Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Titanium fietsen

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 02 jan 2015 19:47

Mooi! Eigen merk wielen van Wheeltec?
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

asmeets
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar asmeets 02 jan 2015 20:14

Klopt helemaal. Het zijn Zenith .50 SWD velgen met Tune Mig45/Mag170 naven. Netto gewicht 1410 gram.

Memento_Mori
Forum-lid

Memento_Mori 04 jan 2015 10:34

Mooi gewicht voor een hoge velg.

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 04 jan 2015 12:14

Nog wat vakantiefoto's om mijn verlangen naar het voorjaar te benadrukken (dan mag hij van mij de weg pas weer op)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

franklin
Forum-lid

Gebruikersavatar franklin 04 jan 2015 13:03

Schitterende fiets. Alleen stuur is een gedrocht.
Focus Mares CX 1 2014
Cube ams super hpc race 2012

Vieux chnoque
Forum-lid

Gebruikersavatar Vieux chnoque 04 jan 2015 13:17

+1. ;-)

Wat weegt de fiets in deze configuratie(ik weet is niet heel belangrijk, maar toch).
Is het brooks zadel zwaar, ik bedoel >300 gram?
Vieux Chnoque
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 04 jan 2015 13:53

Geen idee eigenlijk, dan moet ik hem wegen als ik weer in Frankrijk ben (daar staat hij nu omdat hij toch geen functie heeft in de Hollandse herfst en winter). Stuur weegt 360 gram volgens het internet en het zadel is een stevige 415 gram. De wielen zijn door het aantal spaken en de ceramische laag op de velgen ook geen klimwonders. Maar goed, dit frame was jarenlang het middelpunt van een "weightweenie" fiets (Powerarms, ZG remmen, Schmolke stuur, Thomson Masterpiece, gestript zadel, carbon buiscommandeur, een tijdje LW wielen, zie de bijgevoegde foto) en dat was niet langer de bedoeling. Nu heeft hij een klassiek uiterlijk en comfortabele onderdelen, maar door frame en vork plus hier en daar nog wat carbon en titanium is het nog altijd geen anker. Ik schat zo tussen de 7,5 en 8 kilo.

Ik heb mij er afgelopen zomer in de Bourgogne in ieder geval enorm mee vermaakt en kijk uit naar meer Franse heuvels in het voorjaar. Het stuur lag twee decennia op zolder maar is nu een ideaal platform voor een GoPro en, als de rit wat langer duurt, voor verlichting. De kromming van het stuur, de reach en de plaatsing van de remgrepen zijn voor mij precies goed. In de afdaling van de Haut Folin heb ik het stuur zelfs weer even bij de extensies gepakt: nutteloos maar ik voelde mij meteen weer twintig jaar jonger ;)

Voor de crosser die ik momenteel opbouw en waarvoor ik het stalen frame heb laten baseren op de geometrie van mijn Merlin, heb ik precies om die reden via ebay een twintig jaar oud Scott Drop LF stuur gekocht, dat is de Drop-in zonder extensies.

Afbeelding
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Bodhi
Forum-lid

Bodhi 04 jan 2015 17:07

ik vind het stuur wel geinig
of het echt toegevoegde waarde heeft met fietsen betwijfel ik
maar heb er nog nooit mee gefietst dus kan er geen echt menig over geven
ik heb zelf op mijn crosser een salsa woodchipper stuur maar dan van de uiteinde een paar cm af gehaald
ik vind het echt een uitkomst ,fietst heerlijk en niet zo een diepe drop onder in de beugel
en in het terrein veel controle
heb er ook frogleg remmen bij boven op het stuur
altijd op tijd met remmen
zou niet snel iets anders willen
en ook dat zullen mensen wel weer een gedrocht vind

Vieux chnoque
Forum-lid

Gebruikersavatar Vieux chnoque 04 jan 2015 19:47

@Timo, bedankt voor de info, hoewel ik het Brooks zadel mooi vind, ben ik toch nog teveel grammenjager om dat te monteren. Na mijn Gazelle CM wil ik m'n oude Vitus weer opbouwen, ik heb nog Huret Jubilee derailleurs en speciaal lichte CLB remmen. Moet nog uitvogelen of ik weer met tubes ga rijden, origineel zaten er Montléry Pro légère tube velgen onder met campa R naven en maillard schroefpignon. pignon heb ik nog wel, wielen niet meer. Bij verhuizing als ouwe troep weggegooid. Stom stom.
Vieux Chnoque
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la

apexrider
Forum-lid

Gebruikersavatar apexrider 04 jan 2015 20:00

@Vieux chnoque: Mocht je interesse hebben, ik heb nog een setje Mavic G40 wielen voor draadbanden met Campagnolo Record naven met 6spd schroefpignon. Wielen verkeren nog in prima staat, 1 spaak is aan vervanging toe. Inbouwbreedte is 126mm. PB maar bij interesse.
Afbeelding

cornelo
Forum-lid

Gebruikersavatar cornelo 11 jan 2015 17:57

Afbeelding

Gisteren opgehaald: mijn Gilbertson Allure.
Afgebouwd met de 11-sp. Athena-groep die ik al had van mijn vorige fiets.
Vandaag een eerste ritje gemaakt: rijdt prima!
Laatst gewijzigd door cornelo op 11 jan 2015 19:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Le Grimpeur
Forum-lid

Gebruikersavatar Le Grimpeur 11 jan 2015 19:42

De afbeelding is niet openbaar, althans met Chrome 'mag' ik hem niet bekijken :( .
60 x Ventoux

Plaats reactie