Warme winterbroek met windstopper
Ik ben op zoek naar een warme fietsbroek voor de komende wintermaanden. Ik heb nu nog een oude winterbroek van de Decathlon. Voor de korte en niet te koude (5 tot 15 graden) ritjes prima, maar omdat die niet voorzien is van windstopper stof is die bij echt lage temperaturen te koud (vooral bij de knieen).
Aangezien ik midden in de winter toch geen ritten van 5 uur ga maken, hoeft de zeem niet van absolute top kwaliteit te zijn. Na wat zoeken heb ik een aantal betaalbare broeken gevonden, waaronder die van onderstaande links.
Die van de Decathlon vraag ik mij af of de stof ook windstopper functie heeft (aangezien deze wel waterafstotend is), van de Northwave kan ik niet echt achterhalen hoe warm de stof precies is.
Iemand ervaring met deze broeken of wellicht een advies van een goede warme winddichte broek voor een schappelijke prijs?
http://www.decathlon.nl/rennersbroek-70 ... 82699.html
http://www.salden.nl/nl/kleding/onderli ... -lang.html
Aangezien ik midden in de winter toch geen ritten van 5 uur ga maken, hoeft de zeem niet van absolute top kwaliteit te zijn. Na wat zoeken heb ik een aantal betaalbare broeken gevonden, waaronder die van onderstaande links.
Die van de Decathlon vraag ik mij af of de stof ook windstopper functie heeft (aangezien deze wel waterafstotend is), van de Northwave kan ik niet echt achterhalen hoe warm de stof precies is.
Iemand ervaring met deze broeken of wellicht een advies van een goede warme winddichte broek voor een schappelijke prijs?
http://www.decathlon.nl/rennersbroek-70 ... 82699.html
http://www.salden.nl/nl/kleding/onderli ... -lang.html
Ieder waar naar z'n geld. Mijn ervaring met goedkopere broeken (ongeveer € 50,-) is dat ze heel snel zweterig worden en de zemen echt niet voldoen. Je kan mazzel hebben natuurlijk. Ik ben zelf helemaal klaar met goedkope sut en ga toch voor de merken die doorgaans bekend staan om goed te zijn. Geef er €100,- (je hebt vaak mooie aanbiedingen) aan uit en je hebt er zoveel plezier van en zoveel meer plezier in het fietsen.. maar goed, just my 2 cents.
Afgelopen voorjaar een heerlijke BBB broek gekocht bij Hopmans in de uitverkoop. Heerlijke broek laat geen wind door. Misschien met de kerstuitverkoop in het verschiet hebben ze die misschiennog. Heb er 29,95 euro voor betaald.
Geef graag toe als ik ongelijk heb, maar dat komt eigenlijk nooit voor.
Thx voor de adviezen mannen! Uiteindelijk toch paar Euro meer uitgegeven en voor de Castelli meno wind bibtight gegaan, was 105 Euro incl de korting. Ook gelijk een shirt met lange mouwen en windstopper stof aangeschaft van Northwave (Mamba overjarig model, was in de aanbieding voor 60 Euro). Afgelopen weekend de nodige uurtjes met deze combinatie gefietst. Absoluut geen spijt van de paar tientjes extra die ik er aan uitgegeven heb!
De broek is van goede dikke winddichte stof aan de voorkant die wel heel rekbaar is, in tegenstelling tot veel windstopper stof van andere merken.
De broek is van goede dikke winddichte stof aan de voorkant die wel heel rekbaar is, in tegenstelling tot veel windstopper stof van andere merken.
- de zwarten
- Forum-lid HC
Je kan natuurlijk altijd een korte broek met zeem + lange broek zonder zeem aandoen.
Tot een graad of 2-3 durf ik zelfs met korte broek + (vrij warme) beenstukken rijden, maar dan rij ik beschut in groep.
Tot een graad of 2-3 durf ik zelfs met korte broek + (vrij warme) beenstukken rijden, maar dan rij ik beschut in groep.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
Dan krijg ik gegarandeerd last van mijn knieen (vooral na de rit). Nu heb ik tijdens de korte trainingsritten door de week mijn oude decathlon winterbroek met daar overheen beenstukken aan. Maar als ik in het weekend langere ritten doe, dan moet ik echt een warmere broek aandoen om pijn aan mijn knieen te voorkomen.
Mooi zo! Tevens slijt dat spul bijna niet, dus heb je er meerdere jaren plezier van.spurlie schreef:Thx voor de adviezen mannen! Uiteindelijk toch paar Euro meer uitgegeven en voor de Castelli meno wind bibtight gegaan, was 105 Euro incl de korting. Ook gelijk een shirt met lange mouwen en windstopper stof aangeschaft van Northwave (Mamba overjarig model, was in de aanbieding voor 60 Euro). Afgelopen weekend de nodige uurtjes met deze combinatie gefietst. Absoluut geen spijt van de paar tientjes extra die ik er aan uitgegeven heb!
-
- Forum-lid
Wilde deze ook aanschaffen. Waar heb je 'm vandaan voor die prijs als ik vragen mag?spurlie schreef:Thx voor de adviezen mannen! Uiteindelijk toch paar Euro meer uitgegeven en voor de Castelli meno wind bibtight gegaan, was 105 Euro incl de korting. Ook gelijk een shirt met lange mouwen en windstopper stof aangeschaft van Northwave (Mamba overjarig model, was in de aanbieding voor 60 Euro). Afgelopen weekend de nodige uurtjes met deze combinatie gefietst. Absoluut geen spijt van de paar tientjes extra die ik er aan uitgegeven heb!
Iemand een goed advies voor een warme winterbroek die op de bovenbenen waterafstotend is? Mijn Rapha Deep Winter Tights zijn dat maar aan vervanging toe. Geweldige broek, maar de broek is in de loop van de tijd gekrompen. Ik kan dezelfde broek weer kopen maar wellicht weet iemand een goed alternatief?
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton
Meno Wind nu trouwens in de aanbieding (90 euro futurum, 91 mantel) Prima Broek.