Is er een makkelijke manier om de trainingszones van energylab te bepalen mbv. Je omslagpunt.
De zones die ik graag zou willen weten:
Herstel training
extensieve duur"
Tempo duur"
Blok "
Ext. Interval"
Weestands"
trainingszones bepalen
-
- Forum-lid
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 01 jul 2014 15:42
weet je je omslagpunt ?
Dan deze eens hier invullen : http://doefiets.nl/training/basisprinci ... vanjezones
of Karvonen (welke ik fijner vind) : http://doefiets.nl/training/basisprinci ... tslagzones
Zijn wel meerdere sites die dit doen : of dit de beste / accuraatse site is ..... geen idee
Dan deze eens hier invullen : http://doefiets.nl/training/basisprinci ... vanjezones
of Karvonen (welke ik fijner vind) : http://doefiets.nl/training/basisprinci ... tslagzones
Zijn wel meerdere sites die dit doen : of dit de beste / accuraatse site is ..... geen idee
Je bedoelt deze http://crm.energylab.be/MyClimb/hartslagzones/?lang=nlGeertSmits schreef:Is er een makkelijke manier om de trainingszones van energylab te bepalen mbv. Je omslagpunt.
De zones die ik graag zou willen weten:
Herstel training
extensieve duur"
Tempo duur"
Blok "
Ext. Interval"
Weestands"
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
-
- Forum-lid
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 01 jul 2014 15:42
Ik heb al eens een inspannings test gedaan
-
- Forum-lid
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 01 jul 2014 15:42
Wel mijn omslagpunt maar daarmee wil ik graag de trainingszones bereken
Je omslagpunt is toch een x% van je max hartslag bv 90% van je max.GeertSmits schreef:Wel mijn omslagpunt maar daarmee wil ik graag de trainingszones bereken
Dus zeg maar max hf 179 omslagpunt 90% is 161hf
Als een test heb gedaan dan staat dat er bij ook het wattage wat je trapte.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Wat is nu eigenlijk de definitie van de verschillende trainingszones?
Ik bedoel: D1 is bij doefiets.nl 75-85% Hfmax en bij bijvoorbeeld de KNWU 65-75% HfMax.
In de winter mag het bij de KNWU dan weer 70-80% zijn omdat de conditie dan minder is.
Het lijkt er een beetje op dat elke " expert' er zo z'n eigen definities op na houdt.
Wat houden jullie aan?
Ik bedoel: D1 is bij doefiets.nl 75-85% Hfmax en bij bijvoorbeeld de KNWU 65-75% HfMax.
In de winter mag het bij de KNWU dan weer 70-80% zijn omdat de conditie dan minder is.
Het lijkt er een beetje op dat elke " expert' er zo z'n eigen definities op na houdt.
Wat houden jullie aan?
-
- Forum-lid
- Berichten: 450
- Lid geworden op: 11 jul 2014 10:25
- Contact
Het zijn allemaal dezelfde beestjes met een andere naam.
Ik ben geen voorstander van het D1-D3 systeem. Deze zones zijn veel te breed. Sporters trainen altijd bovenin de zone. Bijvoorbeeld een rustige duurzone van 120-130; daarin zal bijna iedereen constant op 129-131 rijden. Als je dan de brede zones neemt is de kans dat je te hoog zit veel groter.
Daarnaast kunnen vaste percentages ook bij veel renners een vertekend beeld opleveren. Als je namelijk altijd te hard hebt getraind is je hartslag altijd een stuk hoger. Als je dan met de vaste percentages werkt kom je weer op hele hoge zones uit waardoor je de hartslag kunstmatig hoog houdt.
Ik werk met de zones van A Coggan en deel de endurance door twee in rustige duur en stevige duur.
Ik ben geen voorstander van het D1-D3 systeem. Deze zones zijn veel te breed. Sporters trainen altijd bovenin de zone. Bijvoorbeeld een rustige duurzone van 120-130; daarin zal bijna iedereen constant op 129-131 rijden. Als je dan de brede zones neemt is de kans dat je te hoog zit veel groter.
Daarnaast kunnen vaste percentages ook bij veel renners een vertekend beeld opleveren. Als je namelijk altijd te hard hebt getraind is je hartslag altijd een stuk hoger. Als je dan met de vaste percentages werkt kom je weer op hele hoge zones uit waardoor je de hartslag kunstmatig hoog houdt.
Ik werk met de zones van A Coggan en deel de endurance door twee in rustige duur en stevige duur.