Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Nog gevallen in 2013 ?

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 14 aug 2014 14:29

misschien de topictitel aanpassen naar 'nog gevallen in 2014', of gewoon 'nog gevallen'?

edoch, gisteren redelijk ongeluk gehad op de ijsselmeerdijk na lelystad bij jachthaven Flevo Marina,
was net die jachthaven gepasseerd, je moet dan langs een slagboom waar aan de rechterkant ruimte is voor fietsers.
hele stukken daarvoor met wind mee tussen de 40 en de 50 gefietst, dus had het tempo er lekker in. kwam net weer op snelheid, dus fietste rond de 35 toen ik rechts een stel met een loslopende hond zag lopen. Weg is daar 4 meter breed, dus ik dacht ik heb redelijk wat ruimte en ging al iets meer in het midden fietsen. En ja hoor, hond begon te rennen en rende echt keihard op me af. Enige wat ik nog kon doen om 'm niet aan te rijden was zoveel mogelijk naar links. daarbij belandde ik keihard (it's in the name) met m'n voorwiel op de basalt stenen die daar langs het water liggen. Voorover op m'n gezicht. Ik merkte toen ik opstond gelijk dat ik een tand kwijt was. Bleken ook Duitse mensen te zijn dus echt communiceren was (ook vanwege het feit dat ik erg boos was) niet bij. Tand kon ik niet direct vinden, en toen raakte ik ook een beetje in de war. Gelijk zelf 112 gebeld, maar die vonden het niet noodzakelijk genoeg om te komen, beetje een naar gesprek maar uiteindelijk regelden ze dat de politie zou komen. Ondertussen had de man van het stel iemand van de jachthaven gehaald, die zich over mij ontfermde, dat was wel prettig. Uiteindelijk omdat ik weer wat in de war raakte heeft de politie die vervolgens kwam toch de ambulance laten komen (had zelf flashbacks van twee jaar geleden toen ik bij een fietsongeluk buiten westen raakte). Op naar het hospitaal in lelystad. Conclusie: 7 hechtingen in lip, één losse tand, en één tand helemaal foetsie. Het had erger kunnen aflopen. Frame lijkt zo op eerste gezicht heel, shifter beschadigd, en voorwiel deuk + slag. Nu hele molen van rietjes, kaakchirurgen en schadeformulieren in...

http://www.strava.com/activities/179822893

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 14 aug 2014 14:36

Rot zeg!

Beterschap in ieder geval, en hopen dat het allemaal netjes afgehandeld wordt.

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 14 aug 2014 14:44

robbebopper schreef:Rot zeg!

Beterschap in ieder geval, en hopen dat het allemaal netjes afgehandeld wordt.
thanks!

Duitse mensen bleken uiteindelijk wel aardig, en waarschijnlijk ook erg geschrokken (neemt niet weg dat zij verantwoordelijkheid hadden natuurlijk). Politie en jachthaven mevrouw hebben alle gegevens verzameld en in m'n tas gestopt.

Soap
Forum-lid

Gebruikersavatar Soap 14 aug 2014 15:56

Beterschap, erg vervelend allemaal zeg.
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 14 aug 2014 16:43

Beterschap! Ik hoop dat je geen gedoe met verzekering enz krijgt.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Roel1908
Forum-lid

Gebruikersavatar Roel1908 14 aug 2014 20:18

Beterschap en hoop dat je weer snel helemaal de oude bent.

ilikebike
Forum-lid

ilikebike 14 aug 2014 20:20

Nadat ik eind 2013 via een e-biker flink op mijn bolus bent gaan en daardoor 6 weken uit de running was vanwege mijn rug. Ook afgevoerd door ambulance. Na 6 weken kon ik langzamerhand weer werken en fietsen. Begon weer een beetje conditie opbouwen. Ik durfde weer een clubritje mee te rijden. En ja hoor met dat clubritje weer op mijn kanis. Het bizarre van mijn val was dat ik op kop van de waaier zat en opeens finaal vanachter in mijn wiel werd gereden. Niet beseffend wat er gebeurde lag ik opeens op de grond, met wat achteraf blijkt, een gebroken pols. Diverse clubgenoten moesten hierna ook nog over me heen rijden, kortom het was een slagveld. Weer veel schade aan aan de fiets natuurlijk. De ambulance wilde me meenemen maar daar had ik geen zin in omdat ik geen zin had om weer naar een zkh gebracht te worden. Met nog 40km te rijden ben ik nog met clubgenoten naar huis kunnen rijden. Maar waar ik het meest verbijsterd over bent is dat iemand met zoveel onkunde in een waaier probeert mee te rijden. Ik hoorde achteraf van clubgenoten dat hij continu aan het slingeren was. Tsja en dan zit je op kop. 6 weken gips en mijn baas niet blij. En nog steeds is die pols niet goed. Statistich moet het nu niet meer mogelijk om dit jaar weer op mijn bek te gaan, maar misschien is dat een utopie. Ik heb momenteel al veel moeten remmen voor loslopende honden, hardlopers die opeens naar de andere kant van de weg oversteken en rolschaatsende kinderen.

