellingwouderdijk zit Cycleyou. Zo te zien liefhebbers en ze verkopen er niet alleen Cannondale en De Rosa, maar ook hun eigen merk, Mees. Frame wordt in Taiwan gebouwd (what's new? Op alibaba.com kan je een keur aan Taiwanese, Chinese etc, framebouwers vinden) en kan naar wens worden afgebouwd. Zitten o.a. standaard mooie Campagnolo wielen op en kan ook met bijv. SRAM Force. Vraag is: is iemand bekend met dit merk? Ervaring? Ook qua comfort? Geometrie lijkt op het eerste gezicht redelijk op comfort gericht. Dank.
Maar in Amsterdam Noord aan de Schellingwouderdijk zit Cycleyou. Zo te zien liefhebbers en ze verkopen er niet alleen Cannondale en De Rosa, maar ook hun eigen merk, Mees. Frame wordt in Taiwan gebouwd (what's new? Op alibaba.com kan je een keur aan Taiwanese, Chinese etc, framebouwers vinden) en kan naar wens worden afgebouwd. Zitten o.a. standaard mooie Campagnolo wielen op en kan ook met bijv. SRAM Force. Vraag is: is iemand bekend met dit merk? Ervaring? Ook qua comfort? Geometrie lijkt op het eerste gezicht redelijk op comfort gericht. Dank.
- Wiliertoerist
- Forum-lid
Niet bekend met de rijkwaliteiten van de Mees fietsen, maar wel met Cycle You. Leuke zaak en prima service !
Volgens mij kun je bij hun redelijk in detail je wensen kenbaar maken en je laten opmeten en dan wordt er een frame besteld dat daarbij past.In hun winkel zag ik laatst een aardige verzameling Mees fietsen die behoorlijk divers was. Er stond bv ook een titanium frame tussen.
Had niet eerder van het merk gehoord, maar dankzij een foto bij een interview in een oude AD-weekendbijlage nu wel: MEES. Zal die bewuste foto nog even opzoeken en hier plaatsen, maar deze fiets lijkt er in ieder geval op. Prachtig. Iemand ervaring met dit merk?
De website komt binnenkort: http://www.cycleyou.nl/?p=1973
Zo'n IRIS 03 staat ook op mijn shortlist, de fietsen die ik gezien heb bij Cycle You zien er goed uit. Ben benieuwd wat zo'n frame weegt.
De fiets die jij bedoelt uit dat interview is vermoed ik de IRIS04 (=comfort model) die in de film Ventoux gebruikt wordt.
Zo'n IRIS 03 staat ook op mijn shortlist, de fietsen die ik gezien heb bij Cycle You zien er goed uit. Ben benieuwd wat zo'n frame weegt.
De fiets die jij bedoelt uit dat interview is vermoed ik de IRIS04 (=comfort model) die in de film Ventoux gebruikt wordt.
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
geen ervaring met de MEES fietsen zelf, maar erg prettige zaak Cycle You ('t is dat ik veel zelf doe .. ) Wel wat aan de prijs volgens mij, maar ja dat krijg je als je internetprijzen gewend bent
- Wiliertoerist
- Forum-lid
Cycle You is inderdaad een hele fijne zaak met een top service.monsieurpinot schreef:geen ervaring met de MEES fietsen zelf, maar erg prettige zaak Cycle You ('t is dat ik veel zelf doe .. ) Wel wat aan de prijs volgens mij, maar ja dat krijg je als je internetprijzen gewend bent
Duur ? Niet op arbeidsloon, want als JanWillem niet uitkijkt doet ie regelmatig iets voor te weinig geld.
Het afzagen van een voorvork zou bijna gedaan worden voor een fooi in de pot. Dat hebben we dus niet gedaan en hem gewoon gevraagd wat het de prijs was en dat afgerekend. Ik bedoel maar.
Een andere keer een probleempje met de achterderrie van de Gios. Fiets weggebracht en met de opmerking dat ze nog best veel werk hadden voor de vakantie, gezegd dat er geen haast mee was en het wel een weekje kon wachten, ik heb nog een fiets.
2 dagen later bericht, de fiets kon weer opgehaald worden.
Daarnaast is het voor mij zowel op de fiets als per auto lekker dichtbij.
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
mijn ervaring zit 'm vooral in een offerte die ik ooit liet opmaken voor een De Rosa Merak, maar ja die vergeleek ik toen ook met Saldenprijzen (geen officiele dealer destijds (en nog steeds niet volgens mij..). Uiteindelijk voor een Canyon gegaan.Wiliertoerist schreef:Cycle You is inderdaad een hele fijne zaak met een top service.monsieurpinot schreef:geen ervaring met de MEES fietsen zelf, maar erg prettige zaak Cycle You ('t is dat ik veel zelf doe .. ) Wel wat aan de prijs volgens mij, maar ja dat krijg je als je internetprijzen gewend bent
Duur ? Niet op arbeidsloon, want als JanWillem niet uitkijkt doet ie regelmatig iets voor te weinig geld.
Het afzagen van een voorvork zou bijna gedaan worden voor een fooi in de pot. Dat hebben we dus niet gedaan en hem gewoon gevraagd wat het de prijs was en dat afgerekend. Ik bedoel maar.
Een andere keer een probleempje met de achterderrie van de Gios. Fiets weggebracht en met de opmerking dat ze nog best veel werk hadden voor de vakantie, gezegd dat er geen haast mee was en het wel een weekje kon wachten, ik heb nog een fiets.
2 dagen later bericht, de fiets kon weer opgehaald worden.
Daarnaast is het voor mij zowel op de fiets als per auto lekker dichtbij.
Geen ervaring met specifieke onderdelen en/of reparaties. Maar zoals je meldt: aardige vent die JanWillem!
-
- Forum-lid
Vrolijk kleurtje
Maak joe woar
-
- Forum-lid
Die op de achtergrond is meer mijn ding, behalve de kleur. Ik weet zeker dat ik nooit op een roze fiets gezien wordt ...
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
heerlijk dat roze! (denk er geregeld die van mij ook giro-roze te laten spuiten)