Koga
dat van die rem vind ik ook zeker erg jammer en als ik de verkoopprijs moest betalen of misschien beetje korting was het voor mij ook wel een reden om de fiets niet te kopen.
Vandaag eerlijk gezegd toch wel in m`n kop gehad dat ding , was hem eigenlijk alweer vergeten tot gistere
Vandaag eerlijk gezegd toch wel in m`n kop gehad dat ding , was hem eigenlijk alweer vergeten tot gistere
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike
Giant Ease e-bike
-
- Forum-lid
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 16 dec 2011 21:14
- Contact
IWC schreef:jammer dat de achterrem onder het bracket zit
Waarom, als ik vragen mag? Wat is er niet goed aan de rem onder het bracket?scottpch schreef:Is voor mij een reden om die fiets links te laten liggen!
-
- Forum-lid
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 16 dec 2011 21:14
- Contact
Mee eens, maar weet je ook waarom ze de rem juist daar hebben geplaatst?
-
- Forum-lid
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 16 dec 2011 21:14
- Contact
De rem is verplaatst om het frame meer comfort te kunnen geven. De achtervork kan zonder rem slanker gemaakt worden, want hij hoeft nu niet extra stevig meer te zijn om de remkrachten te verwerken. Het bracket is al sterk genoeg, dus kan de rem daar goed zijn werk doen zonder het frame te hoeven verzwaren. Bij een strak afgestelde rem zal het wiel bij staand aanzetten de remblokken ook niet meer zo snel raken.
Voordelen: een lichtere, flexibelere achtervork, meer comfort en een cleane look. Nadelen: eventueel meer vuil op de rem. Maar hoeveel van de tijd rij je met een racefiets nu in de prut?
Voordelen: een lichtere, flexibelere achtervork, meer comfort en een cleane look. Nadelen: eventueel meer vuil op de rem. Maar hoeveel van de tijd rij je met een racefiets nu in de prut?
Regelmatig. Maar dat komt doordat ik in landelijk gebied woon, het regelmatig regent of geregend heeft in Nederland en ik regelmatig fiets.
(comfortwinst uit een slankere achterbouw? Geintje zeker . Folderpraat als je het mij vraagt)
(comfortwinst uit een slankere achterbouw? Geintje zeker . Folderpraat als je het mij vraagt)
-
- Forum-lid
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 16 dec 2011 21:14
- Contact
Nope, zelf uitgeprobeerd. Het werkt echt.sloeren schreef:(comfortwinst uit een slankere achterbouw? Geintje zeker . Folderpraat als je het mij vraagt)
Dat valt me mee.
Het is dus een afweging of je wilt leven met een smerige achterrem ten gunste van comfortwinst. Voor mij is comfort geen issue, het voordeel is op mij niet van toepassing en dus blijft het nadeel van de smerige achterrem over. Ik kan me overigens voorstellen dat het probleem voor een belangrijk deel kan worden opgelost door de rem in de achtervork, bij het bracket te integreren.
Het kan ook zijn dat de troep onder het bracket in de praktijk geen probleem blijkt. Maar mijn waarneming is dat er zo nu en dan enorme hoeveelheden troep via het bracket mijn fiets verlaten.
Het is dus een afweging of je wilt leven met een smerige achterrem ten gunste van comfortwinst. Voor mij is comfort geen issue, het voordeel is op mij niet van toepassing en dus blijft het nadeel van de smerige achterrem over. Ik kan me overigens voorstellen dat het probleem voor een belangrijk deel kan worden opgelost door de rem in de achtervork, bij het bracket te integreren.
Het kan ook zijn dat de troep onder het bracket in de praktijk geen probleem blijkt. Maar mijn waarneming is dat er zo nu en dan enorme hoeveelheden troep via het bracket mijn fiets verlaten.
Cervelo heeft al jarenlang heel erg slanke staande vorken met rem. Volgens mij hebben bijna alle comfort/endurance modellen de rem nog op de normale plaats zitten en vind je die rem onder het bracket vooral op (onder?) de aero modellen.
Ik geloof best dat het verschil kan maken maar de praktijk wijst uit dat het niet nodig is om voldoende comfort te realiseren.
Het lijkt mij in ieder geval niet zo te zijn dat het aerodynamisch voordeel opweegt tegen het extra poetswerk, vooral leuk voor profs dus.
Ik geloof best dat het verschil kan maken maar de praktijk wijst uit dat het niet nodig is om voldoende comfort te realiseren.
Het lijkt mij in ieder geval niet zo te zijn dat het aerodynamisch voordeel opweegt tegen het extra poetswerk, vooral leuk voor profs dus.
Laatst gewijzigd door Ernie C. op 03 dec 2014 10:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Campagnolo Ultra Dork
-
- Forum-lid
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 16 dec 2011 21:14
- Contact
En zo moet iedereen zijn/haar eigen afwegingen maken. Maar enige uitleg leek me hier wel op zijn plaats.