Nieuwe racefiets van rond de 2000 euro
Bij de Roubaix zit er ook wel een stukje marketing en mooie vormgeving aan, er zijn ook zeer comfortabele frames zonder dergelijk zaken maar de Roubaix en de Trek Domane zijn allebei wel heel erg goed in doen wat ze beloven. Tegenwoordig heeft bijna ieder merk wel een comfortmodel maar in mijn optiek staan deze twee nog steeds bovenaan.
Een Trek Domane is ook in kleinere maten nog erg kort en hoog dus voor iemand met in verhouding korte benen wellicht minder geschikt.
Een Trek Domane is ook in kleinere maten nog erg kort en hoog dus voor iemand met in verhouding korte benen wellicht minder geschikt.
Campagnolo Ultra Dork
Ja, want de uitgebreide marketing en sponsoring van profploegen moet ook gefinancierd worden.Pvdh schreef:Ga steeds meer in de roubaix geloven maar.......met ultegra ( de SL4 expert) kost die maar liefs 3299 euro. Is specialised echt zo' n duur merk?
Dat is inderdaad waar maar b.v. ook de mogelijkheid om een keer een fiets de hele dag of zelfs een weekend mee naar huis te krijgen om te testen zit in die meerprijs. Daarom mijn advies om daarvan gebruik te maken zodat je kunt ervaren wat een comfort fiets extra heeft.
Het is ook niet helemaal eerlijk om de Expert tegenover de andere fietsen met (vaak deels) Ultegra te zetten, eigenlijk moet je dan de Comp nemen.
Het is ook niet helemaal eerlijk om de Expert tegenover de andere fietsen met (vaak deels) Ultegra te zetten, eigenlijk moet je dan de Comp nemen.
Campagnolo Ultra Dork
Tuurlijk speelt het frame ook een rol wat betreft comfort (en niet alleen wat betreft geometrie/zithouding). Als je echter kiest voor een comfortabele wiel set-up (in mijn geval tubeless 5/5.5 bar), dan filtert het al zoveel dat de rol van mijn frame marginaal is geworden. Voorheen reed ik ouderwets 9 bar op een alu Caad frame: stuiterbak, waarmee ik mij in de Ardennen onveilig voelde. Nu met lagere bandenspanning is het mijn relax fiets om in najaar/winter afstanden af te leggen. Bijkomend voordeel van lagere spanning: meer grip.
Als je gaat beginnen met tubeless, dan adviseer ik wel te kiezen voor een tubeless ready wiel (Shimano en campagnolo bieden deze aan vanaf 300 euro). Met vloeibare latex erbij kan je bijna niet meer lekrijden.
Als je gaat beginnen met tubeless, dan adviseer ik wel te kiezen voor een tubeless ready wiel (Shimano en campagnolo bieden deze aan vanaf 300 euro). Met vloeibare latex erbij kan je bijna niet meer lekrijden.
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Ernie:Ernie C. schreef:Dat is inderdaad waar maar b.v. ook de mogelijkheid om een keer een fiets de hele dag of zelfs een weekend mee naar huis te krijgen om te testen zit in die meerprijs. Daarom mijn advies om daarvan gebruik te maken zodat je kunt ervaren wat een comfort fiets extra heeft.
Het is ook niet helemaal eerlijk om de Expert tegenover de andere fietsen met (vaak deels) Ultegra te zetten, eigenlijk moet je dan de Comp nemen.
En als je het vergelijkt met bijv. De Cube Agree GTC SL. Die is volledig Ultegra en kost maar 1999 euro?
Dankje Joost voor je reactie. Vraag: als je met slechts 5 bar rijdt, is dan de rolweerstand niet veel hoger dan met een gewone band met bijv. 8 bar?JoostG schreef:Tuurlijk speelt het frame ook een rol wat betreft comfort (en niet alleen wat betreft geometrie/zithouding). Als je echter kiest voor een comfortabele wiel set-up (in mijn geval tubeless 5/5.5 bar), dan filtert het al zoveel dat de rol van mijn frame marginaal is geworden. Voorheen reed ik ouderwets 9 bar op een alu Caad frame: stuiterbak, waarmee ik mij in de Ardennen onveilig voelde. Nu met lagere bandenspanning is het mijn relax fiets om in najaar/winter afstanden af te leggen. Bijkomend voordeel van lagere spanning: meer grip.
