Twijfels en nog meer twijfels....
-
- Forum-lid
- Berichten: 90
- Lid geworden op: 10 aug 2010 21:35
Na jaren met veel plezier op mijn oude stalen ros (Pinarello Treviso) met slijtende onderdelen gereden te hebben, vind ik het tijd voor iets anders. Ik heb nog overwogen om de Pinarello op te laten lappen maar de meewarige blikken van de fietsenmakers zeiden mij genoeg. 'Geen onderdelen meer te krijgen, oud ding, waarom koop je niet een nieuwe/andere fiets....'. Zelf zoeken en knutselen kan/wil ik niet. Iets anders dus. Maar wat? Ik ben geen racer maar fiets wel redelijk veel (in voorjaar/zomer/herfst). Verder vind ik een fiets met een goed aluminium frame wel genoeg passen bij mijn ambities. Nu heb ik veel rondgekeken op deze site en andere wielersites en kom vaak Cannondale Caad (10) tegen als HET aluminium frame (wellicht meer een racer dan comfortabel). Maar goed, met goede onderdelen (Ultegra of iets vergelijkbaars) wordt het toch nog een hele uitgave. Dan kom ik ook nog de 'direct van de fabriek' merken tegen, zoals Rose en Canyon. Vooral de Canyon Enduace al 7 heeft mijn belangstelling: 1200 euro, volledig Ultegra afgemonteerd (wellicht niet al te goede wielen). Voor een Cannondale Caad 10 met Ultegra betaal je heel wat meer (+/-1800 euro, wellicht met betere wielen dan op die Canyon). Ik lees goede berichten over Canyon maar blijf toch met de vraag zitten: hoe kan het dat zij (Canyon) een dergelijke fiets zoveel goedkoper kunnen leveren? Zijn de marges van de lokale fietsmaker dan zo groot? Of zit er toch iets anders achter? Duurzaamheid? Service (ik woon in Utrecht en service centre Canyon zit bijna letterlijk om de hoek)? Andere onderdelen dan de groep? Of betaal je bij Cannondale ook voor de goede naam? Ofwel, lukt het Canyon echt om een goede fiets (frame) te leveren tegen een zeer lage prijs?
Marcel
- robbebopper
- Forum-lid HC
- Berichten: 5713
- Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32
Die fietsen van Canyon zijn gewoon erg goed. Punt.
Overigens kun je je fiets ook uitrusten met de 105 groep, die in kwaliteit niet veel onderdoet voor de Ultegra.
Overigens kun je je fiets ook uitrusten met de 105 groep, die in kwaliteit niet veel onderdoet voor de Ultegra.
Canyon kan die fietsen zo goedkoop leveren omdat ze meteen van de fabriek naar de klant gaan. Bij een Cannondale gaat de fiets vanuit de fabriek naar de importeur, en daarna weer naar de winkel. Daarna pas heb jij 'm.
Je kan ook nog naar de Canyon Endurace CF kijken. Dan heb je een carbon frame met 105 of Ultegra afmontage voor 1299€ of 1599€.
Je kan ook nog naar de Canyon Endurace CF kijken. Dan heb je een carbon frame met 105 of Ultegra afmontage voor 1299€ of 1599€.
Cannondale
Canyon is een degelijk merk, wat je van de duitsers normaal mag verwachten. Altijd goed informeren ivm de maten.
Zoals hiervoor reeds gezegd, Canyon levert rechtstreeks terwijl andere merken de distributie/transportkosten mee doorrekenen.
Normaal zou het niet al teveel verschil mogen geven maar de onderdelen zoals ; zadelpen, zadel, stuur.. Kunnen ook verschil geven in de prijs. Al kan ik aannemen dat je voor dat geld hoedanook niet al te zwaar in het zak gezet wordt.
Inderdaad de wielen, daar wordt meestal op bespaard maar dat kan je nadien altijd vervangen door een degelijk wielsetje. Kader en schakelgroep is nog steeds het belangrijkste.
Trek heeft ook levenslange garantie op hun kaders, als ik me niet vergis.. Misschien ook een leuk weetje. Cannondale en Orbea ook dacht ik .
Zoals hiervoor reeds gezegd, Canyon levert rechtstreeks terwijl andere merken de distributie/transportkosten mee doorrekenen.
