Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Giant

Gerboon
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 28 jul 2013 19:56

Gerboon 03 nov 2014 19:26

Doe eerst lekker niks en kijk hoe het gaat. Als onderdelen sluiten en kapot gaan kun je ze altijd nog upgraden. Zonde om 500 euro stuk te slaan als je er meteen wordt afgereden. Lekker gaan fietsen en dan merk je vanzelf waar je tegenaan loopt.

bertjefred
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 26 jul 2009 15:50

bertjefred 04 nov 2014 11:45

Inderdaad zou ik eerst gewoon gaan fietsen en kijken hoe het gaat. Daarna is denk ik een wielset de beste upgrade, alle kleine onderdeeltjes daarna zullen het verschil niet maken. Wat voor wielen heb je er nu inzitten?

Intussen maar een najaarsfoto:
Afbeelding

biker-sander
Forum-lid
Berichten: 441
Lid geworden op: 11 feb 2008 16:53

biker-sander 10 nov 2014 13:25

Vandaag mijn nieuwe fiets klaargemaakt met dit als resultaat. Het gaat hier om een ex teamfiets van de Giant Shimano wielerploeg.


Afbeelding

Gebruikersavatar
midstar
Forum-lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 15 sep 2014 21:40
Locatie: Heerhugowaard
Contact

Gebruikersavatar midstar 10 nov 2014 14:00

Wow! Lekker, zie er erg goed uit

Gebruikersavatar
MarcFaFo
Forum-lid
Berichten: 1543
Lid geworden op: 30 sep 2012 20:39

Gebruikersavatar MarcFaFo 10 nov 2014 14:34

De TCR blijft een mooi apparaat. Super Bike!
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.

peerke1
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 29 aug 2014 20:03

peerke1 10 nov 2014 16:31

komen weer mooie Giants voorbij hier,de zwart/witte in matte uitvoering en de blauw/zwarte ex team fiets is heel mooi. :D

Spiuk_
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 sep 2013 18:01

Spiuk_ 19 nov 2014 14:29

Hoi allemaal,

Ik denk eraan om een giant tcr advanced aan te schaffen. Ik twijfel alleen over de maat. Ik ben 1.80 met een bbl van 84,3 cm. Zou dit op een M of een M/L uitkomen?

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 19 nov 2014 17:15

biker-sander schreef:Vandaag mijn nieuwe fiets klaargemaakt met dit als resultaat. Het gaat hier om een ex teamfiets van de Giant Shimano wielerploeg.


Afbeelding
Mooie bike!

Ook bij Scholten-Cycling gekocht?
Heeft weer de hele handel opgekocht las ik.
Mijn Felt F1 Team Argos Shimano komt er ook vandaan. :P

Marjuki
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 nov 2014 19:22

Marjuki 23 nov 2014 19:47

Beste forumleden,

Ik ben een totaal nieuwe racefietser.
Ik heb een Giant TCR 0 2014 aangeschaft (prachtige deal weten te maken) en vandaag de eerste km's gefietst.
Heerlijk!
Ik heb twee vragen om mee te beginnen:
- Ik kan niks vinden over wat TCR nu precies inhoudt, wie kan mij er meer over vertellen? De prijsklasse gaat van beginner tot professional.
- Welke tips/trics kunnen jullie me geven? Of waar kan ik kijken om de basis te leren?

Alvast bedankt voor je reactie!

V-licious
Forum-lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 16 jul 2013 19:31

V-licious 23 nov 2014 21:39

Beste marjuki,

Giant TCR is een bepaalde groep fietsen van Giant die op hun beurt allemaal van elkaar afgeleid zijn. De variatie zit in het type frame (aluminium of carbon type) en uiteraard de afmontage (105, Ultegra, dura-ace, enz.).
Dit verklaart het prijs verschil.

Je vraagt om tips en tricks. Maar op welk gebied? Uiteindelijk gaat het gewoon om fietsen. Wil je meer gaan trainen, dan kan het interessant zijn om naar hartslag-meting te kijken. Maar dat hangt natuurlijk helemaal van je doel af.

Marjuki
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 nov 2014 19:22

Marjuki 23 nov 2014 22:03

Bedankt voor je reactie.

Een mooie TCR zie ik!
Ik ben gewoon benieuwd naar de geschiedenis van 'TCR'. Waar staan de letters voor?
Wat is bijvoorbeeld het verschil met de 'Defy', 'Propel', 'Envie', etc?

Ik wilde al een aantal jaar een fiets kopen omdat ik het, naast dat ik de fietsen op zich prachtig vind, leuk vind om buiten te sporten en veel te kunnen zien van omgevingen. Ik liep geregeld hard maar doordat ik een blessure aan mijn voet kreeg werd dit lastiger. Mijn doel op korte termijn is om zo snel mogelijk een zo lang mogelijke afstand te kunnen fietsen. Snelheid is daarbij ondergeschikt, ik wil eerst gewend raken aan de fiets (en zadel ;-)).
Conditie en gewichtsverlies(-behoud) zijn ook een factor.

V-licious
Forum-lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 16 jul 2013 19:31

V-licious 23 nov 2014 22:20

Geen idee waar TCR voor staat. Wat ik wel weet is dat elk type fiets voor een specifiek doel wordt gemaakt. Zo is de Defy een meer comfortabele fiets en is de Propel een echte 'racer'. De TCR zit hier tussenin.
Bij de Propel wordt bijvoorbeeld ook meer geld gestopt in het aerodynamische karakter en hogere kwaliteit carbon.

Plaats reactie