Als je gaat beginnen met tubeless, dan adviseer ik wel te kiezen voor een tubeless ready wiel (Shimano en campagnolo bieden deze aan vanaf 300 euro). Met vloeibare latex erbij kan je bijna niet meer lekrijden.
Zelfs de Race is voor 1599 al volledig Ultegra en dan vind ik de meerprijs voor de SL al wel veel. De fietsen van Cube zijn op het moment wel erg scherp geprijsd, zeker de Agree. Dat hebben ze volgens mij gedaan omdat het frame al heel wat jaartjes meedraait en de concurrentie allemaal nieuwe, voornamelijk lichtere frames heeft. Het is wel een best comfortabel frame, zowel de geometrie als de demping. Het is dus zeker een fiets die je mee kunt nemen in je overweging.
Het prijsverschil met Specialized zit voor een deel in het feit dat Cube een zgh. budgetmerk is en Specialized zich als premium op de markt zet. Maar er zit wel degelijk een verschil in kwaliteit bij de frames, zeker als je gaat vergelijken met het nog duurdere FACT 10r frame van de Expert.
Ik denk dat het verstandig is om eens te gaan proefrijden en ook een praatje te maken met de betreffende verkopers, het gevoel dat je bij een dealer hebt is ook zeer belangrijk. Ik vind die Isaac ook geen slecht aanbod, zeker niet als het een 2014 model is met Ultegra 11 speed. Is het de oude Ultegra goep dan zou ik liever de nieuwe 105 groep hebben. Allen die FFWD wielen zijn wat overkill.
Het prijsverschil met Specialized zit voor een deel in het feit dat Cube een zgh. budgetmerk is en Specialized zich als premium op de markt zet. Maar er zit wel degelijk een verschil in kwaliteit bij de frames, zeker als je gaat vergelijken met het nog duurdere FACT 10r frame van de Expert.
Ik denk dat het verstandig is om eens te gaan proefrijden en ook een praatje te maken met de betreffende verkopers, het gevoel dat je bij een dealer hebt is ook zeer belangrijk. Ik vind die Isaac ook geen slecht aanbod, zeker niet als het een 2014 model is met Ultegra 11 speed. Is het de oude Ultegra goep dan zou ik liever de nieuwe 105 groep hebben. Allen die FFWD wielen zijn wat overkill.
Campagnolo Ultra Dork
Dankje Ernie:
Ga zeker deze week een langs bij dealer Specialised. Ben me nu ook aan het verdiepen inTrek Domane. Sites zien er goed uit. Zeer uitgebreide info. De Domane valt me op vanwege de Iso speed decoupler. Zou zeer comfortabel moeten zijn. Iemand ervaring mee?
Ga zeker deze week een langs bij dealer Specialised. Ben me nu ook aan het verdiepen inTrek Domane. Sites zien er goed uit. Zeer uitgebreide info. De Domane valt me op vanwege de Iso speed decoupler. Zou zeer comfortabel moeten zijn. Iemand ervaring mee?
De Cannondale Synapse mag in dit rijtje ook genoemd worden.Ernie C. schreef:er zijn ook zeer comfortabele frames zonder dergelijk zaken maar de Roubaix en de Trek Domane zijn allebei wel heel erg goed in doen wat ze beloven. Tegenwoordig heeft bijna ieder merk wel een comfortmodel maar in mijn optiek staan deze twee nog steeds bovenaan.
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."
- razenderoeland
- Forum-lid
- Berichten: 1320
- Lid geworden op: 28 jul 2006 21:30
- Locatie: Dronryp
Staande buis is de buis waar het zadel in wordt bevestigd.Pvdh schreef:Razende roeland:
De bovenbuis lengte van de trek domane en de canondale caad 3 scheelt 3 mm in framemaat 53. Dat kan het dus niet zijn. Wat bedoel je precies met de staande buis? Is dat de buis waar het zadel ingaat? Domme vraag misschien maar moet nog veel ontdekken.
De cannondale heeft een bovenbuis die iets langer is, maar het balhoofd is beduidend lager als bij de domane.
Hoe sterk is de eenzame fietser...