Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Nieuwe racefiets van rond de 2000 euro

Gebruikersavatar
jackbrown
Forum-lid
Berichten: 725
Lid geworden op: 28 mar 2005 18:31

Gebruikersavatar jackbrown 24 nov 2014 16:59

Pvdh schreef:
jackbrown schreef:
Ernie C. schreef:er zijn ook zeer comfortabele frames zonder dergelijk zaken maar de Roubaix en de Trek Domane zijn allebei wel heel erg goed in doen wat ze beloven. Tegenwoordig heeft bijna ieder merk wel een comfortmodel maar in mijn optiek staan deze twee nog steeds bovenaan.
De Cannondale Synapse mag in dit rijtje ook genoemd worden.
Jackbrown,

Je noemt als comfortfiets ook de cannondale synapse. Waaruit blijkt dit comfort?

Hoor graag even.
razenderoeland schreef:De synapse heeft een zogenaamde "comfortgeometrie ". Er zijn overigens meerdere merken met een fiets die deze geometrie heeft.

De Specialized en de Trek voegen daar iets extra's aan toe in de vorm van trillingsdemping door bepaalde extra's aan het frame toe te voegen.
Volgens de informatie op de website van Cannondale gaat het bij de Synapse om meer dan alleen de geometrie. Bij de Hi Mod Carbon frame staat er bijvoorbeeld:

"Synapse is:

S.E.R.G. Synapse Endurance Race Geometry
With its slightly taller head tube, slightly longer wheelbase and slightly slacker head angle, S.E.R.G. strikes the ideal balance between pure race positioning and upright comfort. Perfect for long days in the saddle and confident handling on all road surfaces.

SAVE PLUS Micro-Suspension System
The SAVE PLUS Micro-suspension system is a three part system, comprised of the carbon lay-up, the rear triangle and fork, and the seat post and seat tube, all designed to collaborate seamlessly to reduce vibration, improve handling, and increase comfort.

SAVE PLUS Micro-suspension system (Rear Triangle and Fork)
The frame and fork's carbon layup is designed to optimize high-frequency vibration dissipation, reducing road buzz. The radical helixed shapes of the chain stays and seat stays work in conjunction with the offset dropout fork to allow the wheels to track over imperfections in the road for better handling and control, seated or standing.

SAVE PLUS Micro-suspension system (Seat post and Seat tube)
The elegantly scalloped seat tube and the smaller diameter 25.4mm seatpost are designed to flex together to provide more comfort when seated. The integrated collarless seat clamp allows more of the seatpost to flex than with a traditional clamp. "

(Bron: http://www.cannondale.com/uk_gb/2014/bi ... -set-32478)

Voor gebruikerservaring kun je o.a. de Cannodale topic hier op het forum raadplegen.
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."

Gebruikersavatar
razenderoeland
Forum-lid
Berichten: 1320
Lid geworden op: 28 jul 2006 21:30
Locatie: Dronryp

Gebruikersavatar razenderoeland 24 nov 2014 22:27

De synapse is ook een comfortracer, maar in tegenstelling tot de Specialised en Trek is het volgens mij niet direkt aan het frame te zien dat er iets speciaals met het frame gedaan is om dit meer comfortabel te maken.
Hoe sterk is de eenzame fietser...

Pvdh
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 11 okt 2014 20:24

Pvdh 25 nov 2014 18:22

Dank voor alle reacties.
Ben vandaag naar van Herwerden in Voorburg geweest. Ik was zeer onder de indruk van de tijd die hij voor me nam. Uitgebreide meting gedaan. Heb relatief korte benen en lang bovenlichaam. Ik heb framemaat 54 nodig bij Specialised en Cannondale. Erg onder de indruk van comfort op de Roubaix. Ik denk dat dit hem gaat worden. Twijfel nog tussen de comp en de elite.
Bedankt voor jullie medewerking. Ik mag niet meer teveel vragen begrijp ik van LcSmet al begrijp ik zijn laatste zinsnede niet. Ik heb de afgelopen 2 weken erg veel gelezen en geleerd op de andere forumpagina's.

Mocht iemand nog tips hebben voor de keuze comp of elite dan hou ik me aanbevolen. Een verwijzing naar een ander draadje is natuurlijk ook goed.

Gebruikersavatar
ddetaey
Forum-lid
Berichten: 485
Lid geworden op: 13 jan 2011 18:55

Gebruikersavatar ddetaey 25 nov 2014 18:55

De comp en de elite hebben exact hetzelfde frame, t.t.z. zelfde carbontype 8r.
De wielen bij de comp zijn ietsje beter en je krijgt ook een Ultegra aandrijving (niet de volledige groep want de remmen zijn van de 105 groep).
Als beginnende wielrenner van 60 ga je hier waarschijnlijk niet veel van merken, aangezien alle commentaren/testen zeer enthousiast zijn over de nieuwe 105 11-speed groep.
Ik zou je aanraden om de elite aan te schaffen, en met het verschil in prijs degelijke fietskkedij + helm aan te schaffen (denk aan aan een pompje voor onderweg, verlichting als je in de herfst/winter wil rijden) en dergelijke meer. Loopt allemaal samen snel op .

Dirk
(59 jaar en Specialized Roubaix rijder)

Pvdh
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 11 okt 2014 20:24

Pvdh 25 nov 2014 19:34

Dank Dirk voor je advies. Neem je tips mee in mjn beslissing. Heb gelukkig een neefje inZeeland die mijn kleding sponsort dus daar zit ik goed mee. Nieuwe schoenen die bij de kleur fiets passen zou nog leuk zijn:).

Pvdh
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 11 okt 2014 20:24

Pvdh 27 nov 2014 12:18

Gister fiets gevonden bij bikecenter Woerden. Ben daar prima geholpen. Uitgebreid gesprek met baas van de zaak gehad. Het wordt een mooie matzwarte met rode accenten Specialised Roubaix Sport. De fiets heeft een upgrade naar volledig Ultegra met een triple blad. De nieuwste zadelpen zat er nog niet in maar wordt van model 2015 ovegezet.

Vanmiddag fiets ophalen:) :)

Plaats reactie