Nibali: ‘Ik ben geen robot’
fietsredactie
13 augustus 2013
Vincenzo Nibali heeft geen idee of hij mee kan doen om de eindzege in de Ronde van Spanje. De kopman van Astana is wel weer op de terug na een teleurstellende Ronde van Polen. “Eerlijk gezegd wil ik het dag voor dag bekijken. Ik hoop dat ik eerst op 75 tot 80 procent zit en dat ik daarna verbeter”, vertelt de Giro-winnaar aan La Gazzetta dello Sport.“Ik ga in eerste instantie voor het algemeen klassement. Mocht een hoge notering niet mogelijk zijn, dan verander ik het geweer van schouder en richt ik me op etappezeges.” Nibali put moed uit zijn derde plek in de Ronde van Burgos. “Langzaam maar zeker word ik weer de renner die ik was in de Giro. Daar heb ik nooit aan getwijfeld. Ik kan twee grote rondes in één jaar aan. In 2010 werd ik derde in de Ronde van Italië en won ik de Vuelta.”“Ik ben echter geen robot, zoals geen enkele renner dat is. Een Superman-pak met een grote S erop heb ik nergens liggen. Je kunt niet overal top presteren. Het was normaal dat ik in de Ronde van Polen een prijs betaalde voor mijn verplichtingen na de Giro.”De Ronde van Spanje begint op zaterdag 24 augustus.© NUsport
fietsredactie
13 augustus 2013