JoostG schreef:Wel is stilgestaan bij het effect van plotseling claxonneren en de gevolgen daarvan? Weleens de wet er op nageslagen? Volgens mij is het zelfs strafbaar. Ben jij op dat ogenblik een haar beter dan die wielrenner die daar fietst?
Ik heb dit meegemaakt toen ik met een groep ergens bij Rhenen aan het fietsen was tijdens een toertocht in de Betuwe. We reden gewoon ergens en plotseling besloot een ouder echtpaar in een goudkleurige Mercedes dat het maar eens afgelopen moest zijn met overige weggebruikers als zij op zondagochtend een rondje willen toeren. Om hun ongenoegen kenbaar te maken over onze aanwezigheid reden ze op onze groep in, precies waar ik reed, daar bij aanhoudend claxonerend.
Deze "kutwielrenner" die verder geen vlieg kwaad deed heeft het syndroom van Asperger en is daardoor extra gevoelig voor harde geluiden en dat soort agressief gedrag. Ik kreeg een paniekaanval en heb ergens 10 minuten in het donker op een wc moeten zitten om tot rust te komen. Dank u wel. Had ik dat verdiend? Omdat in Noord Limburg idioten rond rijden die ik nog nooit van mijn leven heb ontmoet die zich misdragen?
Vraagje, als iemand zijn auto half op de stoep parkeert en ik er met de kinderwagen niet langs kan, spiegel er af trappen?
Dat dus. Mensen gunnen elkaar het licht in de ogen niet meer...doe allemaal eens even een beetje normaal!
Ik begin echt te denken dat het iets regionaals is. Zondag een erg leuk fietstochtje gemaakt waarbij we met ons groepje verschillende wandelaars, hondenuitlaters, mensen met rollators, skaters, vissers, gezinnen met kinderen en ponymeisjes zijn gepasseerd en hebben ontmoet. Het zal misschien aan het mooie weer gelegen hebben maar ik zag alleen vriendelijkheid en glimlachen.
Ernie C. schreef:Ik wil ook zeker niet ontkennen dat er een imagoprobleem is dat grotendeels door een grote groep wielrenners (maar zeker niet het grootste deel) is veroorzaakt maar laat jezelf alsjeblieft niet meeslepen in deze achterlijke hetze.
Wielrenners zijn gewoon bij gebrek aan beter de nieuwe kut-Polen, die zelf weer de nieuwe kut-Marokkanen waren. Totdat "men" het beu is en een nieuwe groep gevonden heeft.