Retro / oudere fietsen
Mooie fiets zo! 't Is wel een behoorlijke framemaat nietwaar? In elk geval kan je daar zeker weer mee gezien worden.
Ik heb inmiddels ook even op Ebay gezocht naar stickers, bijvoorbeeld voor een CM, die zijn er dus gewoon! Binnenkort maar eens kijken wat een lokale autospuiter voor het lakken van een frame rekent.
Ik ben alleen niet zo'n fan van deze witte (parelmoer) kleur, krijg ik ruzie met de Retro-Polizei als ik 'm bijvoorbeeld amoerblauw zou laten spuiten?
Ik heb inmiddels ook even op Ebay gezocht naar stickers, bijvoorbeeld voor een CM, die zijn er dus gewoon! Binnenkort maar eens kijken wat een lokale autospuiter voor het lakken van een frame rekent.
Ik ben alleen niet zo'n fan van deze witte (parelmoer) kleur, krijg ik ruzie met de Retro-Polizei als ik 'm bijvoorbeeld amoerblauw zou laten spuiten?
Ik ben niet van de retro-politie (volgens mij), maar ik zou kijken naar de kleuren die periodiek correct zijn.
klik Dat lichtblauw zou dan nog net kunnen voor een '75-er. ?
klik Dat lichtblauw zou dan nog net kunnen voor een '75-er. ?
Uiteraard wordt de kleur periode-correct (ik wilde eerst dat bronsgroen, maar dat lijkt me toch wel een lastige kleur) ik zal er van de kerstvakantie eens achteraan.
Vandaag trouwens even met het Jan Janssen frame naar de FM, ik krijg de oude balhoofdcups er met geen mogelijkheid meer uit ...
Vandaag trouwens even met het Jan Janssen frame naar de FM, ik krijg de oude balhoofdcups er met geen mogelijkheid meer uit ...
Zeker, maar gezien het geringe aantal reacties hier vrees ik dat het historisch besef over het algemeen sowieso te gering is voor zo'n topic.Nicosch schreef:Is Wim niet een eigen topic waard?
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
Hallo, even een zeer historisch incorrecte overweging. Ik heb een mooi stalen frame gekregen (Peugeot tourmalet, eind jaren 80/begin jaren 90), zal binnenkort opnieuw gespoten worden. Maar ben nog enorm in dubio welke groep ik er op ga zetten. Was volgens mij ooit 14 speed sis, maar vind de oudere groepen veel mooier. Nu heb ik niet de ambitie een hysterisch correcte fiets te maken, (vooral leuk om te klussen) dus gaat er een iets oudere groep op komen. Vindt ik veel mooier en ook belangrijk: ik heb nog wat spul liggen Ik kan kiezen tussen Shimano 600ex (arabesque) (ooit voorloper van de ultegra-serie) of, eigenlijk nog wel mooier, de golden-arrow groep (eerste 105 groep, a105) (waarbij die laatste wordt gezien als groep waar de lessen van de 600ex in verwerkt zijn). Ik kom er voor mijzelf niet uit wat het gaat worden...Wat zou jullie keuze zijn?
Gewoon doen wat je zelf mooi vind. Originele fietsen zijn er genoeg, van je eigen gebouwde fiets is er maar eentje!
Ik ben vandaag weer even buiten wezen spelen met de Gazelle CM:
en natuurlijk:
Te zien zijn het 'nieuwe' 600-balhoofd, de 105-crank en de ultegra 6500-groep met 7700-derraileur en 6600-remmen. Hier is er echt maar eentje van
M'n fietsmaat heeft een iets nieuwere CM, ook maatje 60 en 531 maar dan een special met iets modernere lugs en interne kabel door de bovenbuis. Tot nu nog met een mix van voornamelijk 600 met buiscommandeurs, maar aangestoken door mij nu net een 6600-groep op de kop getikt. Zo blijven we lekker bezig.
Als afsluiter nog even een plaatje van eergister op de Maeslandtkeering, nadat we de tegenwind langs de nieuwe waterweg hadden getrotseerd (en ik juist was omgewaaid bij het afstappen... )
We zijn het er in ieder geval over eens dat de Gazelle's nooit meer weg gaan!
