Weet je zeker dat de pad, daar waar de as hem raakt echte van carbonvezelversterkte hars is en niet van aluminium?
Die draadsporen zijn volledig normaal en 'by design' en niets om je zorgen over te maken.
Draad eind op naaf
Het draad op de as is niet normaal. Ik neem aan dat je dat bedoeld?
Schade hierdoor is ook zeer goed mogelijk en lijkt mij dan ook niet gewenst.
Kan je aangeven wat voor naaf je hebt. Een normale achter naaf is gewoon glad waar die in de pad valt.
zie
Schade hierdoor is ook zeer goed mogelijk en lijkt mij dan ook niet gewenst.
Kan je aangeven wat voor naaf je hebt. Een normale achter naaf is gewoon glad waar die in de pad valt.
zie
Ok dat was bij mij niet bekend. Ik ben niet zo van die oude troep
Schaam schaam
Schaam schaam
Shimano Ultegra 6700 (oud): https://static.bike-components.de/cache ... 8e370.jpeg
Shimano Ultegra 6800 (nieuw): https://static.bike-components.de/cache ... a002b.jpeg
Shimano AN 6800 (nieuw) https://static.bike-components.de/cache ... 886bc.jpeg
Inderdaad!
Shimano Ultegra 6800 (nieuw): https://static.bike-components.de/cache ... a002b.jpeg
Shimano AN 6800 (nieuw) https://static.bike-components.de/cache ... 886bc.jpeg
Inderdaad!
- de zwarten
- Forum-lid HC
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17
Het is dus 'normaal', maar die oude draadassen zijn niet bedoeld voor nieuw carbon. Best is toch een nieuwe type te monteren. Ik weet hoegenaamd niet of je je huidige wielen nog kan omvormen, maar sowieso ga je dit bij nieuwe wielen niet tegenkomen, tenzij enkele exotische merken / modellen ofzo.
Ik begrijp je zorg dus (en die is denk ik terecht), maar heel veel valt er niet aan te doen vrees ik, en het is ook niet kritisch.
Ik begrijp je zorg dus (en die is denk ik terecht), maar heel veel valt er niet aan te doen vrees ik, en het is ook niet kritisch.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
-
- Forum-lid
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 24 dec 2013 18:39
Alvast bedankt voor de reacties.
De foto's hierboven tonen inderdaad mijn probleem aan. Ik denk dat ik dus beter overschakel naar een gladde naaf zoals den zwarten hierboven vermeld. Want het is inderdaad het oude systeem met draadeind die de pad aan het beschadigen is . Vreemd is wel dat de voornaaf wel voorzien is van gladde einden..
de naaf is een Rodi Evo naaf.
Denken jullie aan vervangen van de achternaaf ? of eerder een ombouw naar gladde einden?
groeten
De foto's hierboven tonen inderdaad mijn probleem aan. Ik denk dat ik dus beter overschakel naar een gladde naaf zoals den zwarten hierboven vermeld. Want het is inderdaad het oude systeem met draadeind die de pad aan het beschadigen is . Vreemd is wel dat de voornaaf wel voorzien is van gladde einden..
de naaf is een Rodi Evo naaf.
Denken jullie aan vervangen van de achternaaf ? of eerder een ombouw naar gladde einden?
groeten
-
- Forum-lid
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 24 dec 2013 18:39
Na even wat opmeten met de schuifmaat en dubbel te checken , is de draad eigenlijk gewoon afneembaar.
Als de draad wordt weggenomen blijft exact de zelfde hoeveelheid asdikte over als de voorste wielnaaf. De as kan er ook nog uit daar er nog steeds draad zit op de plaatsen waar de sluitingen van de as zitten. Het is dus mogelijk voor gladde eindes te bekomen door het wegnemen van de draad op de eindes door middel van een draaibank of dremeltje
hieronder het resultaat:
Naaf met draadeindes :
Naaf afgedraait , gladde eindes zoals de recentere wielnaven.
Mijn probleem is dus verholpen. Alvast bedankt voor de hulp en ik hoop da jullie hier ook iets aan hadden.
Gegroet
Als de draad wordt weggenomen blijft exact de zelfde hoeveelheid asdikte over als de voorste wielnaaf. De as kan er ook nog uit daar er nog steeds draad zit op de plaatsen waar de sluitingen van de as zitten. Het is dus mogelijk voor gladde eindes te bekomen door het wegnemen van de draad op de eindes door middel van een draaibank of dremeltje
hieronder het resultaat:
Naaf met draadeindes :
Naaf afgedraait , gladde eindes zoals de recentere wielnaven.
Mijn probleem is dus verholpen. Alvast bedankt voor de hulp en ik hoop da jullie hier ook iets aan hadden.
Gegroet