Hallo
Ik moest onderweg even afstappen en merkte toen dat ik de rechterschoen niet kon losklikken uit de spd-pedaal van mijn mountainbike. Ik kan de schoen wel naar rechts wegdraaien maar het plaatje blijft in de pedaal zitten . Waarschijnlijk iets met de bevestiging van het spd-plaatje. Thuisgekomen ben ik maar uit de schoen gestapt. Al even snel op internet gekeken, maar kon zo snel niets vinden.
Hoe kan ik het spd-plaatje met schoen handmatig uit de pedaal krijgen???
Alvast bedankt voor de info.
SPD probleempje
Waarschijnlijk zijn de schroeven in het plaatje onder je schoen wat losser komen te zitten. Van tijd tot tijd even checken of ze los zijn komen te zitten is handig. ik heb het een keertje met een spd-sl plaatje gehad. Kan je er niet vanaf de onderkant met een inbussleutel bij??? probeer anders of je de veerspanning maximaal kan verlagen. Of met dreft of groene zeep!
Focus cayo
Ultegra 6800
DA C50
Ultegra 6800
DA C50
Ik heb het laatst ook gehad onderweg, heb mijn schoen uitgedaan en met veel gewrik en gedraai uiteindelijk de schoen losgeklikt gekregen. Daarna het loszittende plaatje verwijderd van de schoen(had natuurlijk geen sleuteltje bij me om hem vast te zetten) en met 1 losse voet verder gefietst. Sindsdien check ik elke week of ze nog vast zitten want het is behoorlijk irritant als je schoen aan je pedaal zit en je kunt nergens bij.
-
- Forum-lid HC
Dat is een vervelend probleempje gewoon draaien tot die loskomt en nieuwe bouten halen.
Zeker op een carbon zool moet je ze echt goed aandraaien en na een paar ritjes checken.
Zeker op een carbon zool moet je ze echt goed aandraaien en na een paar ritjes checken.