Hallo,
Voor de wintermaanden ben ik op zoek naar een sleutelprojectje.
Ik ben op zoek naar een stalen racefiets, framehoogte 57 cm.
Merk maakt mij niet zo heel veel uit, alleen frame mag ook.
Zolang met name het frame in goede staat is (en wellicht de velgen) is het in orde.
Het zou fijn zijn als de ophanging voor de afmontage geschikt is voor Campa, maar is geen vereiste (Shimano of iets anders mag ook.)
Graag hoor ik van jullie.
Met vriendelijke groet,
Fietsjongen
[TKG] oude stalen racefiets
-
- Forum-lid
Alle oudere racefietsen zijn geschikt voor de montage van welk merk ook. Bedenk dat Stronglight destijds ook een grote was in onderdelen. Bij oudere frames zijn er veel verschillen in de uitvalmaat. Om die reden is het aan te raden een fiets met (m.n. achter)wielen te kopen, anders wordt het meer een zoekproject, dan een sleutelproject.
-
- Forum-lid
Bedankt voor de tips!
Zit inderdaad op Marktplaats te kijken naar complete fietsen op dit moment, ook wat makkelijker te stallen vind ik dan hier een stuur en daar een frame en daar velgen.
Bijvoorbeeld zoiets: (Staat bij mij uit de buurt, maar is denk ik wel waard om contact mee op te nemen):
http://link.marktplaats.nl/m880643098
Zit inderdaad op Marktplaats te kijken naar complete fietsen op dit moment, ook wat makkelijker te stallen vind ik dan hier een stuur en daar een frame en daar velgen.
Bijvoorbeeld zoiets: (Staat bij mij uit de buurt, maar is denk ik wel waard om contact mee op te nemen):
http://link.marktplaats.nl/m880643098
Ziet er goed en weinig gebruikt uit, is oerdegelijk. 57 of 56cm betekende destijds alleen dat de zitbuis 1 cm in lengte verschilde. De rest is gelijk qua afmetingen. De wielbasis lag immers vast in de reglementen op 100 cm, hoewel dit geen fiets voor de competitie was. Vraagprijs is ook redelijk.
Ik heb laatst de Gazelle Olympia van een vriend (is ander model), ook 2x6v, in handen gehad en die had, tot mijn verrassing, uitvalmaat 130mm.
Ik heb laatst de Gazelle Olympia van een vriend (is ander model), ook 2x6v, in handen gehad en die had, tot mijn verrassing, uitvalmaat 130mm.
-
- Forum-lid
Ik ga de Gazelle uit die advertentie vandaag bekijken en zeer waarschijnlijk ook meteen meenemen, eens kijken wat we ervan kunnen maken.
Bedankt voor de hulp!
Bedankt voor de hulp!