Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
Bij de Alibaba link staat 820-920 dollar , dit heeft te maken met de hoeveelheid producten ( fietsen in dit geval) wat je afneemt , ben benieuwd hoeveel je er moet afnemen om op de 820 te komen. Bij velobuild staat gewoon de stuksprijs , beetje appels en peren vergelijken dus. Even voor de goede orde , ik ben geen reclame aan het maken voor Velobuild , sterker nog , ikzelf zou er niets kopen.
MVG Arno
MVG Arno
Geen idee eigenlijk. Het kan ook zijn dat het afhangt van de bestelde afwerking (matt is duurder dan glans of ongelakt, ook in de VB-mall). Anyway, maakt allemaal niet veel uit en lijkt me niet zo belangrijk. Of je krijgt wat je bestelt lijkt me belangrijker
-
- Forum-lid
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 24 feb 2014 08:52
Lach er maar mee ja
@racefietserke, wellicht is het een idee om een carbon reparatie bedrijf een offerte voor herstel te laten maken en deze voor te leggen aan Velobuild. Wil Velobuild niet bijdragen in de kosten, dan sturen ze maar een fraaie wielset (voor weinig)
-
- Forum-lid
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 24 feb 2014 08:52
Ondertussen weer een dag verder...
Ik heb contact gehad met hun, maar geeft een weinig voldaan antwoord
Ik heb rond half 9 terug gereageerd, want begrijp niet volledig wat ze allemaal schreef
Niets meer terug gehad, wat ik dan wel weer gek vind, meestal gaat het vrij vlug...
Wordt vervolgd... (Moest iemand een deel van dat gesprek willen lezen, ik wil het gerust sturen via PB.)
Hoe dan ook, ik ben ook niet bij de pakken blijven zitten en ben een beetje inventief geweest
Als ik op de chinezen moet wachten kan ik net zo goed stoppen Dat lijkt toch niets (of niet veel) te worden. Hoe spijtig het ook is, het is eigenlijk om te janken, maar moet er toch het beste van proberen te maken.
Anyway; ik heb op m'n werk een busje laten maken, zodat ik de voorderailleur iets beter kan positioneren/recht zetten. Het hart ligt iets uit het midden om dat te compenseren.
Na wat gevogel zag ik al wat verbetering, maar de bout trok de boel nog steeds wat krom.
Oorzaak was het zwarte tussenstuk, omdat de bout zich hier op recht trekt, duwt hij de rest weer wat scheef.
Hier ben ik dan met de vijl aangegaan, om zo het juiste profiel aan te vijlen.
Op dit moment kan ik hem stevig bevestigen, en lijkt de voorderailleur recht te lopen.
De voorderailleur komt nu wel iets meer naar links t.o.v. van de crank, een 4.5mm om precies te zijn, maar ik denk niet dat dit een probleem geeft?
Morgen dat busje nog wat inkorten, zodat het binnen de klem valt en je het minder ziet...
Dan dat tussenstuk (en busje) nog een zwart spuiten zodat het minder opvalt, en hopelijk kan ik zo verder.
Wat denken jullie?
Ik heb ook nog een aan de klem gevoeld, en deze lijkt toch goed vast te zitten... Ook al zie je dat gaatje piepen, dat gaatje daaronder, waar de popnagel inzit, zit vast.
Foto's:
http://imageshack.com/a/img633/2743/7QC2oO.jpg
http://imageshack.com/a/img537/3617/sEXG70.jpg
http://imageshack.com/a/img661/5412/hLk8H5.jpg
http://imageshack.com/a/img673/775/WBWVKu.jpg
http://imageshack.com/a/img905/9677/8kuNNm.jpg
http://imageshack.com/a/img540/3879/ri2dSd.jpg
http://imageshack.com/a/img540/1710/CfUvr6.jpg
http://imageshack.com/a/img540/7609/jK8y16.jpg
http://imageshack.com/a/img913/7510/kVyAYA.jpg
http://imageshack.com/a/img537/2120/KKm74E.jpg
http://imageshack.com/a/img913/8210/ObmiLu.jpg
http://imageshack.com/a/img661/4084/30Yb3z.jpg
Ik heb contact gehad met hun, maar geeft een weinig voldaan antwoord
Ik heb rond half 9 terug gereageerd, want begrijp niet volledig wat ze allemaal schreef
Niets meer terug gehad, wat ik dan wel weer gek vind, meestal gaat het vrij vlug...