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 14 aug 2014 22:13

Sterkte monsieur Pinot...wat een ellende.
Veni. Vidi. Fietsie.

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 14 aug 2014 22:18

dank allemaal!
losse tand blijkt ook onderhuids gebroken, dus maar de vraag of ik die kan behouden.
blijkt wel dat ik met mijn 3*** bij Achmea goed verzekerd ben, handig om te weten voor anderen misschien, Ik krijg 100% tot max € 10.000 terug om schade aan lichaam te herstellen bij een ongeluk (zit niet in de basis, en er moet wel een duidelijk behandelplan zijn wat is goedgekeurd). Misschien best goed om in je achterhoofd te houden als fietser...

Edit: nog even gekeken, gaat expliciet om tandheelkundige zorg die € 10.000 en geldt vanaf 1*

ridley orion
Forum-lid

ridley orion 31 okt 2014 09:12

Wat laat maar ik ben 13 september in roermond van het fietspad gereden door auto die rechtsaf sloeg .
Van horen zeggen ben in bewusteloos afgevoerd met ambulance 500m verder naar het ziekenhuis
Na uurtje weer wakker geworden in ziekenhuis de schade aan mijzelf gebroken pols knieen ellebogen kapot kneuzingen op borst.
Mijn baas ook niet blij natuurlijk want mijn beroep is schoenmaker.
Maar het ergste zit er op 7 november gaat mijn gips er af en hoop erna weer met 2 uurtje te gaan werken.
Gistern nieuwe fiets uitgezocht had voor 1200 euro schade
Nu nog wachten op mijn verzekerings geld van je rechtbij stands verzekering moet je het niet hebben
Die sturen het door naar den bosch naar een buro voor letselschade
Na 6 weken een gebeld waneer er iemand voor fiets kwam kijken
Antwoord we moeten eerst kijken naar schuldvraag
Ik natuurlijk woest en vragen wie zijn belangen behartigen jullie die van mij of tegen partij
Ben de zwakke vekeersdeelnemer rij op fietspad op voorangsweg en auto slaat inrit in er zijn getuigen en politie rapport.
En zo rekken ze maar tijd hoop nu maar dat ik voor 7 november mijn nieuwe fiets en het geld van de verzekering heb
Was erg om met dit mooie najaar 2 maanden niet te mogen fietsen
Maar ben blij dat ik nog leef dankzij mijn fietshelm
Blij als ik weer kan werken en fietsen want wat heb ik dit gemist

Obdam
Forum-lid

Obdam 04 nov 2014 19:40

Ik had afgelopen zondag mijn 1e valpartij in ongeveer 10 jaar dat ik fiets.

We reden met z'n tweeen op de weg. Er was wel een fietspad maar die was slecht aangegeven en betegeld met zwarte stoeptegel. Dus niet echt duidelijk. Ook waren er veel hardlopers. Wij dan maar op de weg(500meter), achter elkaar. Komt er een auto achter ons rijden en toetert. Deze haalt ons in en ik steek mijn hand op. Gaat die kerel voor ons rijden en trapt hard op de rem. Deze kon ik ontwijken. Meteen deed hij het nog een keer en knalde ik op zijn auto...
Gelukkig bij mij alles nog heel. Shifter stond scheef maar was zo weer recht. Kwam die kerel van de auto snel naar ons toe en begon te schelden dat we asociale wielrenners waren en dat we dachten dat de hele weg van ons was. Hij was helemaal klaar met die k*twielrenners. Hij schrok wel dat ik gevallen was en dat dat niet zijn bedoeling was. Kreeg zijn adres en heb zijn kenteken. Ga er niks meedoen omdat ik geen schade heb. Maar wat een eikels van automobilisten heb je....
Al met al was het 'leuk' eerste valpartijtje

danoontje
Forum-lid

danoontje 04 nov 2014 22:17

Afgelopen vrijdag hard op m'n plaat met de ATB. Een kant van mijn lichaam beurs en blauw. Overal stijf. Zag het ook niet aankomen. Ach ja, gelukkig niks gebroken en fiets in orde. Hopelijk ben ik er weer even vanaf :-) (van het vallen)
Anima Sana In Corpore Sano.

Plaats reactie