Slag in band?
-
- Forum-lid
Heb onlangs een nieuwe canyon 29'er gekocht met continental Xking banden. Nu heb ik een behoorlijke slag in de band. Heb het wiel / velg / schijfrem bekeken maar kan hier geen onregelmatigheid in ontdekken (kaarsrecht). Heb de band al eens leeg gelaten beetje getrokken en geduwd, weer opgepompt maar als ik fiets zit er een behoorlijke slag in. Heeft iemand hier ervaring mee of wat ik er misschien aan kan doen. Dank voor de reacties.
Misschien zet de band niet helemaal lekker in de velgrand. Wellicht even af laten lopen, daarna de band rondom even losdrukken van de velg (beide zijden) en vervolgens de band even insoppen, dan glijd hij wat makkelijker op z'n plek. Daarna weer oppompen. Zorg daarbij ook even dat je band vrij hangt van de vloer.
Heb dit onlangs gehad met Rocket Ron niet-tubeless banden op tubeless Cross Max velgen. De reden is dat tubeless velgen i.v.m. afdichting een diepere groef met nauwere tolerantie hebben waar de hieldraad van de band moet "inklikken". Ik heb dat opgelost gekregen door de band op te pompen tot (ruim) de maximumdruk die op de band vermeld staat. Op een gegeven ogenblik klikte de band gewoon op zijn plaats. Nadien terug aflaten tot de gewenste druk om te rijden...
EM EMX3 C SR - EM Eeklo70 SRAM 1X - EM Corsa C NR - Bianchi MegaPro Athena - Holdsworth Mistral
-
- Forum-lid
Heb ik dus allemaal gedaan. Leeg gelaten, losgedrukt, harder opgepompt om de 'klik' van de band tegen de velgrand aan te horen 'springen' maar het wil niet echt helpen. Is wel iets minder geworden maar onder het rijden zie je de band duidelijk alle kanten op gaan in plaats van mooi recht lopen.
-
- Forum-lid
Ik heb het onlangs ook gehad op de racer... bleek het karkas van de band gescheurd te zijn. Als je er nog niet veel mee gereden hebt zou ik gewoon eens een fotootje maken en naar canyon sturen. Wie weet wordt hetonder garantie geregeld.
-
- Forum-lid
Denk dat ik dat inderdaad maar ga doen want dit rijd niet echt lekker.