Canyon
-
- Forum-lid
- Berichten: 305
- Lid geworden op: 28 jul 2008 15:01
- Locatie: Oss
Qua gewicht is deze wel lichter als de dogma natuurlijk. Qua rijeigenschappen zal ik er eerst mee moeten rijden maar dat gaat met dit weer voorlopig niet gebeuren.
Canyon Ultimate SLX
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13676
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Wat wegen ze dan? is toch al een sub 1300gram setje, daar ga je zeker met rode spaken niet veel vanaf krijgen. IIg niet met alu velgen, enve misschien iets icm heel weinig spaken.RolfCanyon schreef:Dank je, op zich is met deze wielen niks mis mee en staan ook goed. Maar ik wil een nog lichtere set laten spaken met rode tune naven, kwestie van smaak.Jaap Telder schreef:Gave fiets, en ook een hele mooie wielset die je gaat verruilen, mag ik zo vrij zijn om te vragen waarom?
Is toch een hele goede en superlichte wielset met carbon spaken.
Wat voor wieltjes wil je precies laten maken?
-
- Forum-lid
- Berichten: 367
- Lid geworden op: 06 apr 2010 21:11
Mooie fiets RolfCanyon.Ik begin het nieuwe crankstel van Campagnolo ook steeds mooier te vinden.Niet vergeten om straks met je nieuwe wielset de remblokken te vervangen (u nog voor exalith)
-
- Forum-lid
- Berichten: 305
- Lid geworden op: 28 jul 2008 15:01
- Locatie: Oss
Het lichtste wat zou kunnen voor mij is een set stans velgen Icm tune Mig/Mag naven. Volgens Wheeltec opgave kom je dan op 1087 gram voor de set.wasbeer2006 schreef:Wat wegen ze dan? is toch al een sub 1300gram setje, daar ga je zeker met rode spaken niet veel vanaf krijgen. IIg niet met alu velgen, enve misschien iets icm heel weinig spaken.RolfCanyon schreef:Dank je, op zich is met deze wielen niks mis mee en staan ook goed. Maar ik wil een nog lichtere set laten spaken met rode tune naven, kwestie van smaak.Jaap Telder schreef:Gave fiets, en ook een hele mooie wielset die je gaat verruilen, mag ik zo vrij zijn om te vragen waarom?
Is toch een hele goede en superlichte wielset met carbon spaken.
Wat voor wieltjes wil je precies laten maken?
Maar het gaat me niet perse om die 200 gram, dat je zelf beter een kilo kunt afvallen snap ik ook wel. Het gaat me vooral meer om het esthetische en dat ze dan lekker licht zijn is mooi meegenomen.
Canyon Ultimate SLX
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Denk ook dat je afgezien van de looks vooral qua betrouwbaarheid een stuk kunt winnen. Gok dat je onder de 70 kg bent anders zou wheeltec niet iets in de 10xx gram adviseren en dan blijven de mavics ook wel heel maar behalve dat de mavics er fraai uitzien en (in het begin) bovengemiddeld remmen zijn ze imho. zwaar overprijsd, redelijk onbetrouwbaar (carbon spaken zijn zeer kwetsbaar) en verarmen ze redelijk snel.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13676
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Een licht fietsje maken is toch leuk! de sub hobby binnen het fietsen
Dat wielsetje gaat echt niet onder de 1200 gram aangeven. aangenomen dat je minimaal 20/24 spaken steekt.
Wheeltec is wat optimistich (dat is ook wel het enige kleine kritiek puntje op wheeltec voor de rest top!).
Daarnaast zal je het velglint mee moeten nemen want dat heb je niet in de r-sys.
Dat is minimaal 10gram per wiel extra.
Mijn berekening komt met de mig mag 170/70 op circa 1240 voor de wielset en dan ben ik heeeel optimistisch
Voor de 150/45 mig mag op 1200 voor de complete wielset.
(notubes 340 = 370 gram x 2 + 44 spaken x 4 + 170 - 70 voor de naven)
(Mijn setje notubes 340 + acros .54 weegt 1320 gram met 24/28 x xrays erin)
Ik zou mits je niet meer dan een 1000 a 1500km (ivm hetgeen sharkman zegt) per jaar klimt de r-sys voor het klimmen houden en een mooi hoog setje bij wheeltec bestellen.
Als je nog wat gewicht wlt winnen. Bikehardest.de voor de bouten, R1 antares of 00 en bv i links.
Dat wielsetje gaat echt niet onder de 1200 gram aangeven. aangenomen dat je minimaal 20/24 spaken steekt.
Wheeltec is wat optimistich (dat is ook wel het enige kleine kritiek puntje op wheeltec voor de rest top!).
Daarnaast zal je het velglint mee moeten nemen want dat heb je niet in de r-sys.
Dat is minimaal 10gram per wiel extra.
Mijn berekening komt met de mig mag 170/70 op circa 1240 voor de wielset en dan ben ik heeeel optimistisch
Voor de 150/45 mig mag op 1200 voor de complete wielset.
(notubes 340 = 370 gram x 2 + 44 spaken x 4 + 170 - 70 voor de naven)
(Mijn setje notubes 340 + acros .54 weegt 1320 gram met 24/28 x xrays erin)
Ik zou mits je niet meer dan een 1000 a 1500km (ivm hetgeen sharkman zegt) per jaar klimt de r-sys voor het klimmen houden en een mooi hoog setje bij wheeltec bestellen.
Als je nog wat gewicht wlt winnen. Bikehardest.de voor de bouten, R1 antares of 00 en bv i links.
-
- Forum-lid
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 05 jun 2013 21:06
Met de nieuwe canyon Urban welke kleur zouden jullie kiezen?