Canyon
-
- Forum-lid
Thanks! de shifters staan nu idd een beetje hoog, maar voor sommige ritten vind ik dat juist wel fijner, fietsafstelling is voor mij overigens net zoiets als de cassette keuze en die wordt per rit en doel bepaald. Met de nieuwe fiets en componenten wordt het de komende tijd toch een beetje spelen met de afstelling en positie, maar dat is juist één van de leukste aspecten van fietsen: alles tot in de kleinste details uitzoeken en finetunen met als doel de perfecte prestatie neer te zetten.
ja JaapJaap Telder schreef:Even terugbladeren. Deze foto had ik al op 3 december hier geplaatstWiliertoerist schreef:zo kijkt het fijner
http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php ... start=8604
-
- Forum-lid
Morgen nog wat verder tunen en afstellen. Kon niet laten dit reeds te tonen. Cfsl dus geen slx met dura ace. Zo wou ik hem dus al de hele tijd canyon!! Groeten
-
- Forum-lid
Strakke bak! deze uitvoering had ik nog niet gezien en ik vind hem erg mooi, beetje een kruising tussen de Stealth uitvoering en de kleurenschema's van de AL SLX-en ,deze combineert mijns inziens het beste van die en met de DA crank en de carbon velgen er op is het echt een scheurijzer geworden.
-
- Forum-lid
Wel dat vond ik nou es ook! De slxen zijn te stealthy vond ik...
Vind ik toch tegenvallen ik heb net een Ultimate CF SL 9,0 maat S binnen en volgens de site weegt die 6,95kg voor een Large, die van mij een small droog zo uit de doos zonder pedalen of wat dan ook 7,25kg. Nu nog de pedalen en drinkbushouders er op en hij gaat bijna zoveel wegen als mijn aluminium Stevens van 4 jaar oud die maar de helft kostte.Stuntman Mike schreef:Ik heb er 3 nagewogen, klopte gewoon met de specificaties.tomtom schreef:Mijn ervaring is dat de gewichten meestal zelfs lager zijn dan op de site..... (en daar is Canyon wel zo'n beetje de enige in!)Defected1981 schreef:Zonet mijn cf sl afgewogen. Maatje large. Site gaf 6.95kg aan. Na wat weight saving door carbon wielen kom ik op 7,5 kg. Dit wel met pedalen bidonhouder en sensors er op. De nieuwe wielset is nochthans 200gr lichter dan de ksyriums... De gewichten zullen dus wat optimistisch zijn op de site. Nog iemand ervaring hiermee?
-
- Forum-lid
Mlaer. Mijn is large en woog ook 7,45kg. Heb ook een vermoeden dat er een en ander niet klopt bij de gewichtsopgave...
Hij is binnen!! Ook sneller dan verwacht en voorspeld dan bij de bestelling
Erg blij mee, duidelijk lichter dan mijn vorige fiets en voelt allemaal goed aan.
Opvallend dat er een KMC ipv een shimano ketting is gemonteerd, maakt natuurlijk niet uit maar niet volgens spec.
Twee minpuntjes: de gemonteerde band was brak, rare bulten en ook na opnieuw monteren bleef dit. Gelukkig nog 4000s liggen waarmee opgelost, benieuwd hoe ze dat gaan doen. Ten tweede is de afstelling achter niet helemaal optimaal, schakelt nét niet lekker naar en van t kleinste kransje. Als t daarbij blijft geloof ik t wel EN kan niet wachten om te gaan fietsen nu
Plaatje hoort er wel bij
Erg blij mee, duidelijk lichter dan mijn vorige fiets en voelt allemaal goed aan.
Opvallend dat er een KMC ipv een shimano ketting is gemonteerd, maakt natuurlijk niet uit maar niet volgens spec.
Twee minpuntjes: de gemonteerde band was brak, rare bulten en ook na opnieuw monteren bleef dit. Gelukkig nog 4000s liggen waarmee opgelost, benieuwd hoe ze dat gaan doen. Ten tweede is de afstelling achter niet helemaal optimaal, schakelt nét niet lekker naar en van t kleinste kransje. Als t daarbij blijft geloof ik t wel EN kan niet wachten om te gaan fietsen nu
Plaatje hoort er wel bij
Laatst gewijzigd door Aesch op 05 feb 2015 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Forum-lid
afgewerkt, man wat schakelt die dura ace lekker! Precies of er een mannetje ketting op en af gooit! 7.15 droog aan de haak. Doel : uci minimum weight! Tips iemand? Dura ace pedaaltjes onderweg, maakt nog 70gr winst. Nog 230 te gaan. Zitten reeds supersonic bibas in...en ti snelspanners. Zadel en pen lijken verder nog aanpakbaar...