Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Strava: Vragen, Opmerkingen, Tips&Tricks

Quarantanove
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 26 jan 2015 19:14

Quarantanove 02 feb 2015 21:54

geertjeb schreef:
Quarantanove schreef:Ik ben niet geinteresseerd in prestaties en die vergelijken maar in gelogde ritten op kaart.
Weet iemand of ,en zo ja hoe, je op Strava gemakkelijk kan zoeken naar de route van bijvoorbeeld een toerrit die afgelopen week is geweest en door onbekend iemand op Strava is geplaatst? Niet de segmenten maar de gehele rit op kaart is wat mij juist interesseert.
Zoals dat ook kan (kon) m.b.v. Garmin Connect en GPSies.
Wat je kan doen is een segment op die route zoeken en dan kijken in de lijst met tijden of er eentje of meer tussenstaan op de dag van die rit. Als je daar dan op klikt kom je bij die atleet en als die z'n profiel niet heeft afgeschermd kun je de hele rit zien.

Als je zelf premium member bent kun je die rit downloaden.
Dit had ik ook al eens geprobeerd maar werkt heel omslachtig en ik vond bijna niets.
Tot voor een maand geleden gebruikte ik altijd GarminConnect om bijvoorbeeld van een veldtoertocht een geplaatste log te zoeken. Als ik die zelf niet had gereden vind ik het razend interessant om te zien hoe de route was. In GarminConnect onder activiteiten zoeken leverde altijd talloze "hits" op maar sinds een maand zijn er geen recente activiteiten meer te vinden. Waarom weet ik niet.
Daarom zoek ik een alternatief.
Ik zou bijvoorbeeld graag een track hebben van de tocht in Gennep gisteren en van vorige week in Uden ter vergelijking met de routes van die tochten van vorig jaar.

Gebruikersavatar
Emielepiel
Forum-lid
Berichten: 302
Lid geworden op: 22 feb 2013 14:55
Locatie: Stadskanaal
Contact

Gebruikersavatar Emielepiel 03 feb 2015 12:03

BikerHaarlem schreef:
knutmo schreef:Soms werkt de sync met instagram niet. Dan moet je op de strava website bij je rit links op het 'tools' icoontje klikken en dan op 'sync photos'
Mij lukt het nog niet om instagram foto's bij mijn strava ride te krijgen, dus zichtbaar in strava. Gisteren tijdens het biken genomen en direct op instagram gezet, en na afloop van de rit deze geupload naar strava. Niks....
Bovenstaande tip ook geprobeerd maar helpt ook niet! Wat doe ik fout?

Gebruik een Samsung galaxy zowel voor instagram als voor strava. Uiteraard wel in strava koppeling gemaakt met instagram.
+1 :(

larsvanmook
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 27 mei 2014 10:16

larsvanmook 03 feb 2015 12:29

BikerHaarlem schreef:
knutmo schreef:Soms werkt de sync met instagram niet. Dan moet je op de strava website bij je rit links op het 'tools' icoontje klikken en dan op 'sync photos'
Mij lukt het nog niet om instagram foto's bij mijn strava ride te krijgen, dus zichtbaar in strava. Gisteren tijdens het biken genomen en direct op instagram gezet, en na afloop van de rit deze geupload naar strava. Niks....
Bovenstaande tip ook geprobeerd maar helpt ook niet! Wat doe ik fout?

Gebruik een Samsung galaxy zowel voor instagram als voor strava. Uiteraard wel in strava koppeling gemaakt met instagram.

buiten de koppeling in strava met instagram wil het ook wel helpen als je instagram account openbaar is voor iedereen (dus prive uit)
http://.strava.com/athletes/440525

Gebruikersavatar
vrderuiter
Forum-lid
Berichten: 265
Lid geworden op: 06 jun 2013 10:49

Gebruikersavatar vrderuiter 03 feb 2015 12:59

larsvanmook schreef:buiten de koppeling in strava met instagram wil het ook wel helpen als je instagram account openbaar is voor iedereen (dus prive uit)
Mijn instagram is privé en dat levert geen problemen op. Ik selecteer wel altijd binnen Instagram per foto die ik toe wil voegen de optie 'URL voor delen kopiëren', pas dan verschijnt de foto ook daadwerkelijk in Strava.
Hier had net zo goed niets kunnen staan...

