Tijdens een noodstop is om een of andere reden mijn achterrem doorgedraaid en geknapt. De achterrem zit als het ware op de kop en er zit geen beweging meer in.
Achterrem doorgedraaid
-
- Forum-lid
- thestudent
- Forum-lid HC
Hmm zoiets is me jaren geleden overkomen. Trok een sprintje op mijn schoolfiets en ging daarna weer vol in de remmen. Met een soort explosie als resultaat. Kreeg toen heel hard op kop van mijn vader, dat weet ik nog wel. Dat wiel was gewoon onbruikbaar geworden, meerdere spaken weg en volledig kromme remdelen. Ziet er een beetje hetzelfde uit als hier. Ziet ernaar uit dat je rem is losgekomen van je achtervork. Of hij ook daarwerkelijk kapot is kan ik nu niet zien. Stadsfietsen van tegenwoordig kunnen nergens meer tegen. Moet je te hard remmen gaat alles gewoon kapot... waardeloze rommel is het.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
-
- Forum-lid
heb de remkabel gedemonteerd. Het wiel draait gelukkig nog prima alleen zonder achterrem.Het lijkt erop dat alleen de trommelrem een slag gedraaid is.
- Joppietersen
- Forum-lid
Kan je dan nu niet de asmoeren losdraaien en het geheel (wiel met rem) treug draaien en de verankering van de rem aan de liggende achtervork monteren (zoals het ooit zat, evt nieuw/ander bout/moertje gebruiken als dat weg is) ??
Het gaat niet om de grootte van je tandwielen,
het gaat erom wat je er mee doet......
het gaat erom wat je er mee doet......