Mountainbike Show Your Stuff
- fredmtb-sport
- Forum-lid
- Berichten: 1767
- Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
- Locatie: Soest
- Contact
Vanaf afgelopen weekend weer terug naar een BBQ black Cannondale Flash 29′er. Na mijn val in Nordenau bracht ik in september de “schadefiets” naar m'n LBS. Bij controle bleek er toch e.e.a. aan de hand te zijn en kwam er een nieuw frame. Frame en vork langs de spuiter met een geweldig eindresultaat.
Qua uitvoering dezelfde opbouw als 3 jaar terug, want beviel afgelopen jaren goed.
Fiets afgelopen zondag uitgelaten en 100 km heerlijk getrapt en voelde weer lekker vertrouwd aan, zou bijna weer marathons gaan rijden
Frame............................Full carbon custom painted XL
Voovork.........................Lefty carbon custom painted
Wiellen..........................Notubes wielset met DT Swiss 240 naven
Snelsluiter achter..........DT Swiss
Banden.........................Schwalbe Racing Ralph (achter) / Schwalbe Rocket Ron (voor)
Binnenbanden..............Geen, latex
Pedalen........................Shimano XTR
Crankstel......................Cannondale Si hollogram / 3 bladen (42/32/22)
Cassette.......................10 speed 11/36
Voor derailleur..............SRAM X-0
Achter derailleur...........Shimano XTR
Shifters.........................Shimano XTR
Stuur............................Fetherlight carbon stuur (60 cm)
Handvaten...................Ergon GS3
Remmen......................Magura Marta Raceline (180 mm schijf voor, 140 mm achter)
Zadel............................Fi’zi:k Tundra
Zadelpen.....................Save carbon custom painted
Bidonhouders..............Fetherlight carbon
Kleur............................BBQ black
Maat.............................XL
Gewicht........................9,9 kg
Bijzonderheden............Nieuw voor 2015
Meer foto's en info:http://www.mtb-sport.nl/back-in-black/
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........
Zou verboden moeten worden..........
-
- Forum-lid
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 29 dec 2013 20:28
Of er verschil zit tussen een F-Si en een F29/Flash?
Dat is zeker het geval.
De uit de F29 geëvolueerde F-Si is stijver. De save 2 zadelpen geeft minder flex. Stijver balhoofd en de Lefty 2.0 maken dat de bike messcherp stuurt.
Begrijp me niet verkeerd de F29 is ook een super bike, waar de concurrentie zich aan vergaapt de eerste jaren. Maar de F-Si is een andere bike, met andere rijeigenschappen.
Dat is zeker het geval.
De uit de F29 geëvolueerde F-Si is stijver. De save 2 zadelpen geeft minder flex. Stijver balhoofd en de Lefty 2.0 maken dat de bike messcherp stuurt.
Begrijp me niet verkeerd de F29 is ook een super bike, waar de concurrentie zich aan vergaapt de eerste jaren. Maar de F-Si is een andere bike, met andere rijeigenschappen.
Laatst gewijzigd door I cannondale myself. op 19 feb 2015 15:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Gas er op.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40158
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Mag ik even lachen.... Dan overschat je je merk toch echt of een rose bril. Alsof Speci, trek, canyon, etc stil staan of fors achterlopen?I cannondale myself. schreef: Begrijp me niet verkeerd de F29 is ook een super bike, waar de concurrentie zich aan vergaapt de eerste jaren..
Less is bore
- fredmtb-sport
- Forum-lid
- Berichten: 1767
- Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
- Locatie: Soest
- Contact
Ik heb de eer gehad om op beide te rijden en beide topfietsen. De F-Si (misschien) net weer iets beter dan de "oude" F. Maar voor mijn niveau en skills en wat ik er mee ga doen voldoet het de F meer dan goed. Beide prima frames, waar niets mis mee is. Maar andere merken hebben ook soort gelijke (top)fietsen in hun assortiment. Heb een warm gevoel bij Cannondale, maar geen merk is heilig.
Vorige maand tijdelijk op leenfiets (Scott Scale) gereden en niets mis mee.
95% van ons haalt toch niet hetgeen er uit wat er in zit...........
Vorige maand tijdelijk op leenfiets (Scott Scale) gereden en niets mis mee.
95% van ons haalt toch niet hetgeen er uit wat er in zit...........
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........
Zou verboden moeten worden..........
