Test Cervelo R3sl gevraagd
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16481
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Heb je deze test al gelezen
=> Test Cervelo R3SL 2009
=> Test Cervelo R3SL 2009
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5231
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Let wel op dat heel veel van deze frame's scheuren!
Volgens mij niet. Bovendien zijn dat nu niet de meest objectieve testen die er bestaan.Cerve schreef:Die test kende ik idd, maar is er ook een Fiets test?
Ik heb er een gehad, een R3SL uit 2009. Topfiets! Licht, comfortabel en strak. Maar inderdaad zijn ze 'scheurgevoelig'.
Let dus op de haarscheurtjes rondom het bracket. Als tweede koper heb je geen garantie meer.
'I have too many bikes', said no cyclist ever.
Ik heb een R3 uit 2010 en ben aan mijn derde frame toe...
Tweemaal te maken gehad met scheurtjes rond bracket, maar sinds begin 2013 een (2010)frame dat feilloos zijn werk doet.
De SL versie heeft die problemen nooit gehad, althans ik ken die verhalen niet.
Ondanks het tweemaal vervangen zou ik morgen, opnieuw, blind voor een R3 gaan. (bij teveel aan cash voor een R5 )
De service van FM en Cervelo was goed. Na constatering reed ik binnen drie dagen op een nieuw frame, geheel over- gebouwd, zonder kosten.
Tweemaal te maken gehad met scheurtjes rond bracket, maar sinds begin 2013 een (2010)frame dat feilloos zijn werk doet.
De SL versie heeft die problemen nooit gehad, althans ik ken die verhalen niet.
Ondanks het tweemaal vervangen zou ik morgen, opnieuw, blind voor een R3 gaan. (bij teveel aan cash voor een R5 )
De service van FM en Cervelo was goed. Na constatering reed ik binnen drie dagen op een nieuw frame, geheel over- gebouwd, zonder kosten.
Allard
Let wel, dat geldt alleen voor de eerste eigenaar na registratie bij Cervelo.beren040 schreef: De service van FM en Cervelo was goed. Na constatering reed ik binnen drie dagen op een nieuw frame, geheel over- gebouwd, zonder kosten.
Ik heb een 2012 R3 (ook mijn derde na 2* framebreuk bij het bracket) en een 2014 R5.
Maar ook bij de R3sl traden deze problemen op; het bracket is van metaal en gelamineerd aan het carbon. Sommige series hadden het probleem meer dan andere, doordat er een heel dun laagje over het metalen bracket heen zet, maar in principe kunnen ze het probleem allemaal krijgen.
Mijn eerste R3 had het binnen een week, mijn tweede kreeg het pas na 3 jaar (op de Stelvio, hoe heroïsch).
Door verschillen in uitzetting van beide materialen kan scheurvorming optreden. De huidige fietsen met pressfit bracket hebben dit probleem niet meer.
Vanaf 2011 zit je safe, dat zijn de zwarte frames met tapered balhoofd en de nieuwe geometrie (langere balhoofdbuis)Cerve schreef:Thnx! Als ik jullie zo beluister zit je vanaf jaargang 2010 "safe" of vergis ik me?
Maar i.v.m. met niet geheel denkbeeldige garantie iaanspaken zou ik een carbon frame liever overjarig met een flinke korting dan tweedehands kopen. Geen evt. verborgen gebreken en levenslange garantie.