Rose (voorheen Red Bull)
Een maandje geleden heb ik hier gepost dat ik aan het kijken was naar een pro-sl 2000, echter doordat deze niet meer zelf te configureren is ben ik nog even verder gaan kijken. Uiteindelijk toch weer bij rose uitgekomen mede doordat ik bij canyon precies tussen twee maten val. Daarom voor de 27e maar in afspraak gemaakt in bocholt .
Ik heb/had in eerste instantie een budget van zo'n 1200 euro, maar heb dat iets verhoogd naar +- 1500 euro. Hierdoor komen ook de PRO SL-3000, XEON RS-2000 en de XEON TEAM GF-2000 in mijn bereik. Om deze fietsen kan ik in tegenstelling tot de PRO SL-2000 wel aanpassingen doen.
Ik heb nu de volgende configuraties samen gesteld:
PRO SL-3000 -> link
- ROSE Xeon Aero 1500 wielen + banden ipv. Mavic Aksium WTS
XEON RS-2000 -> link
- Ritchey WCS Carbon FlexLogic zadelpen ipv. monolink systeem.
XEON TEAM GF-2000 -> link
- ROSE Xeon Aero 1500 ipv. DT Swiss R23 Spline 2015
Wat vinden jullie van de configuraties en zouden jullie nog andere dingen aanpassen? Het uiteindelijke model laat ik afhangen van het advies / opmeten bij rose. Ik neig zelf het meest naar de PRO SL-3000 of de XEON RS-2000, welke zouden jullie kiezen en waarom?
Ik heb/had in eerste instantie een budget van zo'n 1200 euro, maar heb dat iets verhoogd naar +- 1500 euro. Hierdoor komen ook de PRO SL-3000, XEON RS-2000 en de XEON TEAM GF-2000 in mijn bereik. Om deze fietsen kan ik in tegenstelling tot de PRO SL-2000 wel aanpassingen doen.
Ik heb nu de volgende configuraties samen gesteld:
PRO SL-3000 -> link
- ROSE Xeon Aero 1500 wielen + banden ipv. Mavic Aksium WTS
XEON RS-2000 -> link
- Ritchey WCS Carbon FlexLogic zadelpen ipv. monolink systeem.
XEON TEAM GF-2000 -> link
- ROSE Xeon Aero 1500 ipv. DT Swiss R23 Spline 2015
Wat vinden jullie van de configuraties en zouden jullie nog andere dingen aanpassen? Het uiteindelijke model laat ik afhangen van het advies / opmeten bij rose. Ik neig zelf het meest naar de PRO SL-3000 of de XEON RS-2000, welke zouden jullie kiezen en waarom?
Robert afhankelijk van wat je wilt doen met je fiets is het alle drie geen probleem.
Verder zou ik in het geval van de GF2000 gewoon de R23 laten zitten.
Laat je gewoon lekker adviseren bij Rose. Die gasten weten wat ze doen.
Verder zou ik in het geval van de GF2000 gewoon de R23 laten zitten.
Laat je gewoon lekker adviseren bij Rose. Die gasten weten wat ze doen.
Ik weet niet hoeveel de frames van elkaar verschillen (ik vind het lastig te zien op de site hoe de frames zich ten opzichte van elkaar verhouden).
Als ik naar de afmontage kijk zou ik SL-3000 zeggen want dat is de enige met Ultegra terwijl de andere twee volledig 105 afgemonteerd zijn.
Als ik naar de afmontage kijk zou ik SL-3000 zeggen want dat is de enige met Ultegra terwijl de andere twee volledig 105 afgemonteerd zijn.
Uit ervaring weet ik dat de Xeon RS een ontzettend fijn rijdende fiets is. Licht, strak en redelijk comfortabel. Ik heb de 2012 versie en ik heb begrepen dat de 2015 versie nog beter is. Ik zou zeggen: google maar eens wat.
Real men wear blûk!!! Marcel
-
- Forum-lid
- Berichten: 1278
- Lid geworden op: 05 apr 2012 20:16
- Locatie: Enschede
Geen van de 3 fietsen lijkt me verkeerd.
Leon van Bon test in de nieuwste fiets de Xeon alu en is daar zeer over te spreken (weliswaar andere groep, maar zelfde frame en vork). Zou ook mijn voorkeur ook zijn, het is het verder ontwikkelde frame en ik vind het mooier. Dat wil niet zeggen dat dat de GF of Pro geen goede keuzes zijn. Wat heeft je voorkeur? De zitpositie van de GF of de misschien iets sportievere zit op de Xeon en Pro?
Over het verschil tussen 105 en ultegra zou ik me niet te druk maken. Schakelt en remt allebei prima heb ik begrepen. En 11 speed met een 12/25 cassette rijdt prima.
Alle 3 de frames/fietsen zijn al wel eens getest door roadbike.de misschien de moeite waard die informatie er ook eens naast te leggen.
