Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

wielrennen in de verdon

demonsternaar
Forum-lid

demonsternaar 23 jun 2010 07:57

ik zou zeggen koop een garmin en sla de mooie routes er in op,
geen gezoek meer en je verdwaalt ook niet in een vreemd gebied
To be Old and Wise You must first be Young and Stupid

edwin01
Forum-lid

edwin01 23 jun 2010 11:07

Ik zou zeggen: Koop Michelin kaart 340 à 5,95. Stuk goedkoper dan een Garmin.
En verdwalen is in die streek behoorlijk moeilijk. Zoveel wegen zijn er niet..... ;)

Maar ze zijn wel héél mooi..............

jordimetten
Forum-lid

jordimetten 23 jun 2010 15:03

Hoi allemaal ,

Bedankt voor alle reacties. Dit gaat helemaal goed komen.

Groet

Jordi

charite
Forum-lid

charite 24 jun 2010 14:08

klontje schreef:@charite,

Ik sta over eenm paar wkene op camping du veron, kun je er wat over vertellen? Blij te horen dat je er zo lekker kunt fietsen!

Ja hoor, het is een leuke familie camping met veel Nederlanders, dat kan wat minder zijn ;)
Er zijn voor kinderen leuke dingen te doen, mooie zwembaden, animatie, speeltuin met een gezamelijke BBQ, kan erg leuk zijn met Franse aan de wijn en de BBQ. Naar CAstalane lopen is maar een kleine 2 Km, leuk maar erg druk als er markt is.Neem de klim naar de capel boven op de berg. Een ding moet je niet vergeten het is erg touristisch. ALs je van rust houdt en geen kinderen hebt, heb je eigenlijk op deze camping niets te zoeken.Zeker niet omdat er iedere avond campvuur is aan het riviertje. Daar komt alle jeugd zuipen ;) Als je (kleine) kinderen hebt tot een jaar of 16, is het een ideale plek om 2 a 3 weken rond te rijden, neem wel je fiets mee ;) anders wordt/is het een stuk minder. En, oja, zoek een hoog plekje op. Als het gaat regenen en het water komt naar beneden, dan kan de boel onderlopen.
En dan loopt hett ook echt onder ;)

jordimetten
Forum-lid

jordimetten 25 jun 2010 14:50

Edwin01 schreef:Een mooi rondje met de racefiets over de Col du Defend en/of de Colle St.-Michel!

Is er iemand die weet hoe je vanuit castellane bij dee cols kan komen. Ik kom er via internet niet helemaal uit

Bij voorbaat dank

Jordi

edwin01
Forum-lid

edwin01 25 jun 2010 15:23

Ik had je gisteren je pm al beantwoord, hier nog maar een keer dan:

Hallo Jordi,

Castellane is een prima startplek deze rondjes te maken.

Het volledige rondje met de col des Toutes Aures, Colle St Michel, Col du Defend en de Col des Leques zal een km'tje of 130 zijn en loopt grofweg als volgt:
Castellane => St Julien du Verdon => N202 naar Annot => Colle St Michel => afdalen naar Thorame-basse => D2 ri La Batie => RA D219 naar Col du Defend => afdalen naar Plan de Chaude => D19 naar Barreme => D4085 naar Castellane over de Col des Leques.

Je kunt ook kortere rondjes maken natuurlijk zoals:
Castellane => St Julien du Verdon => N202 naar Annot => Colle St Michel => afdalen naar Thorame-basse => D955 naar St Andre => N202, D955 (of D102)naar Castellane.

Legio mogelijkheden, de N202 kan wat druk zijn, maar dat is maar een kort stukje.

Veel plezier daar!

Grt Edwin

klontje
Forum-lid

klontje 28 jun 2010 00:13

@charite,

bedankt! gelukkig ben ik zelf nog jeugd;-) en tussen het fietsen door, bevalt dat zuipen me wel:P

Plaats reactie