Wordt vervolgd... (Moest iemand een deel van dat gesprek willen lezen, ik wil het gerust sturen via PB.)
Hoe dan ook, ik ben ook niet bij de pakken blijven zitten en ben een beetje inventief geweest
Als ik op de chinezen moet wachten kan ik net zo goed stoppen Dat lijkt toch niets (of niet veel) te worden. Hoe spijtig het ook is, het is eigenlijk om te janken, maar moet er toch het beste van proberen te maken.
Anyway; ik heb op m'n werk een busje laten maken, zodat ik de voorderailleur iets beter kan positioneren/recht zetten. Het hart ligt iets uit het midden om dat te compenseren.
Na wat gevogel zag ik al wat verbetering, maar de bout trok de boel nog steeds wat krom.
Oorzaak was het zwarte tussenstuk, omdat de bout zich hier op recht trekt, duwt hij de rest weer wat scheef.
Hier ben ik dan met de vijl aangegaan, om zo het juiste profiel aan te vijlen.
Op dit moment kan ik hem stevig bevestigen, en lijkt de voorderailleur recht te lopen.
De voorderailleur komt nu wel iets meer naar links t.o.v. van de crank, een 4.5mm om precies te zijn, maar ik denk niet dat dit een probleem geeft?
Morgen dat busje nog wat inkorten, zodat het binnen de klem valt en je het minder ziet...
Dan dat tussenstuk (en busje) nog een zwart spuiten zodat het minder opvalt, en hopelijk kan ik zo verder.
Wat denken jullie?
Ik heb ook nog een aan de klem gevoeld, en deze lijkt toch goed vast te zitten... Ook al zie je dat gaatje piepen, dat gaatje daaronder, waar de popnagel inzit, zit vast.
Foto's:
http://imageshack.com/a/img633/2743/7QC2oO.jpg
http://imageshack.com/a/img537/3617/sEXG70.jpg
http://imageshack.com/a/img661/5412/hLk8H5.jpg
http://imageshack.com/a/img673/775/WBWVKu.jpg
http://imageshack.com/a/img905/9677/8kuNNm.jpg
http://imageshack.com/a/img540/3879/ri2dSd.jpg
http://imageshack.com/a/img540/1710/CfUvr6.jpg
http://imageshack.com/a/img540/7609/jK8y16.jpg
http://imageshack.com/a/img913/7510/kVyAYA.jpg
http://imageshack.com/a/img537/2120/KKm74E.jpg
http://imageshack.com/a/img913/8210/ObmiLu.jpg
http://imageshack.com/a/img661/4084/30Yb3z.jpg
Hopelijk gaat dat goed werken. Dan heb je voor jezelf een redelijk acceptabele oplossing.
Maar zelfs als dit goed houdt, zou ik het er niet bij laten zitten. Ik zou toch proberen om jouw probleem het probleem van de verkoper te maken. Al zal dat niet makkelijk zijn.
Misschien in dat geval zelfde tactiek als hen gebruiken. Dus zeggen dat je het voor een x bedrag in Nederland/Belgie kunt laten maken en hun de helft mee te laten betalen.
Ik heb zelf een keer een probleem gehand met een Hongfu frame (zie eerder in dit topic). Het frame was wel compatible met shimano 5800/6800 dubbel, maar niet met compact. Dat laatste staat er echter niet bij in hun advertenties. Hun eerste oplossing was: koop maar een andere crank (dubbel). Uiteindelijk boden ze een refund aan $80 ofzo refund gekregen. Meer kon ik er niet uithalen en niets hielp. Ook dreigen met slechte recensies niet. Het was de refund of het frame terugsturen (op mijn kosten).
Dus voor de refund gekozen en ik denk dat ik het probleem zelf nog opgelost ga krijgen.
