Het grote winterschoenen topic
Bubbeltjes plastic al geprobeerd ? ALLEEN over de tenen!! Net zoals de teenstukken voor de "zomer" wielerschoenen. Dan heb je geen winterschoenen nodig m.i.
Wel nog even langs de (geiten)wollensokkenwinkel (leuk woord voor scrabble). zoals @havana inderdaad terecht al jaren opmerkt. En je hebt uren warme voeten. In combinatie met goede overschoenen welteverstaan.
Natuurlijk wel met redelijk warme voeten de schoenen aantrekken!
Wel nog even langs de (geiten)wollensokkenwinkel (leuk woord voor scrabble). zoals @havana inderdaad terecht al jaren opmerkt. En je hebt uren warme voeten. In combinatie met goede overschoenen welteverstaan.
Natuurlijk wel met redelijk warme voeten de schoenen aantrekken!
Lid blazersgilde
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X
Ook ik heb altijd last van koude voeten bij het fietsen in de winter periode. Vandaag ruim voor ik mijn rit ging rijden mijn sokken en schoenen (Shimano winterschoenen) op de verwarming gelegd. Voor alle zekerheid ook nog eens overschoenen aangetrokken.
Wel, 3 uur rijden bij -2 leverde deze keer geen koude voeten op.
Wel, 3 uur rijden bij -2 leverde deze keer geen koude voeten op.
Heb de Defroster ook sinds zaterdag en gisteren na een halve dag regen de schoen uitgetest. Banen lagen er nog redelijk nat bij en heb speciaal zoveel mogelijk plassen opgezocht. Geen koude of natte voeten gehad en het was nog wel 4°C tijdens mijn rit. Maar de toekomst moet uitwijzen wat ze gaan doen bij een echte regenrit of temp. onder het vriespunt. Wait and see!
Nil volentibus arduum (Niets is moeilijk voor hen die willen)
Vanavond anderhalf uur gereden in regen, hagel en natte sneeuw. Zowel vanaf de weg als vanuit de lucht veel nattigheid. Met m'n Northwave Fahrenheits. Na een uurtje toch natte voeten. Vermoedelijk sneeuwwater wat vanaf mijn benen de schoenen inliep.... Was niet heel erg aangenaam
-
- Forum-lid
Hoe voorkomen jullie dat het water langs de benen/broek in de schoenen loopt?
De standaard tip is dat je de pijpen van je broek/beenstukken óver het bovenste stuk van he schoenen heen trekt. Zodat het water allemaal aan de buitenkant blijft.
Bij alle nattigheid van gisteren hield mijn winterbroek het water echter niet meer buiten, waardoor die tip ook niet meer werkte.
Bij alle nattigheid van gisteren hield mijn winterbroek het water echter niet meer buiten, waardoor die tip ook niet meer werkte.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Met overschoenen van Bio Racer, easyfit noemen ze.wachtwoord schreef:Hoe voorkomen jullie dat het water langs de benen/broek in de schoenen loopt?
Bestaan in een 2,5 mm en een 4 mm dikke variant.
Ook nog eens echt waterdicht door de "kraag" die rond je been komt.
Als het niet echt heel koud is dan wordt dit ism winterschoenen wel heel erg warm
Alle info op de Bio Racer website
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Dit eens proberen...gemaakt van een biba.
Sommige renners plakken de bovenzijde ook wel eens af met een brede tape, om waterinsijpeling te vermijden.
Maar ik vrees dat je langere tijd door gietende regen en plassen rijdt, moeilijk je voeten volledig droog gaat kunnen houden.
Sommige renners plakken de bovenzijde ook wel eens af met een brede tape, om waterinsijpeling te vermijden.
Maar ik vrees dat je langere tijd door gietende regen en plassen rijdt, moeilijk je voeten volledig droog gaat kunnen houden.
Facta, non verba!
Even dit topic een kick geven voor de kou die er binnenkort vast wel aan komt.
Het plan is om dit jaar de hele winter woon-werk te blijven fietsen 20km.
Nu heb ik alleen zomerschoenen tot mn beschikking en wil ik ook winterschoenen aan gaan schaffen.
Tot nu toe twijfel ik tussen de northwave extreme winter en de specialized defroster.
Wat is jullie ervaring na afgelopen winter met -5?
Het plan is om dit jaar de hele winter woon-werk te blijven fietsen 20km.
Nu heb ik alleen zomerschoenen tot mn beschikking en wil ik ook winterschoenen aan gaan schaffen.
Tot nu toe twijfel ik tussen de northwave extreme winter en de specialized defroster.
Wat is jullie ervaring na afgelopen winter met -5?
Specialized Diverge Axs