Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

Kiekeboe
Forum-lid

Gebruikersavatar Kiekeboe 18 jan 2015 18:18

vandaag voor het eerst de Aeroad in het echt gezien, kleur glow red. Ik moet zeggen: indrukwekkend!

materialist
Forum-lid

materialist 18 jan 2015 19:29

colnagofreak schreef:
Cube2000 schreef:
Grappig te lezen dat een frame van 800€ beter rijdt dan veel duurdere carbon frames.
Inderdaad, terwijl ik altijd gedacht heb dat het goed rijden of niet meer te wijten was aan het vormpeil van de renner ??!!! ;)
Het werkt zo: Met een canyon hou je een paar duizend euro in de zak, hoef je minder te kilometers te maken en kan je langer in de kroeg zitten, sommigen roken zelf een sigaaaaar.!

Ernie is eerst aan de beurt:

thor
Forum-lid

thor 18 jan 2015 19:52

Ik heb enige tijd geleden de nieuwe Aeroad besteld, maar kreeg afgelopen week te horen dat er productieproblemen zijn (hij zou deze week worden opgestuurd). De levering wordt 2 maanden uitgesteld. Iemand vergelijkbare ervaring?
survival of the fittest

brekson
Forum-lid

brekson 18 jan 2015 20:13

kiekeboeboe schreef:vandaag voor het eerst de Aeroad in het echt gezien, kleur glow red. Ik moet zeggen: indrukwekkend!
Heb er ne zwarte op zolder staan, kan niet wachten tot het wat beter weer wordt....
Sworks Venge

janthemaster
Forum-lid

janthemaster 19 jan 2015 11:12

@thor, voor mij hetzelfde verhaal. De datum is al een paar keer naar voren geschoven. Kreeg laatst zelfs een excuusbrief en een mooi fotoboek erbij. Ik heb ook de nieuwe aeroad besteld. Hij zou eerst eind november binnen komen. Toen werd het december en nu is het eind januari.
We gaan het zien

thor
Forum-lid

thor 19 jan 2015 12:01

Toch apart, ik kreeg per mail te horen dat ze pas vorige week van de fabriek te horen kregen dat er problemen waren. Kennelijk speelt het al wat langer.

De levertijden (de daarmee samenhangende problemen) waren voor mij juist een horde om bij Canyon te bestellen. Balen dat deze problemen alsnog realiteit worden.
janthemaster schreef:@thor, voor mij hetzelfde verhaal. De datum is al een paar keer naar voren geschoven. Kreeg laatst zelfs een excuusbrief en een mooi fotoboek erbij. Ik heb ook de nieuwe aeroad besteld. Hij zou eerst eind november binnen komen. Toen werd het december en nu is het eind januari.
We gaan het zien
survival of the fittest

SpeedyJ
Forum-lid

SpeedyJ 19 jan 2015 22:39

Heb met veel plezier de discussies van afgelopen maanden gelezen. Ondanks de mogelijke levering-problemen de Aeroad 7.0 besteld. Ben benieuwd!

obbe
Forum-lid

obbe 20 jan 2015 08:44

Heb de volgende vraag ook gesteld in het onderdeel onderdelen. Wellicht dat de vraag hier mee op z'n plaats is of dat er hier meer ervaring is.

Ik heb een Canyon Ultimate cf sl frame en wil een campa comp crank aanschaffen. (http://www.campagnolo.com/WW/en/Compone ... e_crankset) Dit is een crank met een 30mm as. Past dit en zo ja welke cups/adapters heb ik nodig? Is het daarnaast mogelijk om met een ta nerius en andere bladboutjes(ivm schroefdraad in blad)een 39 binnenblad te monteren op een compact crank?

Groeten, Obbe

CKTBIKE
Forum-lid

CKTBIKE 20 jan 2015 17:38

Beste mensen zoals ik hier al vermeldde hebben ze mij de verkeerde fiets opgestuurd en zijn ze deze vandaag komen ophalen.
Nu gaan ze mijn fiets pas versturen als de verkeerde bij canyon aankomt zodat ze kunnen controleren als alles erbij is en niets beschadigd,kan ik wel begrijpen maar vind het toch wel vervelend :roll:
Ik heb zelf maar gevraagd als er enige compensatie in zit omdat ik hier van sommige had gelezen dat ze dit ook hafdden gekregen en dat dit ook wel mag vind ik aangezien dit mijn tweede canyon is op een jaar tijd.
Nu stellen ze mij 50 euro voor om bij hun te besteden,is dit een mooi voorstel denken jullie?

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 20 jan 2015 18:49

Nee, ik zou dat niet accepteren, dat noem ik een sigaar uit eigen doos!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

MarkVeenstra
Forum-lid HC

Gebruikersavatar MarkVeenstra 20 jan 2015 20:11

colnagofreak schreef:Nee, ik zou dat niet accepteren, dat noem ik een sigaar uit eigen doos!
Een sigaar uit eigen doos zou zijn als je 50 euro zou mogen besteden aan artikelen uit je eigen garage ;). http://www.woorden.org/spreekwoord.php? ... gen%20doos
Of dat je 50 euro moet bijbetalen om voor 50 euro spullen uit te zoeken bij Canyon.

Dit is toch wel gewoon een compensatie van 50 euro, maar dan uitgedrukt in spulletjes. Voor Canyon slim, want netto zullen zij er geen 50 euro aan kwijt zijn. Voor jou maakt het niet uit of je 50 euro contant krijgt, of 50 euro aan spullen.

50 euro aan gadgets lijkt mij wel aardig., mits er nog gadgets zijn die je goed zou kunnen gebruiken. Het houdt wellicht niet over, maar van de andere kant. 50 euro cadeau krijgen vanwege een verkeerde levering.... Moet je bij een bol.com oid niet aan beginnen.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

brekson
Forum-lid

brekson 20 jan 2015 22:06

Er gaat niet veel meer uit te halen zijn. Maar zoals hierboven gesteld vind ik toch maar triest. Is me zelf ook overkomen. Gelukkig waren de spullen die ik nodig had scherp geprijsd
Je zou maar 50€ te besteden hebben aan te dure spullen.
Vraag anders om een gratis verzending. Komt ook op 50€ als je de doos mee rekent.
Sworks Venge

Plaats reactie