Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

1e post en vraagje m.b.t. verouderd materiaal...

LRS
Forum-lid

LRS 30 okt 2014 17:03

Dank voor de reacties allemaal!

Het biken an sich: ik wil het juist weer gaan oppikken, hoop er de komende jaren weer de volwaardige hobby van te maken die het ooit was :-)

Goed te horen dat er ook nog 8v spul te verkrijgen van redelijk tot goede kwaliteit.

Wellicht weet er iemand of ik m'n tubeless wielset weer luchtdicht kan krijgen? Heb er nu binnenbandjes in, maar is er ook luchtdicht velglint te verkrijgen?

Suntoro
Forum-lid

Suntoro 02 nov 2014 15:43

LRS schreef:Wellicht weet er iemand of ik m'n tubeless wielset weer luchtdicht kan krijgen? Heb er nu binnenbandjes in, maar is er ook luchtdicht velglint te verkrijgen?
Zijn dat geen Crossmax wielen? Die zijn toch al luchtdicht. Is je band niet lek of poreus? Wil je huidige banden blijven gebruiken dan zou ik ik wat sealant in je banden gieten. Tubeless wordt nu veel toegepast, maar niet volgens het UST systeem van Mavic.

Echter kun je op UST wielen/velgen vaak prima met tubeless ready banden i.c.m. met sealant rijden. Met UST wielen rijd ik ook nog op mijn strandfiets met tubeless banden met sealant (geen UST banden dus).

Mocht je nieuwe banden willen aanschaffen dan zou ik voor tubeless ready banden gaan en ze tubeless maken met sealant. Dat weegt ook nog eens een stuk minder dan UST banden... ;)

LRS
Forum-lid

LRS 02 nov 2014 20:27

Bedankt voor je reactie! Heb ze getest in een bak water: bubbels bij de spaaknippels --> tot zo ver de luchtdichtheid van 10 jaar oude crossmaxen... Vandaar mijn vraag.

Plaats reactie