Ik ben vandaag weer even buiten wezen spelen met de Gazelle CM:
en natuurlijk:
Te zien zijn het 'nieuwe' 600-balhoofd, de 105-crank en de ultegra 6500-groep met 7700-derraileur en 6600-remmen. Hier is er echt maar eentje van
M'n fietsmaat heeft een iets nieuwere CM, ook maatje 60 en 531 maar dan een special met iets modernere lugs en interne kabel door de bovenbuis. Tot nu nog met een mix van voornamelijk 600 met buiscommandeurs, maar aangestoken door mij nu net een 6600-groep op de kop getikt. Zo blijven we lekker bezig.
Als afsluiter nog even een plaatje van eergister op de Maeslandtkeering, nadat we de tegenwind langs de nieuwe waterweg hadden getrotseerd (en ik juist was omgewaaid bij het afstappen... )
We zijn het er in ieder geval over eens dat de Gazelle's nooit meer weg gaan!
Blijft ook heerlijk spul. Ik zal eerdaags mijn nieuwe aanwinst laten zien. Ook daar komt een moderne groep op.
Gisteren weer met de Trim Trophy aan het veldrijden geweest. (plaatje is van het resultaat van vorige week)
Gisteren weer met de Trim Trophy aan het veldrijden geweest. (plaatje is van het resultaat van vorige week)
Hoi allemaal,
ik ben hier helemaal nieuw op het forum. Laatst ontving ik van een goede kennis van mij een top retrofiets van het Belgische merk Verschueren (merk bestaat niet meer). Dat merk zou vroeger een begrip geweest zijn onder de wielerliefhebbers. Kent iemand van jullie dat merk, en de historiek van het merk?
Ik ben naarstig op zoek naar alle verhalen hierover!
ik ben hier helemaal nieuw op het forum. Laatst ontving ik van een goede kennis van mij een top retrofiets van het Belgische merk Verschueren (merk bestaat niet meer). Dat merk zou vroeger een begrip geweest zijn onder de wielerliefhebbers. Kent iemand van jullie dat merk, en de historiek van het merk?
Ik ben naarstig op zoek naar alle verhalen hierover!
Welke bandjes zijn dat? Ik ben benieuwd naar je nieuwe aanwinst!EmPeHa schreef:Blijft ook heerlijk spul. Ik zal eerdaags mijn nieuwe aanwinst laten zien. Ook daar komt een moderne groep op.
Gisteren weer met de Trim Trophy aan het veldrijden geweest. (plaatje is van het resultaat van vorige week)
@Jannes2: Is dat niet van Theo Verschueren? Mede forumlid Farelli schreef op zijn blog het volgende over Verschueren. :
Farelli schreef: Verschueren verkocht Colnago, Concorde, Diamant en een eigen merk.
Daarvoor kocht ie de frames in bij Martens in Zwevezele en zette d'r dan z'n eigen stickers op.
Dit is dus eigenlijk een Martens, Martelly zo U wilt.
-
- Forum-lid
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 17 aug 2009 14:06
Kijk dat vind ik nou ookDizono schreef:Gewoon doen wat je zelf mooi vind. Originele fietsen zijn er genoeg, van je eigen gebouwde fiets is er maar eentje!
.jeroen. schreef:Welke bandjes zijn dat? Ik ben benieuwd naar je nieuwe aanwinst!EmPeHa schreef:Blijft ook heerlijk spul. Ik zal eerdaags mijn nieuwe aanwinst laten zien. Ook daar komt een moderne groep op.
Gisteren weer met de Trim Trophy aan het veldrijden geweest. (plaatje is van het resultaat van vorige week)
De bandjes zijn Challenge Almanzo open tubular. Eerlijk gezegd heb jij mij daar indirect op gewezen. Je noemde deze banden in de discussie met Timo 2.0 over zijn nieuwe gravelracer. Na een paar reviews te hebben gelezen, leek mij dat wel een goede optie.
Toen had ik nog niet het idee om de modder in te duiken. Voor onverharde paadjes, droge zandwegen en asfalt gaat het prima. In echte modder beginnen ze te slippen. Hogere noppen gaan echter toch niet passen onder de remmen. Reden om verder te kijken en zo kwam ik uit bij mijn nieuwe aanwinst: een Champion mondial cross-frame uit 1993.
Er zit zelfs nog een restant van een stickertje van De Pedaleur op.
Zoals te zien, heeft het frame de nodige T.L.C. nodig. Heb ik met de Kerst wat te doen.