Misschien dat de vrij hoge luchtdruk van de laatste tijd je tegenwerkte...?
1 km/h verschil tussen deze twee banden (bij verder gelijke omstandigheden) lijkt mij normaal gesproken ook niet mogelijk.
Schwalbe one tubeless
wasbeer2006 schreef:De one,s rijden niet zwaarder en 1km/h is werkelijk onmogelijk.
Het verschil tussen een Mtb en een racer is 2,5km/h en dat is gewoon op 2.25 rara bandjes en een drop van 4cm minder op de mtb en een stuur van 70cm.
Onmogelijk dat het zoveel scheelt.
Voor jullie misschien onmogelijk maar de rit gegevens geven het wel aan en daarbij te bedenken dat ik ook het gevoel heb dat de One's zwaarder rollen.gineau schreef:Misschien dat de vrij hoge luchtdruk van de laatste tijd je tegenwerkte...?
1 km/h verschil tussen deze twee banden (bij verder gelijke omstandigheden) lijkt mij normaal gesproken ook niet mogelijk.
Maar het zijn pas de gegevens van de afgelopen 4 ritten en niet onder gelijke omstandigheden want het is kouder, na de feestdagen etc.. dus met een lagere luchtdruk (depressies), hogere temperatuur en een halve bar hogere bandenspanning zou het wel los kunnen lopen bedoelen jullie, oké, ik ben benieuwd en hou jullie over een tijdje op de hoogte.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13743
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik vroeg me in de winter ook altijd af waarom ik na een normaal ritje elke keer terug kwam met een gemiddelde van 26/27 en dat in de zomer op 30/31 ligt, deels de conditie maar wat denk je van de luchtweerstand met je dikke kleding ed.
Als je echt het idee hebt dat het door de banden komt kan het zijn dat het een productie fout is, maar dat lijkt me sterk, maar mogelijk is het natuurlijk wel.
Als je echt het idee hebt dat het door de banden komt kan het zijn dat het een productie fout is, maar dat lijkt me sterk, maar mogelijk is het natuurlijk wel.
Als ik terug kijk naar mijn grafiek van het afgelopen jaar zie ik een dip in mijn gemiddelde snelheid in de maanden maart en april en een stijging in de maanden juni en september en denk dus dat jij zo maar eens gelijk zou kunnen hebben.wasbeer2006 schreef:Ik vroeg me in de winter ook altijd af waarom ik na een normaal ritje elke keer terug kwam met een gemiddelde van 26/27 en dat in de zomer op 30/31 ligt, deels de conditie maar wat denk je van de luchtweerstand met je dikke kleding ed.
Als je echt het idee hebt dat het door de banden komt kan het zijn dat het een productie fout is, maar dat lijkt me sterk, maar mogelijk is het natuurlijk wel.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
- arnoudrace
- Forum-lid
- Berichten: 875
- Lid geworden op: 30 mei 2009 01:11
- Locatie: Delft
Dat lijkt me ook heel gezond. Het hele jaar knallen ga je niet beter van fietsen.
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF
Canyon Inflite CF
In de winter is er ook meer wind, regen en door de koude ga je ook niet bepaald sneller gaan rijden hé...wasbeer2006 schreef:Ik vroeg me in de winter ook altijd af waarom ik na een normaal ritje elke keer terug kwam met een gemiddelde van 26/27 en dat in de zomer op 30/31 ligt, deels de conditie maar wat denk je van de luchtweerstand met je dikke kleding ed.
Als je echt het idee hebt dat het door de banden komt kan het zijn dat het een productie fout is, maar dat lijkt me sterk, maar mogelijk is het natuurlijk wel.
hallo daar,
ik heb ook een wielset nu met ztr alpha velgen. rij op mn mtb ook met div. notube velgen. nooit lek gehad!. heb gister een set One gemonteerd gewoon met de vloerpomp. beetje melk en nu na 24 uur nog op 6.3 bar.
montage super soepel
, vanmiddag eens proberen
ik heb ook een wielset nu met ztr alpha velgen. rij op mn mtb ook met div. notube velgen. nooit lek gehad!. heb gister een set One gemonteerd gewoon met de vloerpomp. beetje melk en nu na 24 uur nog op 6.3 bar.
montage super soepel
, vanmiddag eens proberen