Tip: Als je voor aankoop een klantenkaart aanvraagt krijg je ook een heleboel spaarpunten er bij, mooi voor korting op een volgende aankoop. Ophalen in Duitsland ipv verzenden betekent geen verzendkosten en 2% minder BTW. Als je er tenminste niet een tank benzine op hoeft leeg te rijden ook nog weer eens leuk.
Leon van Bon test in de nieuwste fiets de Xeon alu en is daar zeer over te spreken (weliswaar andere groep, maar zelfde frame en vork). Zou ook mijn voorkeur ook zijn, het is het verder ontwikkelde frame en ik vind het mooier. Dat wil niet zeggen dat dat de GF of Pro geen goede keuzes zijn. Wat heeft je voorkeur? De zitpositie van de GF of de misschien iets sportievere zit op de Xeon en Pro?
Over het verschil tussen 105 en ultegra zou ik me niet te druk maken. Schakelt en remt allebei prima heb ik begrepen. En 11 speed met een 12/25 cassette rijdt prima.
Alle 3 de frames/fietsen zijn al wel eens getest door roadbike.de misschien de moeite waard die informatie er ook eens naast te leggen.
Tip: Als je voor aankoop een klantenkaart aanvraagt krijg je ook een heleboel spaarpunten er bij, mooi voor korting op een volgende aankoop. Ophalen in Duitsland ipv verzenden betekent geen verzendkosten en 2% minder BTW. Als je er tenminste niet een tank benzine op hoeft leeg te rijden ook nog weer eens leuk.
Tip: Als je ooit eens van plan bent om de alpen o.i.d. in te gaan zou ik je adviseren om een lange kooi derailleur te laten monteren.
Kun je in ieder geval elke set-up (voorbladen en cassette) draaien zonder problemen.
Kun je in ieder geval elke set-up (voorbladen en cassette) draaien zonder problemen.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!
Bedankt voor de reacties. Ik heb inderdaad toevallig vanochtend de nieuwe fiets gekocht omdat ik de test zag staan. Leon was inderdaad erg positief! Maar dat zijn vrijwel alle reviews van de pro-sl en xeon, een goede fiets koop ik sowieso wel bij rose.
Mijn voorkeur gaat denk ik uit naar de xeon rs, maar wil me inderdaad bij rose zelf laten opmeten/adviseren voordat ik de knoop doorhak. Hopelijk kan ik daar ook op de fietsen zitten. Wat vinden jullie trouwens van monolink? Vervangen of toch laten zitten als het erop zit? Leon was er voorzichtig positief over.
Mijn voorkeur gaat denk ik uit naar de xeon rs, maar wil me inderdaad bij rose zelf laten opmeten/adviseren voordat ik de knoop doorhak. Hopelijk kan ik daar ook op de fietsen zitten. Wat vinden jullie trouwens van monolink? Vervangen of toch laten zitten als het erop zit? Leon was er voorzichtig positief over.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1278
- Lid geworden op: 05 apr 2012 20:16
- Locatie: Enschede
Ik heb de monolinkbevestiging ook en heb er toen niet over nagedacht. Ze zeggen dat je met monolink minder langs het langere dunne deel van je zadel schuurt. Daar had ik op mijn vorige zadel geen last van, is het dan een voordeel voor mij? Ik heb het standaardzadel nog wel gewisseld voor een iets breder. Misschien ook iets om even te laten bekijken (hebben ze ook wel een apparaat voor om zitbotjes te bepalen).
Ik heb er wel meteen een adaptertje bij gevraagd voor het geval ik op de monolink zadelpen een "normaal" zadel wil plaatsen.
Je kan daar wel op de fiets zitten, er is een soort indoorbaantje. Het is lastig vergelijken, de fiets wordt voor zo'n rondje vrij ruw afgesteld. De verschillen met je voorkeuren kunnen dan best groot zijn. Als je bv de GF probeert dan zal dat heel anders voelen dan de Xeon, maar wat zegt het? Op mijn Xeon heb ik een paar spacers laten zetten om minder diep te komen zitten, dat geeft een heel ander gevoel dan zonder. Mijn ervaring is dat ze goed advies geven dat aansluit bij hoe je in elkaar zit en wat je wilt.
Ik heb er wel meteen een adaptertje bij gevraagd voor het geval ik op de monolink zadelpen een "normaal" zadel wil plaatsen.
Je kan daar wel op de fiets zitten, er is een soort indoorbaantje. Het is lastig vergelijken, de fiets wordt voor zo'n rondje vrij ruw afgesteld. De verschillen met je voorkeuren kunnen dan best groot zijn. Als je bv de GF probeert dan zal dat heel anders voelen dan de Xeon, maar wat zegt het? Op mijn Xeon heb ik een paar spacers laten zetten om minder diep te komen zitten, dat geeft een heel ander gevoel dan zonder. Mijn ervaring is dat ze goed advies geven dat aansluit bij hoe je in elkaar zit en wat je wilt.
