Aanpassen frame naar DI2 intern of niet?
Ik heb het uiteindelijk wel gedaan, maar niet in mijn carbon frame. Ik kon voor weinig geld een Canyon aluminium frame kopen en heb daar de gaten in geboord. Die fiets is nu klaar. Zie: http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php ... start=8860
Ik ben er erg tevreden mee hoe het gelukt is. Ik heb wel goed nagedacht over de positie van de gaten. Toch is het wel even slikken als je de eerste keer de boor erop zet. Maar met de originele Shimano rubbertjes is het daarna zo mooi afgewerkt dat het wel af-fabriek lijkt.
Ik ben er erg tevreden mee hoe het gelukt is. Ik heb wel goed nagedacht over de positie van de gaten. Toch is het wel even slikken als je de eerste keer de boor erop zet. Maar met de originele Shimano rubbertjes is het daarna zo mooi afgewerkt dat het wel af-fabriek lijkt.
Ik denk dat eerste.borrelli schreef: Als het goed is zijn er toch wel veel mensen overgestapt naar DI2? Hebben deze allemaal een nieuwe fiets gekocht, of de boel extern gedaan?
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Ik zou het wel durven bij praktische alle frames, enkel extreem lichte frames zou ik niet graag doen. De kabels extern is echt geen porum en zou ik voor mij persoonlijk geen optie zijn.
Enig mechanisch inzicht en een rechter hand lijken me wel handig voor je een boormachine in het frame zet . Bepaalde delen van het frame hebben namelijk praktisch geen belasting en zijn dus ideaal om lekker in te boren.
Enig mechanisch inzicht en een rechter hand lijken me wel handig voor je een boormachine in het frame zet . Bepaalde delen van het frame hebben namelijk praktisch geen belasting en zijn dus ideaal om lekker in te boren.
Hoi Bert,PIPOOO schreef:Borrelli,
Knap dat je dit aandurft. Zit dit nl. zelf ook te overwegen. Heb je nog tips voor me?
Ben je er lang mee bezig geweest?
Ik hoor wel.
Grt. Bert
Sorry, al eventjes niet op het forum geweest. Met een alu frame valt het sowieso heel goed mee. Goed kijken naar de fiets waar de gaten het beste kunnen komen. Je zou wat schilderstape kunnen plakken waar je gaat boren om te voorkomen dat de boor gaat wandelen. Het is verstandig om een nieuw boortje te nemen, dat is nog lekker scherp. De scherpe randjes van het gat kun je nabewerken met bijvoorbeeld een dremel met een slijpsteentje. Verder is het trekken van de kabels wat werk, maar met een stuk massief koperdraad (VD-draad) gaat dit ook goed.
Ik heb de originele rubbertjes gebruikt om het af te werken, daar heb je twee soorten in. Verder de originele plastic dingetjes die zorgen dat de kabels niet in je frame liggen te rammelen.
Als je nog wat wilt weten, stuur maar een berichtje.