Nieuwe racefiets comfort
Ben eens aan het rondkijken voor een nieuwe fiets met een comfortabele geometrie nu had ik al een paar fietsen op het oog die mij wel bevallen na wat zoekwerk kwam ik tot dit lijstje
Trek domane 4.5
Bmc granfondo 105
Cannondale 105 carbon
Specialized roubaix sl4 elite
Misschien iemand ervaring met 1 van deze fietsen en voor en nadelen. Welke zouden jullie aanraden?
Trek domane 4.5
Bmc granfondo 105
Cannondale 105 carbon
Specialized roubaix sl4 elite
Misschien iemand ervaring met 1 van deze fietsen en voor en nadelen. Welke zouden jullie aanraden?
Heb je al de zoekfunctie gebruikt?
-
- Forum-lid
Rij zelf specialized roubaix sl4elite 2015 model met shimano 105
Rijdt heerlijk comfortabel in combinatie met 28 mm schwalbe one banden op 6 bar
Rijdt heerlijk comfortabel in combinatie met 28 mm schwalbe one banden op 6 bar
-
- Forum-lid
met de oude 5700 of de nieuwe 5800 105 groep?
Even inpikken op dit topic ... ik wil ook een nieuwe racefiets (budget max 2500 eur) kopen in 2015. UIt een fietsmeting bleek dat de ideale geometrie voor mij een fiets met stack 63 cm en reach 40 cm zou zijn (ben 193 cm groot, beenlengte 93 cm). Ik zit te denken aan Canyon Endurace, Rose CGF2000, ... maar ben niet helemaal overtuigd dat ik een fiets via internet wil kopen ... Hebben jullie nog valabele alternatieven? Prijs kwaliteit is Canyon en zo natuurlijk lastig te verslaan ...
Bedankt!
Bedankt!
Je kan ook even bij rose langs gaan. Als je daar getest hebt en juiste maat hebt aan laten meten. Kan je de fiets gewoon op laten sturen. Kost je een ritje extra. Maar dan kan je meteen ff rond kijken in de winkel van Rose.Tokke schreef:Even inpikken op dit topic ... ik wil ook een nieuwe racefiets (budget max 2500 eur) kopen in 2015. UIt een fietsmeting bleek dat de ideale geometrie voor mij een fiets met stack 63 cm en reach 40 cm zou zijn (ben 193 cm groot, beenlengte 93 cm). Ik zit te denken aan Canyon Endurace, Rose CGF2000, ... maar ben niet helemaal overtuigd dat ik een fiets via internet wil kopen ... Hebben jullie nog valabele alternatieven? Prijs kwaliteit is Canyon en zo natuurlijk lastig te verslaan ...
Bedankt!
Ter info wel ff een afspraak maken met een verkoper. Niet alle medewerkers spreken nederlands.
- Stuntman Mike
- Forum-lid
Ik zou eens bij een Specialized (concept)store langs gaan. Je kunt hier uitgebreid op testrijden. Het grote voordeel van een Roubaix vind ik de stijfheid. Hij is op torsiestijfheid vrijwel niet te kloppen. Verder is hij door alle comfort zaken en meer rechtop geometrie heel comfortabel.
-
- Forum-lid
Rij zelf een roubaix 2015 model met shimano 105 en zou ook naar een speciallized elite shop gaan de voordelen
Je wordt uitgebreid opgemeten volgens hun body geometrie systeem zeer uitgebreid tot zelfs je zitbodjes voorbepaling zadel breedte
En je kunt test fietsen mijn dealer hendriks in buggenum leent hem je zelfs een heel weekend
Je wordt uitgebreid opgemeten volgens hun body geometrie systeem zeer uitgebreid tot zelfs je zitbodjes voorbepaling zadel breedte
En je kunt test fietsen mijn dealer hendriks in buggenum leent hem je zelfs een heel weekend
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Je kan ook eens binnenspringen bij een dealer die zowel BMC, Specialized als Cannondale fietsen verkoopt.
Ik ben zo binnengestapt bij fietsen lexpres in Antwerpen.
Daar kon ik zowel de
BMC Granfondo
Cannondale Synapse
als de
Specialized Roubaix
bekijken.
Ik heb daar een heel erg goede en uitgebreide uitleg gekregen, je merkte gewoon dat ze geen merk vooruitsteken omdat ze toch 3 heel erg vergelijkbare fietsen in de etalage hebben staan.
Jammer genoeg konden ze me aan geen 61 cm Roubaix helpen (in België uitgeput op dat moment) en heb ik mijn fiets dan maar (ook naar volle tevredenheid overigens) gehaald bij fietsen Thijs Hendriks in Wanroij.
Ik ben zo binnengestapt bij fietsen lexpres in Antwerpen.
Daar kon ik zowel de
BMC Granfondo
Cannondale Synapse
als de
Specialized Roubaix
bekijken.
Ik heb daar een heel erg goede en uitgebreide uitleg gekregen, je merkte gewoon dat ze geen merk vooruitsteken omdat ze toch 3 heel erg vergelijkbare fietsen in de etalage hebben staan.
Jammer genoeg konden ze me aan geen 61 cm Roubaix helpen (in België uitgeput op dat moment) en heb ik mijn fiets dan maar (ook naar volle tevredenheid overigens) gehaald bij fietsen Thijs Hendriks in Wanroij.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend