Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Gebruikersavatar
wrc1
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 18 jan 2013 15:37

Gebruikersavatar wrc1 21 nov 2014 12:23

kent er iemand een site waar ik een chinees carbon stuur (stuur met geintegreerde stuurpen en interne kabelgeleiding) kan bestellen maar met de gaatjes voor de kabels van de shifters op de juiste hoogte. Op mijn huidig china stuur zitten de gaatjes te laag en bijgevolg zitten de shifters ook te laag. Misschien heeft iemand een stuur waar die gaatjes op de juiste plaats zitten ? Ik kan er wel honderd terug vinden op de gekende china sites maar op de foto's is het niet duidelijk of die gaten goed zitten.
alvast bedankt
---
Pinarello Dogma 65.1 - Bianco rosso - Mavic Cosmic Carbone SLE

iceman2
Forum-lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 12 nov 2011 15:42

iceman2 21 nov 2014 18:58

Nog een zadelklemhouder voor carbonrails aanschaffen en dan kan hij (+de kont) getest worden.

Afbeelding

Afbeelding
Facta, non verba!

Troy Lee
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 25 sep 2014 03:34

Troy Lee 21 nov 2014 19:24

wrc1 schreef:kent er iemand een site waar ik een chinees carbon stuur (stuur met geintegreerde stuurpen en interne kabelgeleiding) kan bestellen maar met de gaatjes voor de kabels van de shifters op de juiste hoogte. Op mijn huidig china stuur zitten de gaatjes te laag en bijgevolg zitten de shifters ook te laag. Misschien heeft iemand een stuur waar die gaatjes op de juiste plaats zitten ? Ik kan er wel honderd terug vinden op de gekende china sites maar op de foto's is het niet duidelijk of die gaten goed zitten.
alvast bedankt
Heb je al naar de sturen gekeken van FlyxII? Die wil ik ook gaan aanschaffen, naar mijns inziens moet dat wel goed zitten.
Er is een ding waarop ik sta in het leven, dat is op mijn pedalen.

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 21 nov 2014 20:07

iceman2 schreef:Nog een zadelklemhouder voor carbonrails aanschaffen en dan kan hij (+de kont) getest worden.
Zadelklemhouder voor carbonrails aanschaffen? Zijn de rails van je zadel dan anders?
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 21 nov 2014 20:08

Mormel schreef:Ik denk dat je hier direct contact op kan nemen met Dengfu? http://www.alibaba.com/product-detail/D ... 83319.html
Waarom niet? De bedoeling is om zoveel mogelijk te verkopen, dus ik verwacht dat ze je graag te woord staan.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

iceman2
Forum-lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 12 nov 2011 15:42

iceman2 21 nov 2014 21:20

JoostG schreef:
iceman2 schreef:Nog een zadelklemhouder voor carbonrails aanschaffen en dan kan hij (+de kont) getest worden.
Zadelklemhouder voor carbonrails aanschaffen? Zijn de rails van je zadel dan anders?
Op m'n Venge-zadelpen is nu een zadel met "alloy" rails gemonteerd en deze heeft een specifieke klem, voor carbon rails is dit een andere klem.

Afbeelding

Kan nog zijn dat ik hem op m'n reservefiets ga testen, maar weet niet zeker of die klem geen schade kan berokkenen...
Facta, non verba!

Gebruikersavatar
Wolfhound32
Forum-lid
Berichten: 1861
Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
Locatie: Dronten

Gebruikersavatar Wolfhound32 22 nov 2014 08:02

Ik heb mijn carbonzadeltje "gewoon" op mijn fiets gemonteerd. Zadel heeft na zo'n 6.500 km nog geen krimp gegeven.
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 22 nov 2014 08:58

Vandaar ook mijn vraag: heb carbon zadeltjes op 2 fietsen, en ook 'gewoon' gemonteerd. Nu mag de fietsindustrie ons graag laten denken dat iets niet kan....
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 22 nov 2014 09:43

Van de bekende merken hebben heeft carbon rails een grotere diameter, bij pennen waar de rails zo van de zijkant wordt geklemd heb je dan dus echt andere klemmen nodig, want anders is het snel gebeurd met je zadel.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

viking
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 dec 2013 08:05

viking 22 nov 2014 10:40

Hallo,

Eens een vraagje, is zo'n carbon zadel niet zeer pijnlijk voor de kont?

Gebruikersavatar
Fr3ggel
Forum-lid
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 mar 2014 17:19

Gebruikersavatar Fr3ggel 22 nov 2014 10:46

@Viking:
Dat vermoeden had ik dus ook. Maar gezien de kosten van zo'n zadel heb ik er toch maar eentje met mijn chinese frame mee laten komen om het even te proberen. Hoewel ik van te voren dacht dat het enkel bij testen zou blijven, rij ik er nu nog steeds op.
Bij mijn vorige fiets (met standaard zadel van specialized) had ik na lange tochten altijd last bij mijn zitbotjes. Met dit zadel heb ik nooit last. Voor mij een blijvertje dus.
Laatst gewijzigd door Fr3ggel op 22 nov 2014 11:18, 1 keer totaal gewijzigd.

giantjan
Forum-lid
Berichten: 172
Lid geworden op: 09 mar 2014 10:39

giantjan 22 nov 2014 10:58

wrc1 schreef:kent er iemand een site waar ik een chinees carbon stuur (stuur met geintegreerde stuurpen en interne kabelgeleiding) kan bestellen maar met de gaatjes voor de kabels van de shifters op de juiste hoogte. Op mijn huidig china stuur zitten de gaatjes te laag en bijgevolg zitten de shifters ook te laag. Misschien heeft iemand een stuur waar die gaatjes op de juiste plaats zitten ? Ik kan er wel honderd terug vinden op de gekende china sites maar op de foto's is het niet duidelijk of die gaten goed zitten.
alvast bedankt
Ik weet niet precies of dit is wat je zoekt maar hier kun je volgens mij wel de gaatjes zien die je bedoelt.
http://www.wheelsfar.com/accessories/ha ... fsd08.html

Plaats reactie