Rij momenteel al op de vorige ksyriums en ze staan goed in mijn fiets en ben zeer tevreden maar vind de shimano's ook wel leuk. Iemand ervaring met de 2
Gr
Shimano RS81-35of50 Carbon of mavic ksyrium elite s
-
- Forum-lid
Idem hier met RS81 C35, zeer tevreden over. Heb ze nu een jaar en beter wat er origineel in mijn fiets zat. Zijn ook zeer goed getest in Fiets Magazine vorig jaar. Velg is Dura Ace en naaf Ultegra. O.a. Ronde van Vlaanderen mee gereden met ruim 20 km kasseistroken, gaven geen krimp.
-
- Forum-lid
Ik weet niet of je nog steeds opzoek bent naar een nieuwe wielset, maar zelf ben ik in het bezit van zowel de RS81 C50, als van de Mavic Ksyrium elite s. Beide vind ik wel erg goed rijden, maar de grote verschillen zitten hem erin dat de Ksyriums wat makkelijker de bocht in te plaatsen zijn en heuvelop wat lekkerder rijden. Bij de RS81 valt mij trouwens de zijwindgevoeligheid erg mee, merk niet veel verschil met de Ksyriums (weeg +- 67 kg).
Verder is het zo dat de remranden verschillen kwa breedte (hierbij zijn de shimano's veel breder, waardoor je de remblokken opnieuw moet afstellen bij wisselen van set), ik weet nml niet of je meerdere wielsetjes wil gebruiken en waarvoor je de wielen wilt gaan gebruiken.
Verder vond ik de banden die standaard op de Mavic's zaten erg snel slijten, makkelijk lek gaan en zwaarder lopen (normaal ben ik Michelin Pro Race gewend)
Bij de Shimano's merk ik zelf dat de hogere velg ervoor zorgt dat je net wat harder gaat boven de 40km/h. Daarnaast produceert deze set een erg mooi geluid en ziet het er naar mijn mening mooier uit. Het laatste voordeel is dat het wiel freewheelend veel langer blijft draaien als de Mavic's.
Kort samengevat:
Voordelen Mavic's: Lichter en wendbaarder
Nadelen Mavic's: Meegeleverde banden erg slecht
Voordelen RS81: Boven de 40 km/h aerovoordelen, mooi geluid, looks
Nadelen RS81: Gewicht en door bredere velg remmen opnieuw afstellen
Verder is het zo dat de remranden verschillen kwa breedte (hierbij zijn de shimano's veel breder, waardoor je de remblokken opnieuw moet afstellen bij wisselen van set), ik weet nml niet of je meerdere wielsetjes wil gebruiken en waarvoor je de wielen wilt gaan gebruiken.
Verder vond ik de banden die standaard op de Mavic's zaten erg snel slijten, makkelijk lek gaan en zwaarder lopen (normaal ben ik Michelin Pro Race gewend)
Bij de Shimano's merk ik zelf dat de hogere velg ervoor zorgt dat je net wat harder gaat boven de 40km/h. Daarnaast produceert deze set een erg mooi geluid en ziet het er naar mijn mening mooier uit. Het laatste voordeel is dat het wiel freewheelend veel langer blijft draaien als de Mavic's.
Kort samengevat:
Voordelen Mavic's: Lichter en wendbaarder
Nadelen Mavic's: Meegeleverde banden erg slecht
Voordelen RS81: Boven de 40 km/h aerovoordelen, mooi geluid, looks
Nadelen RS81: Gewicht en door bredere velg remmen opnieuw afstellen
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
-
- Forum-lid
Ooh hahah, lees t nu ook.
Hetgene wat ik bedoelde was eigenlijk dat je boven de 40 km/h wat verschil merkt tussen de 2 setjes.
Hetgene wat ik bedoelde was eigenlijk dat je boven de 40 km/h wat verschil merkt tussen de 2 setjes.