Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

NicoNB
Forum-lid

Gebruikersavatar NicoNB 09 nov 2014 12:39

Ook hier weer, ik zou ook het verhaal van de wielrenner wel eens willen horen,
Het is zondag. er is weinig 'nieuws' dus worden dit soort verhalen meestal flink aangedikt om deze keer "minder minder minder wielrenners" te kunnen roepen. Vanmiddag is weer een andere doelgroep de dupe van de 'nieuwssites' die leven van advertentie inkomsten. Inkomsten die voort komen uit het aantal vertoningen van advertenties op deze sensatiesites.

Ik zou eerst wel eens een feitenrelaas willen zien en willen zien hoe de situatie er uitziet waar dit verhaal zich afspeelde. Maar hé, feitelijkheden en daaruit voortvloeiende nuancering is natuurlijk niet in het belang van dit soort sensatiesites.
Laatst gewijzigd door NicoNB op 09 nov 2014 12:55, 2 keer totaal gewijzigd.

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 09 nov 2014 12:40

Los van geweld (keur ik volledig af, ook tegen niet-zwangere kickboksende mannen evenzeer als tegen hoogzwangere vrouwen, kleine babies en onschuldige dieren):

Als iemand je inhaalt, en DIRECT daarna moet remmen, is dat in mijn ogen een zeer gevaarlijk maneuver. Ik heb het al vaak meegemaakt (in een fietsstraat waar auto's niet eens mogen inhalen), en ik ben daar dan kwaad om, want het brengt mij in gevaar. (maar dat dus helemaal los van de reactie van de wielrenner: nooit nooit nooit geweld. In het beste geval vul je papieren in, ga je naar de dokter, verzekering,... komt er iemand op bezoek met bosje bloemen, geef je elkaar een knuffel en ga je achteraf allebei wat beter rijden).
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

scottpch
Forum-lid HC

scottpch 09 nov 2014 13:21

Ik denk dat wat je schrijft de zwarten, ook gebeurt is. Je wordt ingehaald en gaan direct op de rem staan omdat ze niet geanticipeerd hebben op die andere fietser.
Ik maak het ook vaker mee en heb dan al op die auto geanticipeerd. Je kan echter zo een flinke klapper maken.
Het gebruik van geweld is echter totaal uit den boze, dat je vloekt of tiert kan ik dan weer wel begrijpen.

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 09 nov 2014 13:42

de zwarten schreef:Als iemand je inhaalt, en DIRECT daarna moet remmen, is dat in mijn ogen een zeer gevaarlijk maneuver.
Misschien moeten eerst eens afwachten tot bekend is wat werkelijk gebeurd is, voordat we weer pagina's lang gaan speculeren en interpreteren. Vooralsnog kennen we alleen het eenzijdige (en dus per definitie gekleurde) relaas van de automobiliste en geven diverse media afwijkende versies van haar relaas en geven vervolgens verschillende forumleden weer uiteenlopende interpretaties van deze berichtgeving. Als voorbeeld de bovenstaande opmerking van "de zwarten", waarin hij spreekt van inhalen en direct remmen, terwijl RTL en de Volkskrant melden dat de vrouw de wielrenner "voorbijreed" en "een stukje verderop plotseling moest remmen voor een fietser". Voorbijrijden is niet het zelfde als inhalen en een stukje verderop is niet gelijk aan direct.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

jer81
Forum-lid

jer81 09 nov 2014 13:48

Indien een wielrenner vanuit het niets aangevallen wordt, een tak door de spaken krijgt of van de fiets wordt gereden dan kan men bij Geenstijl aankloppen wegens opruiing en meer van dat soort dingen denk ik. Niet normaal wat daar voor een haat langskomt en ook gewoon blijft staan.

Slowracer
Forum-lid

Gebruikersavatar Slowracer 09 nov 2014 15:17

Alle media waar ik de berichtgeving tegenkwam spreekt duidelijk over een inhaalactie van de automobiliste die een stukje verderop plots moest remmen. Zoals ik dat lees was ze de wielrenner dus al ruim gepasseerd. Ik denk (lees : denk) dat de wielrenner na de inhaalactie achter de auto is gaan rijden en daardoor niet gezien heeft dat er een fietser van rechts kwam en dus niet heeft kunnen anticiperen op de rem-actie van de automobiliste. Hij hield dus te weinig afstand. Ik weet nu niet waar op de Vlietweg dit gebeurd is, alhoewel gebaseerd op de info ik vermoed dat het gebeurd is direct na het tunneltje onder de N206 waar de Vrouwenweg van rechts komt. Dit is een onoverzichtelijk punt, voorafgegaan door een smal tunneltje. Als het daadwerkelijk hier gebeurd is, weet ik vrijwel zeker dat de automobiliste niet eerst de wielrenner ingehaald heeft en meteen daarna plotsklaps is gaan remmen. Vandaar mijn eerder geopperde gedachte dat de wielrenner achter de auto is gaan rijden. Feit is dat de grote groep wielrenners die zich wel gedragen zich nu weer moeten verdedigen door het gedrag van een kleine groep ....(laat ik maar netjes blijven). Wat mij betreft mag deze wielrenner (en dan laat ik in het midden of hij schuldig of onschuldig is aan de aanrijding) alleen al op basis van zijn gedrag met naam, toenaam en foto in alle media terecht gaan komen en op deze manier aan de schandpaal genageld worden.
Time is (almost) on my site, 3 more days