larsvanmook
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 27 mei 2014 10:16

larsvanmook 03 feb 2015 13:08

vrderuiter schreef:
larsvanmook schreef:buiten de koppeling in strava met instagram wil het ook wel helpen als je instagram account openbaar is voor iedereen (dus prive uit)
Mijn instagram is privé en dat levert geen problemen op. Ik selecteer wel altijd binnen Instagram per foto die ik toe wil voegen de optie 'URL voor delen kopiëren', pas dan verschijnt de foto ook daadwerkelijk in Strava.
dan levert dat dus wel problemen op :roll: anders zou je ze niet handmatig toe hoeven voegen....
http://.strava.com/athletes/440525

Gebruikersavatar
vrderuiter
Forum-lid
Berichten: 265
Lid geworden op: 06 jun 2013 10:49

Gebruikersavatar vrderuiter 03 feb 2015 13:25

Nee hoor, want zo heb ik volledige controle over wat wel en niet moet worden gelinkt aan Strava. Vind ik juist een voordeel...
Hier had net zo goed niets kunnen staan...

Gebruikersavatar
BikerHaarlem
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 07 feb 2013 17:34

Gebruikersavatar BikerHaarlem 03 feb 2015 19:42

vrderuiter schreef:
larsvanmook schreef:buiten de koppeling in strava met instagram wil het ook wel helpen als je instagram account openbaar is voor iedereen (dus prive uit)
Mijn instagram is privé en dat levert geen problemen op. Ik selecteer wel altijd binnen Instagram per foto die ik toe wil voegen de optie 'URL voor delen kopiëren', pas dan verschijnt de foto ook daadwerkelijk in Strava.

En hoe dan verder? Als ik dit kies, zet ie hem op prikbord, moet ik hem dan in strava plakken of zo? Hoe dan precies?

larsvanmook
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 27 mei 2014 10:16

larsvanmook 04 feb 2015 10:17

gewoon prive uitzetten en klaar.. Hoef je niks handmatig te doen en als je een foto achteraf liever niet op strava wilt dan klik je unlink from strava.
http://.strava.com/athletes/440525

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9106
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 04 feb 2015 11:56

Dit is vast een enorme lekenvraag: maar kun je ook foto'tjes bij een Strava ritje plakken als je niet aan instagram doet?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
vrderuiter
Forum-lid
Berichten: 265
Lid geworden op: 06 jun 2013 10:49

Gebruikersavatar vrderuiter 04 feb 2015 13:34

53x11 schreef:Dit is vast een enorme lekenvraag: maar kun je ook foto'tjes bij een Strava ritje plakken als je niet aan instagram doet?
Helaas, dat kan niet. Foto's énkel via Instagram.
Hier had net zo goed niets kunnen staan...

Gebruikersavatar
vrderuiter
Forum-lid
Berichten: 265
Lid geworden op: 06 jun 2013 10:49

Gebruikersavatar vrderuiter 04 feb 2015 13:36

larsvanmook schreef:gewoon prive uitzetten en klaar.. Hoef je niks handmatig te doen en als je een foto achteraf liever niet op strava wilt dan klik je unlink from strava.
Nou ja, ik wil niet dat iedereen mij zomaar volgt op Instagram, dus nee, privé uitzetten zal ik niet doen. Maar, zoals gezegd, ik heb nergens problemen mee, ik probeer enkel iemand ergens mee te helpen.
Hier had net zo goed niets kunnen staan...

Gebruikersavatar
BikerHaarlem
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 07 feb 2013 17:34

Gebruikersavatar BikerHaarlem 04 feb 2015 14:28

vrderuiter schreef:
53x11 schreef:Dit is vast een enorme lekenvraag: maar kun je ook foto'tjes bij een Strava ritje plakken als je niet aan instagram doet?
volgens mij is dat niet mogelijk, voor zover ik heb opgemaakt uit de 'studie' die ik er op heb uitgevoerd op internet. Strava biedt tot nu toe niet eens de mogelijkheid om 'ad hoc' een foto toe te voegen, zelfs niet als die op Instagram staat. Als je een foto wilt toevoegen aan strava, MOET je hem dus op Instagram zetten en ook nog terwijl je aan het fietsen bent. Foto's genomen NA het fietsen kun je volgens mij ook niet kwijt in je strava rit.
Maar wellicht zie ik dit niet helemaal goed en weet iemand anders hier nog wat aan toe te voegen.

Plaats reactie