Titanium fietsen
Wat mij betreft zijn er twee nadelen te noemen voor de allure. Het achterwiel komt erg dicht bij de zitbuis, ik denk dat 25mm bandjes niet gaan passen of schade veroorzaken wanneer je op natte wegen rijdt. De kabelstops op de schuine buis zitten met één boutje vastgeschroeft. Het idee daarachter is dat wanneer je kiest voor elektronisch schakelen, je de kabelstops kunt verwijderen. Echter in mijn geval kon ik de kabelstops niet goed genowg vastzetten waardoor tijdens schakelen er toch wat beweging in kwam. Dit zorgt er voor dat de afstelling van de derailleurs niet meer ideaal is. Om die reden heb ik de boel maar met een twee componenten lijm vastgezet.
Heb je een "L" Apexrider? Zelf heb ik heel lang getwijfeld. Heb een XL en het zadel staat 82,5 cm ct. Een flinke zadelpenlengte die er boven uit steekt. Vond het in het begin heel erg wennen. De geometrie van de Allure is nagenoeg hetzelfde als de Basso, dus de zithouding laten prevaleren boven de looks. Maar hoe langer ik er naar kijk.... Iemand nog interesse voor een winterfreempje? Heb ik al eens mee geadverteerd, een Planet X Nanolight. Ook een XL, maar de bovenbuis is een stukje langer en heb last van mijn rug....
Gios Titanio, Chorus, DT Swiss RR 511, 240S.
Batavus Professional Team 1987 Dura Ace.
Batavus Professional Team 1987 Dura Ace.
Ik denk dat ik hetzelfde krijg. Mij wordt ook een XL geadviseerd i.v.m. de bovenbuislengte, die is dan vergelijkbaar met mijn Caad8. Maar nu heb ik ook mijn zadel 82,5 cm boven mijn crank. Dus heb ik straks hetzelfde wat jij nu hebt. Heb je daar een foto van? Dit i.v.m. de looks...
Gilbertson Allure, Quasar QS4, 105 5800, 3T componenten
Ik kom inderdaad dezelfde problemen tegen bij mijn Gilbertson Allure. Door een andere voorderailleur klem te monterenhttp://www.carbonfreaks.nl/catalog/prod ... cts_id=869 heb ik net voldoende ruimte voor 25 mm bandjes, het houd echter niet veel over. De eerste ritjes waren wat frustrerend wegens een haperend versnellingsapparaat, dit bleek echter de verschuivende kabelstop te veroorzaken. Na wat bij veilen zit deze beter, maar na een hobbelig ritje, trilt het boutje toch wat los. Apexrider wat voor 2 componentenlijm heb je gebruikt om deze vast te zetten? En mocht ik ooit overstappen op elektronisch schakelen, zou je de lijm dan weer redelijk kunnen verwijderen?oor apexrider » 17 jan 2015 15:47
Wat mij betreft zijn er twee nadelen te noemen voor de allure. Het achterwiel komt erg dicht bij de zitbuis, ik denk dat 25mm bandjes niet gaan passen of schade veroorzaken wanneer je op natte wegen rijdt. De kabelstops op de schuine buis zitten met één boutje vastgeschroeft. Het idee daarachter is dat wanneer je kiest voor elektronisch schakelen, je de kabelstops kunt verwijderen. Echter in mijn geval kon ik de kabelstops niet goed genowg vastzetten waardoor tijdens schakelen er toch wat beweging in kwam. Dit zorgt er voor dat de afstelling van de derailleurs niet meer ideaal is. Om die reden heb ik de boel maar met een twee componenten lijm vastgezet.
Verder een heerlijk en zeer fraai fietsje. Een hele andere beleving als mijn vorige knalharde Storck.
@sjlek De lengte van de zitbuis van een L is als ik het goed lees 48.7 cm en dus steekt het zadel van Apexrijder er ongeveer 30.7cm boven de zitbuis uit, bij jouw XL is dit ongeveer 31.6, dus dat is 9 milimeter hoger. Dus de looks zijn dan toch ongeveer gelijk aan de fiets van Apexrider? Of maak ik nu een rekenfout?
Gilbertson Allure, Quasar QS4, 105 5800, 3T componenten
Ik heb het niet nagerekend maar uitgaande van de looks van de L van Apexrider ziet her er bij mijn XL ook zo ongeveer uit. Ik vind het bij mij wat minder opvalken omdat ik een tita pen en klem heb. Het lijkt dan een beetje op bv een Giant die ook zulke sloping modelllen hebben. Maar dat is subjectief en een kwestie van smaak. Ik vind de L van Apexrider verder een hele strakke bak. Ben blij dat ik voor een XL ben gegaan op aanraden van Gijs en geen XXL. Dat wordt dan zo'n dranghek. En als ik de ontwikkelingen een beetje volg dan merk ik dat men steeds meer over gaat naar een (ietwat) kleiner frame, maar ik kan het mis hebben. Vraag Gijs om even een set up te maken van een XL met pen, zadell, wielsetje en een stuur met pen. Kwedtie van een paar minuten. Heeft hij bij mij ook gedaan. Dan heb je direct een hele goede indruk hoe het eruit gaat zien. Qua geometrie komt de Allure ook wat overeen met de Granfondo van BMC. En dat is dan een kader voor lange tochten. Heb nochtans geen rij-impressies maar ben vooralsnog erg blij met de Allure XL.
Succes bij de besluitvorming en greetz.
Succes bij de besluitvorming en greetz.
Gios Titanio, Chorus, DT Swiss RR 511, 240S.
Batavus Professional Team 1987 Dura Ace.
Batavus Professional Team 1987 Dura Ace.
-
- Forum-lid
- Berichten: 74
- Lid geworden op: 19 jun 2012 09:52
- Locatie: Leiden
Onlangs ben ik bij een valpartij één van mijn (lelijke plastic) stuurdopjes kwijtgeraakt. Ik wilde natuurlijk geen nieuw plastic dopje hebben, maar twee titanium dopjes. Blijkt dat die helemaal niet bestaan
Gelukkig bestaan er wel draaiers die goed zijn met titanium
Met excuses voor de niet zo goeie iPhone-kwaliteit foto's.
Gelukkig bestaan er wel draaiers die goed zijn met titanium
Met excuses voor de niet zo goeie iPhone-kwaliteit foto's.
H.T.F.U.
-
- Forum-lid
- Berichten: 74
- Lid geworden op: 19 jun 2012 09:52
- Locatie: Leiden
De diameter zal ik morgen opmeten.Gerboon schreef:Op welke diameter heb je ze laten draaien?
Hoe gaan ze klemmen? want ik mis de wigfunctie die je normaal creert doordat het plastic verbuigt/buigt
Ze bijten zich als het ware vast in het stuurlint binnenin het stuur. De randen die je ziet zijn aan de ene kant schuin en aan de andere kant recht, zodat je een klein beetje het effect van een weerhaak hebt.
Om dat te testen is eerst een proefstukje uit aluminium gedraaid. Toen dat goed paste (=klem, maar nog wel te verwijderen) is het definitieve stuk uit titanium gedraaid. Ik moet wel bekennen dat ik onderweg de hele tijd gekeken heb of de dopjes er nog wel in zaten, maar dat heeft meer met mij te maken dan met hoe vast ze zitten
H.T.F.U.