mda1
Forum-lid

mda1 09 nov 2014 15:34

Volgens het kaartje van omroep west, is het bij dat oude fabriekje gebeurd, daar waar de weg een klein beetje van de vliet wijkt, net voor het smalle bruggetje en de 2x90 graden chicane (als je het stuk kent, weet je waar ik bedoel).

Los van zijn kant van het verhaal keur ik dit te zeerste af. Ik hoef niet te horen hoe een autommobiliste zich verkeer heeft gedragen, fout heeft ingehaald, vooraf heeft zitten plakken, heeft getoeterd of gescholden. Maakt me echt geen ene r**t uit. Je slaat niemand in het gezicht die uitstapt na een ongeluk. Een man niet, en vrouw al helemaal niet. Je sleept niemand de Vliet in in November. De verdrinkingsdood is echt akelig dichtbij als iemand volledg gekleed in het koude water valt. En hoe haal je het in je hoofd om dat bij een zwangere vrouw te doen, en dan weg te rijden. NIETS van het het gedrag van de automoboliste zal dit goedpraten. Niets.

QQleQ
Forum-lid

Gebruikersavatar QQleQ 09 nov 2014 17:05

Helemaal eens met mda1. Ik ben normaliter erg terughoudend om m’n mening te spuien zonder het feitenrelaas te kennen. Maar ongeacht of de dame achter het stuur qua rijgedrag iets te verwijten valt, is het beschreven gedrag van de wielrenner volledig van de pot gerukt. Ga daar een beetje andere mensen in elkaar meppen en in het water gooien, wat een eikel. En dan vind ik relativerende verhalen over het incorrecte gedrag van andere verkeersdeelnemers t.a.v. wielrenners nu even niet op z’n plaats, met uw welnemen.

japiecarbon
Forum-lid HC

japiecarbon 09 nov 2014 18:41

Slowracer schreef:Feit is dat de grote groep wielrenners die zich wel gedragen zich nu weer moeten verdedigen door het gedrag van een kleine groep
Ik heb eerder het idee dat het andersom is, ik kom toch wel erg vaak idioten tegen op de fiets!
Door rood licht rijden, tegen het verkeer in, rotonde verkeerd om, op de weg fietsen ipv het fietspad enz enz enz

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 09 nov 2014 20:18

Heeft niets met idioten op een fiets te maken. door de hele samenleving veranderen aanzienlijke percentages in "idioten" vanaf het moment dat ze de kans krijgen een paar of meer wielen te kunnen besturen (jawel zelf op een scootmobiel kun je de gekste capriolen uithalen....).

Ga 's ochtend maar een bij de voorrangsrotonde aan het eind van onze straat staan en om de paar minuten zie je een brave huismoeder in een te grote auto die spontaan elke voorrangsregel is vergeten en dat alles om de kids maar zo snel mogelijk kwijt te zijn.
Als je dan een uurtje wacht wordt bovenstaande rol probleemloos overgenomen door een stroom bejaarden die op weg naar bejaardengym op volle snelheid de rotonde nemen. Komt er iemand aan die voorrang heeft dan steek je eerst ter verontschuldiging je hand op, geeft gas bij en neemt vervolgens alsnog op volle snelheid de rotonde want ze zouden eens moeten remmen.... :mrgreen: )
Laatst gewijzigd door sharkman113 op 09 nov 2014 21:09, 1 keer totaal gewijzigd.

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 09 nov 2014 20:29

Zo'n vent moeten ze gewoon voorgoed uit de samenleving verwijderen. Hij heeft met zijn krankzinnige gedrag bewezen de verantwoordelijkheid van los rond te lopen niet aan te kunnen. Op een racefiets, brommer, in een Mercedes of van mijn part een skateboard...gewoon weg met die vent.
Veni. Vidi. Fietsie.

EdRaket3
Forum-lid

EdRaket3 09 nov 2014 22:03

Jammer dat zo'n idioot direct weer alle wielrenners in diskrediet brengt.
Moeten wij met z'n allen nog netter gaan rijden om dat weer goed te maken...:-)

Plaats reactie