Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Advies bij 2 mogelijke spinningbikes

radius
Forum-lid

radius 03 jan 2015 10:13

Hallo,

Ik heb een nieuwe woning en (eindelijk) ruimte genoeg om een spinningbike aan te schaffen, dit heeft voor mij de voorkeur omdat ik maar een racer heb en niet iedere keer de zaak wil opbouwen en afbreken, daarnaast waren mijn eerdere ervaringen met een Tacx (i-magic en fortius niet heel erg positief, met name het staan tijdens een klim voelt voor mij niet lekker aan).

Inmiddels heb ik in een eerder topic gelezen dat het advies is om een tweedehands A-merk te verkiezen boven een nieuw B-Merk. Ik ben derhalve in Nederland en Belgie op zoek gegaan naar een tweedehands spinningbike van een A-merk. Op dit moment heb ik twee mogelijke opties en wil/moet ik vandaag een keuze maken en een van beiden ophalen, het gaat om een Body Bike Supreme (http://www.marktplaats.nl/a/sport-en-fi ... fiets.html) die ik voor 575 euro kan overnemen of een Schwinn IC Pro (http://www.2dehands.be/sport-fitness/fi ... 59862.html) die ik voor 400 euro kan overnemen.

Heeft een van jullie een idee wat de verschillen tussen beide merken en modellen zijn en aan welke van de twee ik de beste koop doe?

henk1964
Forum-lid

henk1964 03 jan 2015 11:14

Dat vind ik een gemakkelijke keuze en zal altijd voor de Body Bike gaan. Naast het buiten fietsen doe ik, zeker in de winter, veel aan spinnen, zo'n 3 of 4 x per week. Op 10 januari mag ik 8 uur spinnen in Bergen op Zoom bij Heroes for Heroes (www.heroesforheroes.eu). In mijn vorige sportschool hadden ze spinning fietsen van Schwinn en toen had ik zelf eentje van Tomahawk. In mijn nieuwe sportschool hebben ze Body Bikes staan en die vind ik veel prettiger dan bv die van Schwinn. Daarom zelf een tweedehands Body Bike Classic gekocht zo'n 2 jaar geleden. Voordelen van Body Bike vind ik de geruisloze werking (geen ketting maar een kunststof belt en alle draaiende delen mooi weggewerkt) en het feit dat hij weinig plek inneemt. Kijk andres ook even in dit topic: http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=22&t=6032
Carrera Veleno evo: Sram Red, CSC 50mm
Winspace SLC 2.0: Sram Red/Force, Mavic Cosmic 45mm

radius
Forum-lid

radius 03 jan 2015 11:30

Bedankt voor de reactie Henk, het topic waarna jij refereert had ik reeds doorgelezen maar daarin lees ik ook positieve reactie over de Schwinn (onder andere van Havana) en er wordt geen echt vergelijk gemaakt tussen de Body Bike en de Schwinn. Aangezien het toch een prijsverschil is van 175 euro is er bij mij enige twijfel ontstaan. Als dit verschil echter ook duidelijk in de kwaliteit aanwezig is dan heb ik dit er wel voor over en ga ik voor de Body Bike.

gene
Forum-lid

gene 03 jan 2015 11:33

In het fitnesscentrum hebben ze nu Schwinn spinbikes met ketting. Ik zie regelmatig problemen met de aandrijving en ze maken vrij veel lawaai. Ik denk niet dat ze volgende keer nog voor Schwinn gaan kiezen.
Ik heb 3 jaar geleden een Greg Lemond aangeschaft (overgekocht van het fitnesscentrum) met riemaandrijving en deze vind ik zeer goed. Ik zou alleszins voor riemaandrijving kiezen.
Laatst gewijzigd door gene op 03 jan 2015 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.

radius
Forum-lid

radius 03 jan 2015 12:18

De Schwinn heeft zover ik op internet kan achterhalen een ketting en de Body Bike een snaar dus dat zou dan ook in het voordeel spreken voor laatsgenoemde. Denk dat ik dan toch maar voor de Body Bike ga.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 03 jan 2015 13:16

Eigenlijk doe je aan beide geen miskoop. Mijn ervaring is wel dat de aandrijving van Body Bike een stuk mooier loopt.

radius
Forum-lid

radius 03 jan 2015 15:39

Bedankt Havana, dan ga ik toch voor de Body Bike denk ik, ga er van uit dat deze dingen lang mee gaan en de onderdelen vervangbaar zijn?

henk1964
Forum-lid

henk1964 03 jan 2015 17:00

Klopt. Body Bikes gaan lang mee en onderdelen zijn verkrijgbaar bij http://www.studion.nl.
Carrera Veleno evo: Sram Red, CSC 50mm
Winspace SLC 2.0: Sram Red/Force, Mavic Cosmic 45mm

radius
Forum-lid

radius 03 jan 2015 22:47

Bedankt! Dan ga ik de Body Bike morgen ophalen en laat ik de Schwinn aan me voorbij gaan, zal nog wel laten weten hoe hij uiteindelijk bevallen is!

Plaats reactie