Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Carbon clinchers uit China vragen

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2266
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 17 jan 2015 09:51

Artikel in de Tour van dec. 2014 terug gevonden. Conclusie hier is als je max. 80kg weegt je met carbon wielen niets hoeft te vrezen tijdens het afdalen.
Remverschillen t.o.v. aluminium zijn niet of minimaal aanwezig afhankelijk van het merk/remoppervlak.

Oh ja, ik geef geen enkele garantie ;)
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16417
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 18 jan 2015 11:01

Tom-s schreef:..................
Het is mogelijk om met carbon wielen in de bergen te rijden, maar met alu wielen is je veiligheidsmarge aanzienlijk groter..........
Ik was vergeten om in mijn bijdrage hierboven te vermelden dat dit in de "sarcasme" modus is geschreven :mrgreen:


Want inderdaad, voor 99% van de wielertoeristen zijn full carbon wielen voor bandjes totaal ongeschikt om in ALLE omstandigheden veilig mee af te dalen.

Maar iedereen doet natuurlijk wat hij/zij zelf wil, dat doe ik tenslotte ook :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

krivas
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 10 sep 2010 16:48

krivas 18 jan 2015 12:34

@ Lcsmet; Heb je nu ZELF ervaring met het afdalen met Chinese wielen, of praat na wat je hoort? Wat dat is wat ik wil vernemen; eigen ervaringen. "Van horen zeggen", telt nu eenmaal niet in de rechtbank :)

Lector
Forum-lid
Berichten: 95
Lid geworden op: 11 aug 2014 08:45

Lector 20 jan 2015 11:40

Ik heb afgelopen jaar de Marmotte gereden met chinese carbon clinchers, geen enkel probleem hoor!

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16417
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 20 jan 2015 15:37

krivas schreef:@ Lcsmet; Heb je nu ZELF ervaring met het afdalen met Chinese wielen, of praat na wat je hoort? Wat dat is wat ik wil vernemen; eigen ervaringen. "Van horen zeggen", telt nu eenmaal niet in de rechtbank :)
Nee, want ik durf het niet.

Ik ga elk jaar 1 week naar het hooggebergte en als voorbereiding wat Ardennenritten.
Het weer kan op zo'n week erg wisselvallig zijn en eenmaal boven wil ik, ook bij nattigheid, toch veilig beneden geraken.

Jij wil hier persé de positieve verhalen horen van mensen die er wel mee in de bergen gereden hebben.
Die zijn er ongetwijfeld, dus doe vooral je zin.
Zoals ik schreef, alle profs rijden in bijna alle omstandigheden met al dan niet hoge full carbon tubewielen.

En als de profs dat kunnen dan kan jij dat toch ook :lol:

PS: hier binnen enkele maanden niet komen janken dat jij diegene bent die heeft bewezen dat het soms wel slecht kan aflopen hé :mrgreen:
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
fabber
Forum-lid
Berichten: 332
Lid geworden op: 08 mar 2011 10:33
Locatie: Amersfoort

Gebruikersavatar fabber 20 jan 2015 16:30

Ik overweeg ook een setje uit het verre oosten. Nu zie ik dat er gesproken wordt over SAT. Dan heb je wielen zonder gaten voor de spaken. Ik vraag me af of dat handig is ivm eventuele reparaties. Iemand daar ervaring mee?

Gaat om dit setje http://www.aliexpress.com/store/product ... 21582.html

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 20 jan 2015 19:02

Niet handig in het geval van reparaties, wel handig als je van plan bent de wielen tubeless te gaan rijden.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

nielsie223
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 13 jan 2015 17:17

nielsie223 21 jan 2015 11:12

Toevallig iemand hier die nog carbonnen clinchers uit China te koop heeft?

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8910
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 21 jan 2015 12:07

nielsie223 schreef:Toevallig iemand hier die nog carbonnen clinchers uit China te koop heeft?
Zie verkoop topic.
Sensa GF White edition.
Cannondale Topstone 4.

Echo
Forum-lid
Berichten: 484
Lid geworden op: 13 sep 2013 21:50
Locatie: Gorinchem

Echo 21 jan 2015 13:06

nijkie schreef:
nielsie223 schreef:Toevallig iemand hier die nog carbonnen clinchers uit China te koop heeft?
Zie verkoop topic.
Uit China.... Kuiper is bij mijn weten geen chinees :D
Maar als ik voor hetzelfde bedrag 2e hands Kuipers zou kunnen krijgen wist ik het wel ;)
Cannondale Synapse Carbon 2RL(E)
Happy Karoo(3) user :like:

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8910
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 21 jan 2015 13:17

Echo schreef:
nijkie schreef:
nielsie223 schreef:Toevallig iemand hier die nog carbonnen clinchers uit China te koop heeft?
Zie verkoop topic.
Uit China.... Kuiper is bij mijn weten geen chinees :D
Maar als ik voor hetzelfde bedrag 2e hands Kuipers zou kunnen krijgen wist ik het wel ;)
vertel wat je weet!
Sensa GF White edition.
Cannondale Topstone 4.

koen.broekie
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jan 2015 15:52

koen.broekie 21 jan 2015 16:01

Na veel wikken en wegen heb ik ook een wielset besteld. Ik vraag me alleen af hoe ik jouw 'probleem' kan tackelen.

Volgens de leverancier zou de body passend zijn voor een 9/10 en 11 speed. Als ik het goed begrijp zit er dan dus gewoon een 11 speed body op toch?
Is er behalve het gewoon proberen van een casette nog een andere manier om hier achter te komen?
Ik wilde al een 11 speed casette kopen, maar begrijp dat ik nu beter even kan wachten...

Plaats reactie