-
- Forum-lid
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 29 dec 2013 20:28
Zeker zijn er andere merken die ontzettend goede bike kunnen maken. De F29 was in een 2012 een innovatief ontwerp van een innovatief merk. En dat is de F29 nog steeds. Doordat C'dale zo innovatief is kijkt de concurrentie eerder naar C'dale dan andersom. Nu is dit weer het geval met de F-Si.daniel1975 schreef:Mag ik even lachen.... Dan overschat je je merk toch echt of een rose bril. Alsof Speci, trek, canyon, etc stil staan of fors achterlopen?I cannondale myself. schreef: Begrijp me niet verkeerd de F29 is ook een super bike, waar de concurrentie zich aan vergaapt de eerste jaren..
Als je uitgelachen bent, mag je best wel met argumenten komen, misschien leer ik daarvan
Gas er op.
Volledig mee akkoord.fredmtb-sport schreef:Ik heb de eer gehad om op beide te rijden en beide topfietsen. De F-Si (misschien) net weer iets beter dan de "oude" F. Maar voor mijn niveau en skills en wat ik er mee ga doen voldoet het de F meer dan goed. Beide prima frames, waar niets mis mee is. Maar andere merken hebben ook soort gelijke (top)fietsen in hun assortiment. Heb een warm gevoel bij Cannondale, maar geen merk is heilig.
Vorige maand tijdelijk op leenfiets (Scott Scale) gereden en niets mis mee.
95% van ons haalt toch niet hetgeen er uit wat er in zit...........
Cannondale heeft een heel goede marketingmachine en dat weten ze daar maar al te goed!
Ik ben een Cannondale fan in hart en nieren. En soms is het dan ook moeilijk om objectief te blijven, maar ik probeer het wel. Nu, ik heb al enkele Cannondales versleten, momenteel heb ik een F29 carbon2 en een SS EVO Red (Hi-mod) als racefiets. En een 'gepersonaliseerde' F600SL 26" MTB als showfiets. En de vrouw heeft een Cannondale e-bike.I cannondale myself. schreef:Zeker zijn er andere merken die ontzettend goede bike kunnen maken. De F29 was in een 2012 een innovatief ontwerp van een innovatief merk. En dat is de F29 nog steeds. Doordat C'dale zo innovatief is kijkt de concurrentie eerder naar C'dale dan andersom. Nu is dit weer het geval met de F-Si.daniel1975 schreef:Mag ik even lachen.... Dan overschat je je merk toch echt of een rose bril. Alsof Speci, trek, canyon, etc stil staan of fors achterlopen?I cannondale myself. schreef: Begrijp me niet verkeerd de F29 is ook een super bike, waar de concurrentie zich aan vergaapt de eerste jaren..
Als je uitgelachen bent, mag je best wel met argumenten komen, misschien leer ik daarvan
I.v.m. dat innovatieve ben ik akkoord. Maar het is niet omdat ze innovatief zijn (wat eigenlijk meer als 'uniek willen zijn' kan omschreven worden) het daarom allemaal beter en sneller is als 'de rest'. Niet alleen Cannondale kan goede fietsen maken. Wat ik vooral gemerkt heb de laatste jaren is dat de afwerking er serieus op achteruit gegaan is. Je ziet dat het allemaal sneller en goedkoper gemaakt is als vroeger. Ik herinner mij nog de Cannondale frames die ik had in de jaren '90, prachtig weggedremelde lasnaden en een oersterk en mooi lakwerk. En sterke frames. Het is nu stilaan beter aan het worden met de stevigheid en duurzaamheid van hun carbon (MTB)frames, maar het heeft een tijd echt wel triestig geweest hoor. Hun vorken vind ik persoonlijk zalig (Fatty en Lefty), op het vlak van betrouwbaarheid én werking. Maar eigenlijk kan ik moeilijk vergelijken, want ik heb eigenlijk nog maar zelden met andere vorken gereden.
Naar mijn mening is er tegenwoordig weinig verschil naar rendement en betrouwbaarheid toe als je verschillende merken uit dezelfde prijs- en gewichtsklasse onderling gaat vergelijken.
-
- Forum-lid
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 27 jun 2012 11:10
Upgrades zou ik dat nu niet meteen noemen. Lichter, een beetje. Minder duurzaam en erbarmelijke remmen, dat vooral.
Jammer dat ze je bij de fietsenboer deze dingen aanpraten...
