Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Sensa

kamstra
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 mar 2011 22:38

kamstra 22 nov 2014 22:04

Vandaag de nieuwe Calabria besteld met Dura-Ace en de RFC 55 wielen.
Hopen dat ze binnen 2 weken leveren, kan niet wachten .
Het wordt week 52.
Laatst gewijzigd door kamstra op 19 dec 2014 21:36, 2 keer totaal gewijzigd.
F.F

nononsens
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 okt 2014 19:40

nononsens 27 nov 2014 19:48

door a3 » 22 nov 2014 21:35

Ik heb mijn Trentino vandaag opgehaald!
Ik ben benieuwd hoe de Trentino bevalt. Ik heb zelf mijn nieuwe Trentino 2 weken geleden opgehaald. Mijn eerste indrukken zijn positief.

Gebruikersavatar
a3
Forum-lid
Berichten: 515
Lid geworden op: 30 sep 2010 02:04

Gebruikersavatar a3 27 nov 2014 22:06

Ik rij pas weer in het voorjaar, dus moet het nog ff afwachten...
Maar het is niet mijn eerste Sensa, en de 105 groep ook niet.
Wel is de 11-speed nieuw voor mij, net als de kabels binnen-
door.

Ik ben hem nog aan het customizen, met een ander zadelpen,
zadel, zwart (egaal) stuurlint en moet nog matzwarte bidon-
houders zoeken.

Later nog hogere full carbon clinchers.

nononsens
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 okt 2014 19:40

nononsens 28 nov 2014 11:59

Dit is mijn eerste Sensa, maar zoals gezegd 1e indrukken positief. De afmontage is Full Ultegra, daar ga ik niets aan veranderen. Wellicht andere banden maar dat hangt af van hoe de Standaard Vredestein banden rijden met nat weer. Zolang er geen pekel ligt blijf ik namelijk rijden.

dwangarbeider
Forum-lid
Berichten: 1233
Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25

dwangarbeider 15 dec 2014 19:24

Hoe zijn de ervaringen met de Sensa Giulia of Giulia Supremo ?
Ik vind het op het eerste zicht een heel mooi afgewerkt frame en als complete fiets is hij toch wel echt scherp geprijsd. Ik sta eigenlijk op het punt om er mij eentje te bestellen. Toch had ik graag nog wat gebruikerservaringen gehoord mbt algemene kwaliteit, lakkwalitiet, Supra onderdelen.....
Ik fiets vrij veel en heb nu een Giant TCR advanced SL die toch wel zijn beste tijd gehad heeft na 5 jaar. Zou de Sensa mij evenlang kunnen dienen of zouden jullie toch eerder gaan voor een A-merk ?

En weet er misschien ook nog iemand welke trapaslagering in de fiets zit ?
Dank bij voorbaat

robbert1991
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 sep 2014 22:52

robbert1991 15 dec 2014 20:10

Hey,
Ik heb zelf sinds een jaar een Sensa Rapido. Op zich goed vergelijkbaar met de Giulia. Het is mijn 2de Sensa. Hiervoor had ik een goedkoper model. De kwaliteit is zeker goed. De Supra onderdelen zijn gewoon degelijk van kwaliteit. De Supra wielen zijn ook van prima kwaliteit. Ik denk dat je qua prijs/kwaliteit zeker goed zit. Dus ik zou zeggen; ga voor die Sensa :D

specializedmerida
Forum-lid
Berichten: 491
Lid geworden op: 03 okt 2013 17:49

specializedmerida 15 dec 2014 21:11

dwangarbeider schreef:Hoe zijn de ervaringen met de Sensa Giulia of Giulia Supremo ?
Ik vind het op het eerste zicht een heel mooi afgewerkt frame en als complete fiets is hij toch wel echt scherp geprijsd. Ik sta eigenlijk op het punt om er mij eentje te bestellen. Toch had ik graag nog wat gebruikerservaringen gehoord mbt algemene kwaliteit, lakkwalitiet, Supra onderdelen.....
Ik fiets vrij veel en heb nu een Giant TCR advanced SL die toch wel zijn beste tijd gehad heeft na 5 jaar. Zou de Sensa mij evenlang kunnen dienen of zouden jullie toch eerder gaan voor een A-merk ?

En weet er misschien ook nog iemand welke trapaslagering in de fiets zit ?
Dank bij voorbaat
@dwangarbeider, ik rij zelf ook sinds een jaar een guilia, bevalt heel goed, voor de prijs zeker een goede fiets.
Ik werk in de fietsen en heb er de laatste tijd vrij veel klaar gemaakt en ze komen niet altijd even goed uit de doos, als je LBS goed werk aflevert geen probleem natuurlijk.
Altijd wel even de cassette checken, die zit nog wel eens niet goed aan geslingerd en niet alle fietsenmakers controleren dat.
De supra wielen wel controleren of ze afgemonteerd zijn met de juiste spaken, klopt ook niet altijd (eigen ervaring), wel knal harde wielen.
sensa guilia
Cannondale scalpel
Trek Superfly 100 pro sl

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 17 dec 2014 10:40

Ik heb de afgelopen 3 jaren op Giulia's gereden. Het frame is gewoon goed, alles is mooi uitgebalanceerd. Frame is zeker stijf genoeg, passen vrije brede banden door het frame heen (28 mm zonder probleem). Daarvoor Lombardia's gehad en die waren destijds echt nog een stukje minder.

Als ik een nadeel moet verzinnen dan is het 't gewicht, je moet niet denken dat je een frame van 800 gram koopt. Frames wegen zo rond de 1050-1100 gram in maatje 55 (althans die ik heb gewogen dan). Voordeel is dat ze wel wat meer kunnen hebben dan een super licht frame.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

dwangarbeider
Forum-lid
Berichten: 1233
Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25

dwangarbeider 17 dec 2014 14:54

Fijn om te horen dat het frame goed bevalt. Ik vind het niet erg dat het geen superlicht frame is, die ultralichte spullen geven me niet echt veel vertrouwen op onze geweldige belgische fietspaden.
Ik twijfelde eigenlijk nog tussen een Canyon, een Wilier of deze dus. Het grootste nadeel voor mij bij Canyon zijn die mavic wielen en geen keuze qua verdere afmontage. Wilier is toch al direct een stukje duurder voor een gelijkwaardige afmontage. De balans is duidelijk aan het overhellen naar de Sensa.
De geometrie van de Sensa is zo goed als perfect voor mij, terwijl bij de anderen toch wel een spacertje extra aan te pas komt.

kamstra
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 mar 2011 22:38

kamstra 20 dec 2014 23:48

Vandaag voor het eerst op de nieuwe Sensa Calabria met de Supra RFC wielen en een Dura-Ace afmontage gereden .
Wat een ervaring is dat , een hele mooie bike met fijne rijeigenschappen.
F.F

intersantos
Forum-lid
Berichten: 1313
Lid geworden op: 12 mei 2005 21:24

intersantos 21 dec 2014 13:29

Foto's!!!

kamstra
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 mar 2011 22:38

kamstra 21 dec 2014 21:22

Afbeelding
Laatst gewijzigd door kamstra op 22 dec 2014 10:12, 2 keer totaal gewijzigd.
F.F

Plaats reactie