Normaal zou het niet al teveel verschil mogen geven maar de onderdelen zoals ; zadelpen, zadel, stuur.. Kunnen ook verschil geven in de prijs. Al kan ik aannemen dat je voor dat geld hoedanook niet al te zwaar in het zak gezet wordt.
Inderdaad de wielen, daar wordt meestal op bespaard maar dat kan je nadien altijd vervangen door een degelijk wielsetje. Kader en schakelgroep is nog steeds het belangrijkste.
Trek heeft ook levenslange garantie op hun kaders, als ik me niet vergis.. Misschien ook een leuk weetje. Cannondale en Orbea ook dacht ik .
.. altijd met je hol open zitten ..
+1, zeker als je het comfort van staal gewend bent kun je bij een aluminium stuiterbak nog wel eens van een koude kermis thuiskomen.Cube2000 schreef:
Je kan ook nog naar de Canyon Endurace CF kijken. Dan heb je een carbon frame met 105 of Ultegra afmontage voor 1299€ of 1599€.
Deskundige fietsenmakers trouwens, die niet eens een oude fiets meer op kunnen knappen .
Campagnolo Ultra Dork
Voor Europa worden fietsen in Oldenzaal geassembleerd. Van hieruit worden deze rechtstreeks verzonden aan fietsenwinkels in Europa en omstreken. Dus bij Cannondale geen nationale importeur.Cube2000 schreef:Bij een Cannondale gaat de fiets vanuit de fabriek naar de importeur, en daarna weer naar de winkel. Daarna pas heb jij 'm.
- razenderoeland
- Forum-lid
- Berichten: 1320
- Lid geworden op: 28 jul 2006 21:30
- Locatie: Dronryp
Het grootste kosten voordeel haalt een Firma als Canyon uit het feit dat de tussenhandel afwezig is.
Overigens lijkt het mij niet al te lastig om je fiets op te knappen. De fiets moet wel zodanig oud zijn als daar geen onderdelen meer voor verkrijgbaar zijn.
Overigens lijkt het mij niet al te lastig om je fiets op te knappen. De fiets moet wel zodanig oud zijn als daar geen onderdelen meer voor verkrijgbaar zijn.
Hoe sterk is de eenzame fietser...
als je Pina frame goed is en de maat ook, zou ik het echt nog eens door een specialist laten bekijken of die niet te moderniseren is. Ik heb laatst een +25 jaar oud gazelle frame voorzien van moderne groep, wielen, compact stuur etc. Zag er heel mooi uit en rijdt uiteindelijk nog fijner dan menig moderne fiets.
CT
-
- Forum-lid
- Berichten: 90
- Lid geworden op: 10 aug 2010 21:35
Dank voor jullie reacties. Ik ga straks eens kijken bij het service centre (om de hoek immers) en nog eens nadenken over mijn keuze (aluminium of carbon).
Voor wat betreft mijn stalen ros; het frame is nog goed en de maat ook. Zeker weet ik het niet maar ik schat dat de fiets uit de eerste helft van de jaren '90 vorige eeuw is. Ik zal nog eens nadenken of ik op zoek ga naar iemand die dat kan of dat ik hem probeer te verkopen aan een hobbyist die daar meer plezier aan beleeft.
Voor wat betreft mijn stalen ros; het frame is nog goed en de maat ook. Zeker weet ik het niet maar ik schat dat de fiets uit de eerste helft van de jaren '90 vorige eeuw is. Ik zal nog eens nadenken of ik op zoek ga naar iemand die dat kan of dat ik hem probeer te verkopen aan een hobbyist die daar meer plezier aan beleeft.
Marcel
-
- Forum-lid
- Berichten: 90
- Lid geworden op: 10 aug 2010 21:35
in het kader van twijfels:
http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... ousPage=lr
Prijs lijkt mij te hoog. Wat denken jullie?
http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... ousPage=lr
Prijs lijkt mij te hoog. Wat denken jullie?
Marcel
-
- Forum-lid
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 16 sep 2014 11:26
Mensen als Theo (actief als theodorocampagnolo op dit forum) in Amsterdam of Peter Valkema (Fietsen van Staal op Facebook) in Tilburg kunnen zo'n vervanging of ombouw prima voor je verzorgen.
Los van of je een andere koopt: als je de stalen fiets wegdoet, ga je daar later spijt van krijgen.