Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Sigma Rox 10 GPS

Le Grimpeur
Forum-lid

Gebruikersavatar Le Grimpeur 21 dec 2014 19:44

De database wordt bij de installatie van Data Center 4 automatisch aangepast (dat duurt een seconde of wat) en daarna kun je zowel Data Center 3 als Data Center 4 gebruiken. Data Center 4 wordt namelijk automatisch in een nieuwe (dus aparte) map geïnstalleerd.
60 x Ventoux

bigfloor
Forum-lid

Gebruikersavatar bigfloor 21 dec 2014 21:17

Vanaf DataCenter 4 kan je database ook in de cloud. En is er ook een Android versie, voor 5 euro. Die is op mijn Samsung Tab3 8.0 alleen wel heel traag. Dat mijn beide racefietsen onder ROB vallen is idd wel vervelend.
Canyon's in 2XL: Aeroad CF SLX '24, Ultimate CF SL '18, AL SLX '18 & Grail2 CF SL '24

merlin64
Forum-lid

Gebruikersavatar merlin64 22 dec 2014 11:12

Le Grimpeur schreef:Wat mij ècht stoort, is dat als je bij 'activiteiten' een rit selecteert je op het gedeelde scherm niet meer de onderste of bovenste helft weg kunt klappen. In Data Center 3 kon dat wel. Ik heb mij 'rot' gezicht, maar kan het nergens vinden.
Ik weet niet zeker of dit is wat je bedoelt, maar als je met de cursor op het "gestreepte vakje" gaat staan en de linker muisknop ingedrukt houd kun je naar boven en naar onder slepen. Zie foto.
Verder wil ik even kwijt dat ik nu een aantal weken met de ROX10 aan het fietsen ben en dat het apparaatje mij echt supergoed bevalt. Zowel het GPS route gedeelte alsook de flexibiliteit van de info die je kunt programmeren.

Rob.

Afbeelding

Le Grimpeur
Forum-lid

Gebruikersavatar Le Grimpeur 22 dec 2014 12:21

Ha, dat is 'm :) ! Bedankt! Ik had alleen maar op dat vakje 'geklikt' (zowel met de linker als met de rechter muisknop), doch er gebeurde natuurlijk niets :mrgreen:. Niet op 't idee gekomen om te gaan 'slepen' :oops: . Kon dus ook niet via 'Help' gaan zoeken. Ik heb 't inmiddels in mijn vorige post ook even gemeld ;).
60 x Ventoux

Le Grimpeur
Forum-lid

Gebruikersavatar Le Grimpeur 01 jan 2015 16:16

jer81 schreef:Heeft iemand een foto van de nieuwe schermindeling?
Je verzoek is al weer bijna drie weken oud ( :shock: ), maar wellicht nog steeds relevant, dus:

Afbeelding

Ik heb vanmiddag de nieuwe firmware geïnstalleerd en kan dus nu het nieuwe scherm hier even tonen. Ook in dit scherm kun je, net als in de andere schermen, via Favorieten zelf instellen welke gegevens je in die (zes) veldjes wilt zien :) .

Alhoewel ik alle waarden uit de Rox 10.0 al in het Sigma Data Center had opgeslagen, heb ik voor de firmware update voor alle zekerheid nog een keer alle gegevens opgeslagen. Toch stond er na de update bij Fietscomputer > Training in één van de zes veldjes onderin het scherm een andere keuze dan de oorspronkelijk door mij ingestelde :? . Maar dat was makkelijk weer 'recht te zetten' ;).

Verder was ook bij mij, net zoals bigfloor al meldde, de ANT+ koppeling met mijn hartslagsensor verdwenen. Dat is eigenlijk ook wel logisch, want die sensor-koppelingen worden niet in het Data Center opgeslagen en bij zo'n firmware update worden alle gegevens die in de Rox 10.0 zelf zijn opgeslagen gewist.
60 x Ventoux

jer81
Forum-lid

jer81 01 jan 2015 22:34

Hartelijk dank. Dat ziet er mooi overzichtelijk uit voor als ik geen route rij.
Toch maar eens updaten dan.

leocuypers
Forum-lid

Gebruikersavatar leocuypers 03 jan 2015 17:27

is het iemand al gelukt om zich aan te melden in de "cloud"?
als ik me probeer te registreren dan zie ik wel velden waar ik wat kan invullen
maar er staat niet wat je moet invullen, of is dit nog niet actief in de beta versie?

En indien er wel ingelogd kan worden, is dan de melding op je dashbord weg dat je je kunt inloggen?
Het pakt alleen maar ruimte weg van het overzicht (nu moet je telens met de schuifbalk werken)

merlin64
Forum-lid

Gebruikersavatar merlin64 03 jan 2015 18:47

Ik kan inloggen nadat ik me heb aangemeld. De melding is dan idd weg.

leocuypers
Forum-lid

Gebruikersavatar leocuypers 03 jan 2015 19:07

merlin64 schreef:Ik kan inloggen nadat ik me heb aangemeld. De melding is dan idd weg.
waar heb jij je acount dan kunnen maken?

als ik het hier probeer zie ik alleen lege velden
https://www.sigma-data-cloud.com/portal/#/login

edit
Ik ben er al achter
de lichte tekst in de velden was met de IE9 niet te zien met firefox wel

leocuypers
Forum-lid

Gebruikersavatar leocuypers 14 jan 2015 21:31

als ik me wil registreren in de Cloud blijft ik de melding krijgen dat er al een gebruiker is met hetzelfde e-mail adres
deze melding blijf ik ook krijgen nadat ik me met diverse e-mail adressen probeer te registreren (zelfs met een nieuw aangemaakt adres)
Is deze cloud omgeving wel al actief (gezien ik werk met de betaversie)?

en wat kan hier de oorzaak van zijn? het zijn toch niet dezelfde inlog gegevsn dan dat van de Sigma Shop?

Roffel
Forum-lid

Gebruikersavatar Roffel 15 jan 2015 10:25

Dank voor alle info, het nieuwe scherm had ik nog niet gevonden. Data Center een top programma, heel veel info en zeer eenvoudig routes maken, zelfs de routes voor Mallorca, thuis maken, meenemen en na rijden.
Canyon Ultimate CF 9.0 | Cube Attention 29"

merlin64
Forum-lid

Gebruikersavatar merlin64 15 jan 2015 19:28

leocuypers schreef:
merlin64 schreef:Ik kan inloggen nadat ik me heb aangemeld. De melding is dan idd weg.
waar heb jij je acount dan kunnen maken?

als ik het hier probeer zie ik alleen lege velden
https://www.sigma-data-cloud.com/portal/#/login

edit
Ik ben er al achter
de lichte tekst in de velden was met de IE9 niet te zien met firefox wel
Door middel van de velden (met de lichte letters) in te vullen is het mij gelukt om een account aan te maken. Maar als je e-mail al blijkt te bestaan kun je misschien proberen om een nieuw wachtwoord aan te vragen,

Rob.

Plaats reactie