Fietskleding voor min 0°C
Voor natte omstandigheden heb ik al sealskinz ultra grip handschoenen, maar die zijn niet super warm, meer voor 5 a 10 graden en regen.
Denk dat ik met de Extremo's wel goede koop heb gedaan voor weer zoals gisteren.
Afgelopen weekend toen het nog net wat warmer was ging het prima met de castelli lightness hanschoenen.
Eergisteravond met wat dikkere bbb hanschoenen ging het ook nog goed, maar gisteren trokken die het niet met de koude wind erbij.
Denk dat ik met de Extremo's wel goede koop heb gedaan voor weer zoals gisteren.
Afgelopen weekend toen het nog net wat warmer was ging het prima met de castelli lightness hanschoenen.
Eergisteravond met wat dikkere bbb hanschoenen ging het ook nog goed, maar gisteren trokken die het niet met de koude wind erbij.
Ik twijfel voor m'n broek nogal, nu heb ik een gewone De Marchi korte zomerbroek en Mavic beenstukken maar dat is nu echt te koud,
de Isadore Thermoroubaix lange broek lijkt me wel wat, maar is dit wel warm genoeg?
Moet alleen even een kilometer fietsen voordat ik op de atb-baan ben, daar is het wel een stuk minder koud als op de weg.
de Isadore Thermoroubaix lange broek lijkt me wel wat, maar is dit wel warm genoeg?
Moet alleen even een kilometer fietsen voordat ik op de atb-baan ben, daar is het wel een stuk minder koud als op de weg.
Met temperaturen tussen min 0°C - 7°C gebruik ik zelf de 3-lagen methode, dus een onderhemd (zweethemd) van de Lidl, een Castelli Puro Jersey en tenslotte een winterjack type ControlZone (oud model) van BBB.
Verder een design III thermokoers broek van Rose, wintersokken en neopreen overschoenen van Castelli over mijn standaard Chaine mtb-fietsschoenen. Handschoenen type ControlZone van BBB en onder de helm een windstopper van Castelli.
Verder een design III thermokoers broek van Rose, wintersokken en neopreen overschoenen van Castelli over mijn standaard Chaine mtb-fietsschoenen. Handschoenen type ControlZone van BBB en onder de helm een windstopper van Castelli.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Ik ben de NW celcius en celcius arctic eens gaan passen en beide zitten wel ok. Alleen vrees ik dat de arctic een beetje overkill gaat zijn. De ene kost 140 euro (AS adventure) en de andere 155 (Mantell, incl verzending), dus qwa prijs zijn ze ongeveer hetzelfde.ripoo82 schreef:Die northwave celcius arctic schoenen lijken mij wel wat. Maar is zoiets niet te warm voor als het net niet vriest?
Toch nog eens een weekend over piekeren
Ik heb de Sportful total comfort lange broek.Norton schreef:Heb van de week een setje van Sportful besteld. Het gaat om de Sportful Alpe jacket en de Sportful Total Comfort broek, de lange versie uiteraard.... Heeft iemand hier ervaring mee?
Heerlijke broek, en van de week met -1 en een gure windkracht 4 nog goed kunnen fietsen. Dit was dan ook nog maar net aan.
Of het moet kouder met minder wind zijn, dan kan het misschien nog wel tot aan een -3 a -5
wordt het echt kouder en winderiger, dan zijn lange kniesokken eronder en een korte broek zonder zeem er overheen misschien nog een oplossing.