Advies/Tips voor fietsen in de Drome
-
- Forum-lid
http://www.c-t-o.nl/Routes_Drome.htm
dé bron voor fietsen aldaar.
Er is ook nog heel wat op dit forum te vinden, even zoekfunctiegebruiken. Er is een topic met nog meer tips
dé bron voor fietsen aldaar.
Er is ook nog heel wat op dit forum te vinden, even zoekfunctiegebruiken. Er is een topic met nog meer tips
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Als je op Provence zoekt zal er nog wel 't 1 en ander boven water komen. Voor de rest zou ik gewoon de Michelin kaart erbij pakken (www.viamichelin.nl) en lekker routes uit gaan zoeken.
[quote="Miertje"]Ik neem dit jaar voor het eerst mijn fiets mee op vakantie. Ik ga naar sahune een plaatsje zo'n 15 km ten westen van Nyons. Ik fiets alleen en kan alle tips gebruiken.[/quote]
Leuk. Ben ik 13 jaar geleden 2x geweest in Sahune. Hopelijk heb je een TomTom want het is wel ten oosten van Nyons![Wink ;-)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Kijk even op www.cyclingcols.com
Klik dan op "Cols -> France -> en dan het vakje 26/84". Daar kan je zien welke leuke colletjes er liggen.
Het is heel afwisselend maar mooi daar. Van 400 meter tot bijna 1000. Erg leuk fietsen daar tussen de lavendelvelden.
Leuk. Ben ik 13 jaar geleden 2x geweest in Sahune. Hopelijk heb je een TomTom want het is wel ten oosten van Nyons
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Kijk even op www.cyclingcols.com
Klik dan op "Cols -> France -> en dan het vakje 26/84". Daar kan je zien welke leuke colletjes er liggen.
Het is heel afwisselend maar mooi daar. Van 400 meter tot bijna 1000. Erg leuk fietsen daar tussen de lavendelvelden.
Wij hebben vorige week een week lang vanuit Buis-les Baronnies gefietst. Dit ligt redelijk in de buurt van Sahune. Ik heb mijn fietsroutes van de site "lemontventoux.net" gehaald. De meeste routes starten in Buis en zijn duidelijk omschreven en na te kijken op de kaart. Tip: maak een A3 kleuren kopie van je kaart en je kan bijna niet verdwalen.
Dit is mijn lot: hard fietsen en dan kapot.
Een jaar of 5/6 geleden gefietst vanuit Bourdeaux. Hele mooie streek. Neem de wit met groenomrande wegen tussen pakweg Sahune/dieulefit/Saillans en Chalons; succes verzekerd. Aan de andere zijde van Sahune ligt geloof ik een bult van een meter of 1900 net op fietsafstand (mont ventoux). Omgeving hier is ook schitterend.
St. Fereol de Trente is vlakbij en pas erg mooi om te fietsen.
Kortom welke kant je ook opgaat; het is er schitterend, en bergen in overvloed. P.s. vergeet de col de la Chaudierre niet.
St. Fereol de Trente is vlakbij en pas erg mooi om te fietsen.
Kortom welke kant je ook opgaat; het is er schitterend, en bergen in overvloed. P.s. vergeet de col de la Chaudierre niet.
http://www.passion4bike-guido.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;