Nieuwe racefiets budget ong. 1600 euro
Heb vandaag nog eens rond zitten rijden en vooral gekeken naar de merken die jullie hier noemden. Ik heb een 2014 cube agree gtc sl gezien deze zal wel ong. 1750 euro gaan kosten , een focus cayo evo 7.0 2015 1500 euro en de giant propel advanced 2 1500 euro. Na wat meer uitleg van de fm heb ik begrepen dat de propel een aero model is deze geeft je een aerodynamisch voordeel op het vlakke, maar geeft minder comfort. De cayo en de agree zijn meer echte racers, een goede verhouding tussen gewicht en stijfheid en ze bieden meer comfort. Nu heb ik besloten om echt tussen deze drie te gaan kiezen. Mijn vraag aan jullie is welke van de drie lijkt jullie de beste keuze.
Welk model van de Cube krijg je dan? De prijzen bij Cube zijn voor 2015 flink omlaag gegaan en alle Agree's worden afgemonteerd met volledige groepen. Het zou zomaar kunnen dat het 2015 Ultegra model (1599,- met nog mogelijkheid een korting te bedingen) de betere deal is.
Nadeel van de Cube is het wat verouderde frame. Vooral het gewicht is erg hoog, zeker in vergelijking met de nieuwe Focus Cayo, dat scheelt toch al gauw 3 ons. Met het comfort is niks mis. De geometrie van de Cube is wel wat meer op comfort gericht dan de Cayo, je zit dus wat mer rechtop.
Nadeel van de Cube is het wat verouderde frame. Vooral het gewicht is erg hoog, zeker in vergelijking met de nieuwe Focus Cayo, dat scheelt toch al gauw 3 ons. Met het comfort is niks mis. De geometrie van de Cube is wel wat meer op comfort gericht dan de Cayo, je zit dus wat mer rechtop.
Campagnolo Ultra Dork
-
- Forum-lid
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 05 apr 2012 20:16
- Locatie: Enschede
Geen van deze drie lijkt me een slechte fiets, dat in de eerste plaats.
De Propel is een aero model, dat moet je mooi vinden (dat doe ik dus niet). Ik vraag me oprecht af of een aerodynamisch voordeel merkbaar zal zijn voor recreatieve fietsers.
Alle drie de frames zijn goed, die van de Giant is in testen wel eens hard genoemd. De fietsen zijn ongeveer even zwaar.
De Focus komt met een 105 groep, de Cube en Giant met Ultegra, beide groepen de meest recente versie.
De Cube heeft DT Swiss wielen en Schwalbe one banden, Giant heeft eigen wielen, die hebben niet de naam dat deze bovengemiddeld goed zijn. De Focus zit er zo'n beetje middenin met wielen en banden.
De remmen van de ultegra zijn erg goed, hoe die van de 105 zijn weet ik niet.
Van deze 3 heeft de Cube de beste wielen/banden/groep en in mijn ogen het beste prijs/kwaliteitsniveau. Voor mij is de Focus dan net nr 2.
Maar, de vraag wordt ook zeker waar jij het beste op past. Ik heb van Cubes gehoord dat de geometrie niet iedereen even goed past. De zitpositie op een aerofiets kan ook anders zijn. Een testrit na goed advies van de FM zou ik zeker doen.
Succes met de keuze.
De Propel is een aero model, dat moet je mooi vinden (dat doe ik dus niet). Ik vraag me oprecht af of een aerodynamisch voordeel merkbaar zal zijn voor recreatieve fietsers.
Alle drie de frames zijn goed, die van de Giant is in testen wel eens hard genoemd. De fietsen zijn ongeveer even zwaar.
De Focus komt met een 105 groep, de Cube en Giant met Ultegra, beide groepen de meest recente versie.
De Cube heeft DT Swiss wielen en Schwalbe one banden, Giant heeft eigen wielen, die hebben niet de naam dat deze bovengemiddeld goed zijn. De Focus zit er zo'n beetje middenin met wielen en banden.
De remmen van de ultegra zijn erg goed, hoe die van de 105 zijn weet ik niet.
Van deze 3 heeft de Cube de beste wielen/banden/groep en in mijn ogen het beste prijs/kwaliteitsniveau. Voor mij is de Focus dan net nr 2.
Maar, de vraag wordt ook zeker waar jij het beste op past. Ik heb van Cubes gehoord dat de geometrie niet iedereen even goed past. De zitpositie op een aerofiets kan ook anders zijn. Een testrit na goed advies van de FM zou ik zeker doen.
Succes met de keuze.