Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Hartslag valt weg probleem hartslagband

jandb
Forum-lid
Berichten: 235
Lid geworden op: 21 okt 2014 15:35
Locatie: Westland

jandb 24 jan 2015 14:20

Ik heb de laatste weke constant een probleem met mijn hartslagband in combinatie met tacx tts en i genius.

Dat ik de hartslag and moet bevochtigen voor gebruik is mij helder, ondanks dat wil het nog weleens een paar minuten duren voordat ik wat zweet of warmer wordt voordat de hartslag correct is, dat vind ik niet zo'n groot probleem.

Wel vind ik het vervelend dat ik na ongeveer drie kwartier last begin te krijgen het wegvallen van mijn hartslag. Soms helpt het wel om de band even te verplaatsen of aan te drukken. Maar daarna valt hij toch weer regelmatig weg. Gisteren was het helemaal erg tijdens het klimmen op de tacx was is flink aan het zweten maar de hartslag viel steeds weg of hij gaf veel te laag weer terwijl dat echt niet zou kunnen bij die inspanning.

Wat is er aan de hand, heeft de hartslagband last van het zweten of is er wat anders aan de hand. Nogmaals de eerste drie kwartier tot een uur doet hij goed.
Wat voor fiets je ook hebt, Je moet altijd blijven trappen.

Gerboon
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 28 jul 2013 19:56

Gerboon 24 jan 2015 14:29

Tijd voor een nieuw batterijtje?

jandb
Forum-lid
Berichten: 235
Lid geworden op: 21 okt 2014 15:35
Locatie: Westland

jandb 24 jan 2015 15:46

Gerboon schreef:Tijd voor een nieuw batterijtje?
Hoe kan het dan dat hij het eerst drie kwartier wel doet?
Wat voor fiets je ook hebt, Je moet altijd blijven trappen.

Gerboon
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 28 jul 2013 19:56

Gerboon 24 jan 2015 15:52

Omdat de batterij nog niet volledig leeg is maar dat nog slechts een kwestie van tijd is.

Of de band is gister afgezakt waardoor hij niet meer op de juiste hoogte zat en niet iedere slag wist te registreren?

chinook
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 01 feb 2014 20:18

chinook 24 jan 2015 16:13

Ik heb ook problemen gehad met mijn hartslag band.. onjuiste waardes of helemaal geen indicatie..
Oplossing is gewoon de band mee te wassen in de was (eventueel in zo een BH zakje) dat lost de zout kristallen (zweet) op wat zich op heeft gehoopt in de band.
Succes

jandb
Forum-lid
Berichten: 235
Lid geworden op: 21 okt 2014 15:35
Locatie: Westland

jandb 24 jan 2015 16:45

Mmm gelijk maar even in de wasmachine zag dat hij op 40 graden mee kan.
Ik ben benieuwd, bedankt voor de reacties zal de uitkomst na de was beurt delen en anders ga ik de batterij vervangen. Ik zal er in ieder geval een bestellen.
Wat voor fiets je ook hebt, Je moet altijd blijven trappen.

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3294
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 24 jan 2015 17:06

jandb schreef:
Gerboon schreef:Tijd voor een nieuw batterijtje?
Hoe kan het dan dat hij het eerst drie kwartier wel doet?
Omdat batterij in de band opgewarmd word door jouw lichaam en er daardoor weer wat energie vrijkomt. Omdat de batterij waarschijnlijk vrijwel aan zijn eind is, is na 45 min het sap gewoon op en zakt de voedingsspanning in.
Laat de band een of meer dagen liggen en de batterij trekt weer wat bij tot het moment waarop er echt geen leven meer in zit.

Gebruikersavatar
Kilowatt
Forum-lid
Berichten: 951
Lid geworden op: 23 apr 2013 12:39
Locatie: Hoge Noorden

Gebruikersavatar Kilowatt 24 jan 2015 19:31

Zo'n band heeft ook niet het eeuwige leven. Hoe oud is ie en welk merk?
Ik verbruik 1 Polar soft strap per jaar...
older Budweiser

jandb
Forum-lid
Berichten: 235
Lid geworden op: 21 okt 2014 15:35
Locatie: Westland

jandb 25 jan 2015 10:38

Het is een Garmin band en net een jaar oud.
Ik mag toch hopen dat zo'n band voor dat geld wel wat langer mee gaat.
Er zitten geen uiterlijke beschadigingen op en er is normaal mee omgegaan.
Wat voor fiets je ook hebt, Je moet altijd blijven trappen.

Gebruikersavatar
jeroenkuiper
Forum-lid
Berichten: 1090
Lid geworden op: 31 mei 2010 00:20
Locatie: wolvega

Gebruikersavatar jeroenkuiper 25 jan 2015 13:07

jandb schreef:Het is een Garmin band en net een jaar oud.
Ik mag toch hopen dat zo'n band voor dat geld wel wat langer mee gaat.
Er zitten geen uiterlijke beschadigingen op en er is normaal mee omgegaan.
nadeel van Polar is dat die de batterij integreert in de sensor, dus die is niet los te wisselen, dus dan moet je elke keer een complete nieuwe band met sensor kopen.

Garmin gaat echt veel langer mee, ik heb mijn band nu een paar jaar en doe elk jaar aan het begin van het jaar een nieuwe batterij erin, ook om dat gezeik wat jij hebt met wegvallend signaal tegen te gaan..

gewoon even naar de winkel een goeie GP CR2032 batterij kopen, kost je 2 euro ofzo maar dan kun je wel het lege batterij probleem afvinken.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ro_Mo
Forum-lid
Berichten: 103
Lid geworden op: 12 feb 2012 00:37

Gebruikersavatar Ro_Mo 25 jan 2015 14:04

Jandb, het gaat hier om de band, niet de sensor.
De band van Polar kan je ook met de sensor van Garmin gebruiken. Dat doe ik al vanaf het begin. De Polar band heeft minder last van wrijving, daardoor sneller de juiste hartslag en geen pieken meer.

Ik heb ook op de Tacx vaak uitval, maar dat gebeurt en met de hartslag en met de candans/snelheid sensor.
Volgens mij is het interferentie tussen Wifi en Ant+. Ik heb voornamelijk problemen wanneer ik een ipad voor mij heb staan.

Robert
Laatst gewijzigd door Ro_Mo op 25 jan 2015 14:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4315
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 25 jan 2015 14:13

Ro_Mo schreef:Jandb, het gaat hier om de band, niet de sensor.
De band van Polar kan je ook met de sensor van Garmin. Doe ik al vanaf het begin. De Polar band heeft minder last van wrijving, daardoor sneller de juiste hartslag en geen pieken meer.

Ik heb ook op de Tacx vaak uitval, maar dat gebeurd en met de hartslag en met de candans/snelheid sensor.
Volgens mij is het interferentie tussen Wifi en Ant+. Ik heb voornamelijk problemen wanneer ik een ipad voor mij heb staan.

Robert
Hé, dat op de tacx heb ik ook af en toe. Terwijl ik buiten nooit problemen heb met de sensoren. Ik snapte niet hoe dat kwam. Maar ik tacx op 1,5 meter van m'n wifi modem. Dat zou dus e.e.a kunnen verklaren.....

Plaats reactie