Ben van plan om de Pro SL 2000 aan te schaffen. Heb over anderhalve week een afspraak in Bocholt om me verder te laten adviseren en de maten op te nemen. Ik wil er graag een extra binnenblad (39) en cassette (12-25) er bij aanschaffen. Ik moet ook nog iets met bidonhouders en zat te denken om een ander (kleur) stuurlint erbij te doen.
Hebben jullie nog tips en trucs waar ik om moet denken bij de afspraak? Het is de eerste keer dat ik zelf een fiets aanschaf.
Hebben jullie nog tips en trucs waar ik om moet denken bij de afspraak? Het is de eerste keer dat ik zelf een fiets aanschaf.
Zo vandaag naar Rose geweest en het is de Rose Xeon RS-2000 (mat zwart/geel) geworden. Uiteindelijk alleen het stuur naar een Ritchey WCS Streem II veranderd en de cassette (12-25). Zoals verwacht keurig geholpen en goed advies gekregen. Nu +- 3 weken wachten en dan de fiets ophalen. Nogmaals bedankt voor het advies iedereen!
@Slam_HGV: Let erop dat je de Pro SL 2000 niet meer zomaar (kosteloos) kan aanpassen naar wens, dit imv. met afmontage op externe locatie. Je hebt volgens mij nog wel de mogelijkheid om dingen te laten veranderen als je hem ophaalt in Bocholt, dit zal je alleen extra geld kosten. Ze geven wel wat korting op de extra's als goed is.
@Slam_HGV: Let erop dat je de Pro SL 2000 niet meer zomaar (kosteloos) kan aanpassen naar wens, dit imv. met afmontage op externe locatie. Je hebt volgens mij nog wel de mogelijkheid om dingen te laten veranderen als je hem ophaalt in Bocholt, dit zal je alleen extra geld kosten. Ze geven wel wat korting op de extra's als goed is.
Thnx voor de tip. Nice bike by the way!
Heb inmiddels al uitgebreid contact met Rose per mail. Ze zorgen dat er een aantal fietsen voor mijn lengte op locatie zijn. Na de meting is het een kwestie van de fiets afstemmen op mijn maatvoering. De fiets in kwestie is een bike now variant. In principe kan ik daar niet meer veel aan aanpassen.
Voordeel is dat ik de fiets direct mee naar huis kan nemen. Nadeel is dat ik evt uitbreidingen zelf moet doen. Nu was ik al niet zo veel van plan (stuurlint, bidonhouders), dus dat scheelt. Een aanpassing van het binnenblad doe ik thuis zelf wel.
Als zij op locatie bereid zijn om een aantal kleine aanpassingen tegen een kleine vergoeding te doen, is dat dikke prima natuurlijk. Zij weten er tenslotte mee van dan ik.
Heb inmiddels al uitgebreid contact met Rose per mail. Ze zorgen dat er een aantal fietsen voor mijn lengte op locatie zijn. Na de meting is het een kwestie van de fiets afstemmen op mijn maatvoering. De fiets in kwestie is een bike now variant. In principe kan ik daar niet meer veel aan aanpassen.
Voordeel is dat ik de fiets direct mee naar huis kan nemen. Nadeel is dat ik evt uitbreidingen zelf moet doen. Nu was ik al niet zo veel van plan (stuurlint, bidonhouders), dus dat scheelt. Een aanpassing van het binnenblad doe ik thuis zelf wel.
Als zij op locatie bereid zijn om een aantal kleine aanpassingen tegen een kleine vergoeding te doen, is dat dikke prima natuurlijk. Zij weten er tenslotte mee van dan ik.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1278
- Lid geworden op: 05 apr 2012 20:16
- Locatie: Enschede
@ Robertt: Mooie fiets, daar ga je geen spijt van krijgen. Het zou leuk zijn al je een foto post in dit topic als je je fiets hebt opgehaald.
@Slam: De dingen die je wilt aanpassen, lijken niet heel ingewikkeld. Bidonhouders schroef je er zelf zo op. Een binnenblad wisselen kan je ook wel zelf doen. Er zijn wel filmpjes te vinden waarin dit stap voor stap staat uitgelegd. (Je kan ook de fietsonderhoud special bestellen die op deze site staat. Krijg je een mooi boekwerkje voor).
Ook een ander stuurlint is goed zelf te doen. Ook daar zijn weer filmpjes van, ook nog leuk om op die manier met je hobby bezig te zijn.
@Slam: De dingen die je wilt aanpassen, lijken niet heel ingewikkeld. Bidonhouders schroef je er zelf zo op. Een binnenblad wisselen kan je ook wel zelf doen. Er zijn wel filmpjes te vinden waarin dit stap voor stap staat uitgelegd. (Je kan ook de fietsonderhoud special bestellen die op deze site staat. Krijg je een mooi boekwerkje voor).
Ook een ander stuurlint is goed zelf te doen. Ook daar zijn weer filmpjes van, ook nog leuk om op die manier met je hobby bezig te zijn.