Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Lector
Forum-lid
Berichten: 95
Lid geworden op: 11 aug 2014 08:45

Lector 16 nov 2014 19:08

Prachtig die Tlek, ben zelf ook bezig met een zwart-oranje fiets!

Mormel
Forum-lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 30 okt 2014 12:37
Locatie: Breda
Contact

Mormel 16 nov 2014 22:14

EmPeHa schreef:Op basis van een naamloos frame, afkomstig van Marktplaats, deze fiets samengesteld. Ik heb het frame zelf gespoten. Toch nog letterlijk een Italiaans tintje.
Is dit een aluminium frame? Heb je hem toevallig gewogen en al een testrit mee gemaakt (mbt stijheid e.d.)? Ik ben benieuwd.
Hij valt niet echt op zo, zelfs een hele retro feel zo met die zilverkleurige aero velgen maar dat zal ook wel de bedoeling zijn. :)

Mormel
Forum-lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 30 okt 2014 12:37
Locatie: Breda
Contact

Mormel 16 nov 2014 22:16

Lector schreef:Prachtig die Tlek, ben zelf ook bezig met een zwart-oranje fiets!
thnx. :)

Ja, is een mooie combi. Ik heb er zelf wel wat wit in gedaan om wat contrast te geven en niet te "hefstig" te maken.
Kom maar op met die foto's! :D

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3204
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 16 nov 2014 22:28

Mormel schreef: Is dit een aluminium frame? Heb je hem toevallig gewogen en al een testrit mee gemaakt (mbt stijheid e.d.)? Ik ben benieuwd.
Hij valt niet echt op zo, zelfs een hele retro feel zo met die zilverkleurige aero velgen maar dat zal ook wel de bedoeling zijn. :)
Ondanks de kleur is het volledig carbon. Ben het frame eigenlijk vergeten te wegen. Verder had ik de velgen aangeschaft met de mogelijkheid om die ook in een stalen frame te kunnen gebruiken. Iets van retro past echter wel beter bij mijn smaak. Zwart en wit kan ik ook wel waarderen en ook echte racers met veel teksten en kleuren vind ik soms mooi. Ik zie mij er zelf echter niet zo snel op rijden. Mijn kleding kies ik ook zo neutraal mogelijk.
Wat vergelijk betreft, kom ik van een stalen fiets van 11,5 kg. Dit is dus duidelijk anders, maar een kwalificatie kan ik er niet aan toekennen.

Mormel
Forum-lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 30 okt 2014 12:37
Locatie: Breda
Contact

Mormel 17 nov 2014 02:27

Duidelijk verhaal. In ieder geval een verschil met wat je had hoop ik. Je hoeft niet zo bescheiden te zijn of te doen in mijn ogen hoor. Voel wat de fiets anders doet dan het oude en probeer het onder woorden te krijgen, das alles. ;)
Ik ben pas 2 jaar bezig met fietsen en f'çk it. Ik weet wat ik kan en weet héél goed wat ik niet kan en dat is zeker mijn doel ook niet.

Wat je wel kan is de fiets in huidige staat wegen (for what it's worth, ik vind het wel interessant voor de statistieken, niet als wedstrijd). Tis een mooie hobby om je stalen ros, tegenwoordig carbonnen ros, uit de schuur te pakken en er plezier van te hebben en meters (sommige kilometers) mee te maken.

Ik begrijp je vintage/retro voorkeur, mijn hele huis is ermee ingericht. :)

Macsel
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 aug 2014 13:00

Macsel 17 nov 2014 18:22

TL@ schreef:Bij mij zaten die vlakke plaatjes er wel bij (goed verstopt in een apart zakje)

Ik heb die 11-32 ook, staat inderdaad wat lomp. Ik had liefst een 12-30 of 12-27 gehad maar die is er niet van Shimano (wel van Miche en Marchisio)
Ik had ook twee setjes plaatjes bij het frame zitten. Optisch geen verschil, maar de ene heeft randjes om de buitenkabel tegen te houden, en de gebruikte hebben geen randje zodat het stekkertje tbv di2 erdoor past. Helaas passer hier niet de rubber uitloopjes op.