Jammer dat ze je bij de fietsenboer deze dingen aanpraten...
I cannondale myself. schreef:.....
-
- Forum-lid
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 29 dec 2013 20:28
? Wat is er mis met Sram XX remmen? Mijn vorige bike had X0, ook prima. Velen zouden de keuze op Shimano XT laten vallen, die er op zaten. Niet ik, dus. Op mijn bike geen Shimano.
Leuk is dan weer wel dat nog niemand de opmerking heeft gemaakt dat de shifters en remhevels bij de meesten anders om zitten.
Leuk is dan weer wel dat nog niemand de opmerking heeft gemaakt dat de shifters en remhevels bij de meesten anders om zitten.
Gas er op.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40158
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik vind jouw omschrijving van innovatief als synoniem voor uniek wel het meest passend.jakkel schreef: I.v.m. dat innovatieve ben ik akkoord. Maar het is niet omdat ze innovatief zijn (wat eigenlijk meer als 'uniek willen zijn' kan omschreven worden) het daarom allemaal beter en sneller is als 'de rest'.
En innovatie is soms ook " het hardst roepen". Mooi voorbeeld: het asymetrische achterwiel. Niner heeft het ook al, maar C'dale roept harder tijdens de introductie. De fans noemen dat innovatie, ik noem dat gewoon doorontwikkeling van een concept wat al bestaat.
De Lefty is al jaren geen nieuws meer; ding was ooit innovatief, maar is nu gewoon een hele goede voorvork die regelmatig wordt bijgeschaafd. Vergelijkbaar met het Brain systeem van Speci. Dat was ooit innovatie, nu evolutie van een goed concept.
Ik zou de vraag van I cannondale myself dus graag eens omdraaien; wat is er de laatste paar jaar zo innovatief aan de Cdales? Ik ben best een techniek liefhebber en het maakt mij niet uit welk merk mooie techniek produceert. Alleen kan ik bij Cdale recent weinig echt innovatiefs bedenken. Gewoon goede mooie spullen, net als vele andere merken....
Less is bore
-
- Forum-lid
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 29 dec 2013 20:28
Zelf ook techniek liefhebber. Voor mij is de techniek die C'dale gebruikt het meest innovatiefst van alle merken dat voor het grote publiek bereikbaar is. Wat dit dan is, is gemakkelijk te vinden op de site van C'dale. Als je in deze techniek gelooft, dan fietst dit ook lekker. Dus idd marketing is belangrijk. Anderen kunnen dit natuurlijk voelen voor een ander merk. Ieder zijn ding.
Zo heb ik ook een F800 caad 5 uit 2003, dit was toen een innovatieve bike. Nu 12 jaar later staat er een nieuwe F-Si. Als je de bikes vergelijkt op technische aspecten, is er wel degelijk veel veranderd. Of de concurrentie is ingelopen? Ik denk dat er ten opzichte van de concurrentie C'dale een sterke positie heeft gehouden. Op welk onderdeel van bike zou C'dale nu achter lopen? Of verbeterd moeten worden tov de concurrentie?
Zo heb ik ook een F800 caad 5 uit 2003, dit was toen een innovatieve bike. Nu 12 jaar later staat er een nieuwe F-Si. Als je de bikes vergelijkt op technische aspecten, is er wel degelijk veel veranderd. Of de concurrentie is ingelopen? Ik denk dat er ten opzichte van de concurrentie C'dale een sterke positie heeft gehouden. Op welk onderdeel van bike zou C'dale nu achter lopen? Of verbeterd moeten worden tov de concurrentie?
Gas er op.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13765
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik ben geen echte Cannondale fan, wel een gekocht 2 jaar geleden, qua rijden in 2013/2014 de beste hardtail.
(2015 heb ik nog met bijna geen model gereden).
Qua innovatie heb ik andere merken hoger staan. Het rijd fantastisch, maar te veel is cannondale only. mijn volgende wordt geen cannondale meer om die laatste reden.
wat komt dan qua rijden het meeste in de buurt toch een merida big nine of cube elite op dit moment.
(2015 heb ik nog met bijna geen model gereden).
Qua innovatie heb ik andere merken hoger staan. Het rijd fantastisch, maar te veel is cannondale only. mijn volgende wordt geen cannondale meer om die laatste reden.
wat komt dan qua rijden het meeste in de buurt toch een merida big nine of cube elite op dit moment.