Misschien ook een optie voor jou dus: zelf oplossen en het maximale er uit proberen te halen.
Succes
Maar zelfs als dit goed houdt, zou ik het er niet bij laten zitten. Ik zou toch proberen om jouw probleem het probleem van de verkoper te maken. Al zal dat niet makkelijk zijn.
Misschien in dat geval zelfde tactiek als hen gebruiken. Dus zeggen dat je het voor een x bedrag in Nederland/Belgie kunt laten maken en hun de helft mee te laten betalen.
Ik heb zelf een keer een probleem gehand met een Hongfu frame (zie eerder in dit topic). Het frame was wel compatible met shimano 5800/6800 dubbel, maar niet met compact. Dat laatste staat er echter niet bij in hun advertenties. Hun eerste oplossing was: koop maar een andere crank (dubbel). Uiteindelijk boden ze een refund aan $80 ofzo refund gekregen. Meer kon ik er niet uithalen en niets hielp. Ook dreigen met slechte recensies niet. Het was de refund of het frame terugsturen (op mijn kosten).
Dus voor de refund gekozen en ik denk dat ik het probleem zelf nog opgelost ga krijgen.
Misschien ook een optie voor jou dus: zelf oplossen en het maximale er uit proberen te halen.
Succes
Opgelost en precies zoals @TJG onder optie1 heeft bedoeld. Oké, het verdient niet de schoonheidsprijs maar hier kan je wel verder mee. Hopelijk - factuur maken - kan je nu de kosten daarvan ook nog doorberekenen aan Velobuild.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Overigens mogen we niet vergeten dat dit soort problemen ook bij Europese bouwers voorkomt. Heb net een Cube cross race opgebouwd met een cyclocross crank (46-36). De klemband paste maar net onder de uitstulping voor bevestiging bidonhouders (pfff, het is een cyclocrosser...). Een 50-34 of 53-39 zou niet gepast hebben. En dan praten we over een Duits product....
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
-
- Forum-lid
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 24 feb 2014 08:52
Inderdaad JoostG, dat denk ik ook.
@Fran en @Orlok: Ik ben ook nog niet klaar met Zhongwei hoor, ik probeer zeker nog een en ander te regelen. Ik ben er alles behalve mee gediend. Maar ik wil niet de afwachtende houding aannemen, dus probeer zelf (en met behulp van jullie natuurlijk ) al met oplossingen te komen.
Zo kan ik toch al enigszins verder...
In verband met de schoonheidsprijs: denk eraan om het tussenstuk en busje te laten anodiseren (alleen busje even in alu maken), dan valt het allemaal minder op
@Fran en @Orlok: Ik ben ook nog niet klaar met Zhongwei hoor, ik probeer zeker nog een en ander te regelen. Ik ben er alles behalve mee gediend. Maar ik wil niet de afwachtende houding aannemen, dus probeer zelf (en met behulp van jullie natuurlijk ) al met oplossingen te komen.
Zo kan ik toch al enigszins verder...
In verband met de schoonheidsprijs: denk eraan om het tussenstuk en busje te laten anodiseren (alleen busje even in alu maken), dan valt het allemaal minder op
-
- Forum-lid
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 02 feb 2015 17:50
mooi om te zien dat je het op heb kunnen lossen ik ben benieuwd naar het eind resultaat
Het begint bij mij wat te kriebelen om een 29'er op te bouwen. Lichten wielen zijn dan uiteraard een belangrijk aspect dus nu was ik zoek naar een site waar ik naven en velgen apart kan bestellen. Voornaaf 15mm, achternaaf QR en dan lichte carbon velgen.
De kans dat je tax betaald op een volledige wielset is ook een stuk groter dan op lossen onderdelen dacht ik?
Vanaf welk gewicht kan je spreken over een echt lichte wielset?
De kans dat je tax betaald op een volledige wielset is ook een stuk groter dan op lossen onderdelen dacht ik?
Vanaf welk gewicht kan je spreken over een echt lichte wielset?
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40086
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
29er? Sub 1500gr is dan wel netjes hoor. Echt licht ga je naar 1350-1400 gr.
Less is bore