Hoi,
Ik wil de shimano wireless unit tbv de Di2 gegevens aansluiten aan mijn Garmin. Nu heb ik op internet ergens gelezen dat ik de EWW01 unit in principe overal op het frame kan plaatsen. Shimano geeft in haar instructies aan dat hij bij de achterderailleur moet worden geplaatst, maar dat vind ik niet zo mooi uit ziet. Ik wil hem eigenlijk in de buurt van de voorderailleur plaatsen.
Iemand een idee of ik dat gewoon zo kan doen?
Plaatsing wireless unit Shimano eww01
-
- Forum-lid
Zelf heb ik de wireless unit geplaats zoals het hoort. Omdat je dan maar een klein stukje Etube nodig hebt.
Het werkt perfect bij mij met een Mio cyclo. Volgens mij is het geen enkel probleem om de EWW01 op een andere plek te plaatsen. Denk er dan wel aan dat je een behoorlijke lengte aan kabels nodig hebt. Als je de Di2 groep intern hebt lopen. Zou ik niet niet doen. De kabel die normaal naar de achter derailleur gaat, plaats je in de unit en de (niet meegeleverde) kabel gaat vervolgens van de unit naar de achter derailleur.Dus dan lopen er kabels over je frame, waar je juist vanaf wilt.
Het werkt perfect bij mij met een Mio cyclo. Volgens mij is het geen enkel probleem om de EWW01 op een andere plek te plaatsen. Denk er dan wel aan dat je een behoorlijke lengte aan kabels nodig hebt. Als je de Di2 groep intern hebt lopen. Zou ik niet niet doen. De kabel die normaal naar de achter derailleur gaat, plaats je in de unit en de (niet meegeleverde) kabel gaat vervolgens van de unit naar de achter derailleur.Dus dan lopen er kabels over je frame, waar je juist vanaf wilt.
-
- Forum-lid
Kan je zonder deze unit geen gebruik maken van de mogelijkheid om je versnelling weer te geven op het beeldscherm van je computer?
-
- Forum-lid
Weergeven van de versnelling en percentage van de batterij op een fietscomputer, kan alleen als een wireless unit is aangeslotenDer Schlucht schreef:Kan je zonder deze unit geen gebruik maken van de mogelijkheid om je versnelling weer te geven op het beeldscherm van je computer?
Volgens mij kun je de unit willekeurig ergens plaatsen maar ik zou hem gewoon tussen het verbindingsstuk & RD plaatsen maar dan IN je frame. Heb ik ook gedaan en werkt perfect (en je ziet er niets meer van)!jo_spr schreef:Hoi,
Ik wil de shimano wireless unit tbv de Di2 gegevens aansluiten aan mijn Garmin. Nu heb ik op internet ergens gelezen dat ik de EWW01 unit in principe overal op het frame kan plaatsen. Shimano geeft in haar instructies aan dat hij bij de achterderailleur moet worden geplaatst, maar dat vind ik niet zo mooi uit ziet. Ik wil hem eigenlijk in de buurt van de voorderailleur plaatsen.
Iemand een idee of ik dat gewoon zo kan doen?
Aeroad
Grail
Ultimate
Grail
Ultimate