Carbon clinchers uit China vragen
Artikel in de Tour van dec. 2014 terug gevonden. Conclusie hier is als je max. 80kg weegt je met carbon wielen niets hoeft te vrezen tijdens het afdalen.
Remverschillen t.o.v. aluminium zijn niet of minimaal aanwezig afhankelijk van het merk/remoppervlak.
Oh ja, ik geef geen enkele garantie
Remverschillen t.o.v. aluminium zijn niet of minimaal aanwezig afhankelijk van het merk/remoppervlak.
Oh ja, ik geef geen enkele garantie
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16417
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Ik was vergeten om in mijn bijdrage hierboven te vermelden dat dit in de "sarcasme" modus is geschrevenTom-s schreef:..................
Het is mogelijk om met carbon wielen in de bergen te rijden, maar met alu wielen is je veiligheidsmarge aanzienlijk groter..........
Want inderdaad, voor 99% van de wielertoeristen zijn full carbon wielen voor bandjes totaal ongeschikt om in ALLE omstandigheden veilig mee af te dalen.
Maar iedereen doet natuurlijk wat hij/zij zelf wil, dat doe ik tenslotte ook
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16417
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Nee, want ik durf het niet.krivas schreef:@ Lcsmet; Heb je nu ZELF ervaring met het afdalen met Chinese wielen, of praat na wat je hoort? Wat dat is wat ik wil vernemen; eigen ervaringen. "Van horen zeggen", telt nu eenmaal niet in de rechtbank
Ik ga elk jaar 1 week naar het hooggebergte en als voorbereiding wat Ardennenritten.
Het weer kan op zo'n week erg wisselvallig zijn en eenmaal boven wil ik, ook bij nattigheid, toch veilig beneden geraken.
Jij wil hier persé de positieve verhalen horen van mensen die er wel mee in de bergen gereden hebben.
Die zijn er ongetwijfeld, dus doe vooral je zin.
Zoals ik schreef, alle profs rijden in bijna alle omstandigheden met al dan niet hoge full carbon tubewielen.
En als de profs dat kunnen dan kan jij dat toch ook
PS: hier binnen enkele maanden niet komen janken dat jij diegene bent die heeft bewezen dat het soms wel slecht kan aflopen hé
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Ik overweeg ook een setje uit het verre oosten. Nu zie ik dat er gesproken wordt over SAT. Dan heb je wielen zonder gaten voor de spaken. Ik vraag me af of dat handig is ivm eventuele reparaties. Iemand daar ervaring mee?
Gaat om dit setje http://www.aliexpress.com/store/product ... 21582.html
Gaat om dit setje http://www.aliexpress.com/store/product ... 21582.html
-
- Forum-lid
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 13 jan 2015 17:17
Toevallig iemand hier die nog carbonnen clinchers uit China te koop heeft?
Uit China.... Kuiper is bij mijn weten geen chineesnijkie schreef:Zie verkoop topic.nielsie223 schreef:Toevallig iemand hier die nog carbonnen clinchers uit China te koop heeft?
Maar als ik voor hetzelfde bedrag 2e hands Kuipers zou kunnen krijgen wist ik het wel
Cannondale Synapse Carbon 2RL(E)
Happy Karoo(3) user
Happy Karoo(3) user
vertel wat je weet!Echo schreef:Uit China.... Kuiper is bij mijn weten geen chineesnijkie schreef:Zie verkoop topic.nielsie223 schreef:Toevallig iemand hier die nog carbonnen clinchers uit China te koop heeft?
Maar als ik voor hetzelfde bedrag 2e hands Kuipers zou kunnen krijgen wist ik het wel
Sensa GF White edition.
Cannondale Topstone 4.
Cannondale Topstone 4.
-
- Forum-lid
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 21 jan 2015 15:52
Na veel wikken en wegen heb ik ook een wielset besteld. Ik vraag me alleen af hoe ik jouw 'probleem' kan tackelen.
Volgens de leverancier zou de body passend zijn voor een 9/10 en 11 speed. Als ik het goed begrijp zit er dan dus gewoon een 11 speed body op toch?
Is er behalve het gewoon proberen van een casette nog een andere manier om hier achter te komen?
Ik wilde al een 11 speed casette kopen, maar begrijp dat ik nu beter even kan wachten...
Volgens de leverancier zou de body passend zijn voor een 9/10 en 11 speed. Als ik het goed begrijp zit er dan dus gewoon een 11 speed body op toch?
Is er behalve het gewoon proberen van een casette nog een andere manier om hier achter te komen?
Ik wilde al een 11 speed casette kopen, maar begrijp dat ik nu beter even kan wachten...