Macsel
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 aug 2014 13:00

Macsel 17 nov 2014 18:24

Mormel schreef:Het wisselen van cassette is ook zo gebeurd inderdaad. Je hebt op het vlakke dan ook iets meer te kiezen in de nuance. :) Die rode kabelmantels zijn geen Ultegra of wel? (ik dacht die alleen in het zwart te krijgen zijn). Staat goed!
Had rode kabels van Trivio besteld bij Mantel, zijn nog een stuk goedkoper ook, dus inderdaad geen shimano.

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3204
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 17 nov 2014 19:43

Mormel schreef:Duidelijk verhaal. In ieder geval een verschil met wat je had hoop ik. Je hoeft niet zo bescheiden te zijn of te doen in mijn ogen hoor. Voel wat de fiets anders doet dan het oude en probeer het onder woorden te krijgen, das alles. ;)
Ik ben pas 2 jaar bezig met fietsen en f'çk it. Ik weet wat ik kan en weet héél goed wat ik niet kan en dat is zeker mijn doel ook niet.

Wat je wel kan is de fiets in huidige staat wegen (for what it's worth, ik vind het wel interessant voor de statistieken, niet als wedstrijd). Tis een mooie hobby om je stalen ros, tegenwoordig carbonnen ros, uit de schuur te pakken en er plezier van te hebben en meters (sommige kilometers) mee te maken.

Ik begrijp je vintage/retro voorkeur, mijn hele huis is ermee ingericht. :)
De fiets is in alle opzichten moderner dan mijn stalen fiets. Niet verwonderlijk uiteraard door de gekozen onderdelen. Hij fietst in ieder geval fijn. :) Het grootste verschil vind ik dat hij iets minder stabiel voelt, als je op lage snelheid ergens tussen door moet slingeren. Weet niet of dat komt door het gewichtsverschil of verschil in geometrie. Het is niet hinderlijk, wel even wennen.

Mormel
Forum-lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 30 okt 2014 12:37
Locatie: Breda
Contact

Mormel 18 nov 2014 00:01

Kan heel goed dat je stalen fiets nog stijver was dan die je nu hebt. Ik kom dus zelf van aluminium zwabber ding af en bij mij is het net andersom, veel makkelijker om met mijn lijf (kont)/gewicht te sturen.
Ik denk echter dat het aan de geometrie moet liggen, want lichter wil juist makkelijker mee in je bewegingen lijkt me.

Mormel
Forum-lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 30 okt 2014 12:37
Locatie: Breda
Contact

Mormel 18 nov 2014 00:04

Macsel schreef:
Had rode kabels van Trivio besteld bij Mantel, zijn nog een stuk goedkoper ook, dus inderdaad geen shimano.
Ahja, Hebben ze ook in het oranje zag ik. :) Ik heb zelf het leeuwendeel ook bij Mantel vandaan. Fijn als je alles wat je nodig hebt me één zending mee kan laten komen. :)

4nemesis
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 mei 2014 13:57

4nemesis 19 nov 2014 18:49

dag allemaal,

na lang lezen hier op het forum zijn er al enkele dingen me duidelijker geworden.
situatie, ik woon in belgie maar kan wel laten leveren bij familie/vrienden in Nederland wat al positief is.
nu ik zou graag een TT bike willen opbouwen.
heb wel enkele modellen gezien hier en daar maar is er hier iemand die al een TT bike heeft gebouwd met een chinees kader? welke leverancier raden jullie mij aan?

OA op dengfu bikes vind ik de FM018 en FM086 mooi, iemand hier kost prijzen van? staan niet vermeld op de site?

ik hoop op jullie expertise, thanks alvast! Tot op de Fiets

Mormel
Forum-lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 30 okt 2014 12:37
Locatie: Breda
Contact

Mormel 19 nov 2014 23:28

Ik denk dat je hier direct contact op kan nemen met Dengfu? http://www.alibaba.com/product-detail/D ... 83319.html

Plaats reactie